Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-04, 15:43   #61
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Nerlaggd behöver väl den inte vara!??????

Du och Mazz kan väl ge er på KMJ 4 senare? När avslutat andra projekt ni har på gång....

Jag är jättenöjd med KMJ 3.1 och den släpptes ju inte för så himla länge sen. Ser just nu hellre att LLJ kommer ut, än en ny version av KMJ!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-04, 22:16   #62
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Jag håller med Pierre och är själv helnöjd med KMJ 3.1

Tror att en paus med KMJ kan vara bra för både utvecklarna (Hawk och Mazz) och rutten.

Helst tror jag vi alla vill se en ny version av KMJ som är lika noga genomarbetad samt har lika fin kvalité och jag har inget emot att vänta lite extra därför...

Hoppas även att Hawk's "nya" projekt kan få se dagens ljus framöver och är säker på att det blir väldigt fin kvalité på den i slutändan. []


tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-04, 22:25   #63
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Själv tycker jag inte att vi borde ställa in siktet på några nya KMJ-versioner. Istället borde vi glatt konstatera att samarbetet mellan Mazz och Hawk resulterade i KMJ 3.1, som ju onekligen blev fantastiskt bra. Om KMJ lever vidare får tiden utvisa.

Mazz & Hawk: keep up the good work!

____________________

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
  Svara med citat
Gammal 2004-11-02, 21:49   #64
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Hmmm...

Har jag nämnt nått om den här rutten på länge?? Svårt att slita sig från bra ideer, så det har pysslats lite under kvällar o nätter... När det kliat alldeles för mycke i spårläggar-fingrarna, så har jag helt enkelt inte kunnat låta bli... KMJ4 lever...


Jag är inte på något sätt klar med spårläggningen, men har kommit en rejäl bit ändå... Och, arbetsmässigt, så är det drygt hälften om inte mer som är gjort på spårläggningen. Pangar ut lite bilder, ni kan säkert känna igen er var detta är... Linjen är dragen vidare sedan söderut men har inte nått till nästa station än... Som ni kan se lite på bilderna, så ägnar jag mig i KMJ4 bara åt spårläggningen just nu och det lämnar lite "håligheter" bakom sig, såsom saknade broar etc... Just här behövs en anpassad bro, eftersom bangården börjar redan på bron, så det blir lite objektbyggeri oxå.. Har doch hört vissa rykten om en mycket skicklig objektsbyggare som anmält sig som medhjälpare...

Söder om Munksäter är tanken också att dra linjen i en ny slinga, för att få bort den toklånga oändliga backen mellan Munksäter och Karlsfors.. Nåja, det är en bit kvar innan jag är där...

Jag har ju redan från börjat byggt med tanke på ScaleRail och den här versionen ska definitivt bli ScaleRail-baserad.

Tidplan då... haha, ni tror väl inte på fullt allvar att jag ska ge några tider nu?? [:0] Skämt åsido, det finns en hel del nya enkelspåriga sträckningar nu och dessa har inte fått någon miljö runt sig än, så Hawk har o göra... Vi återkommer senare med tidsuppskattningar...

Passar på o tacka alla för de uppmuntrande och stödjande kommentarerna ni gav då vi sa at vi lagt ner projektet... Men, man kan som sagt inte lägga ner bra ideer hursomhelst... Ni visste välan det... [)]





Även här blir det längre perrongspår, allt för att vi ska kunna hantera längre tåg i 4:an jämfört med 3:an.

Även godstrafiken får sig mycket längre spår och bättre spårplan, så skoj aktiviteter ska det nog gå o göra i överflöd.



Även med bättre spårplaner, så försöker jag ända behålla den ursprungliga KMJ-känslan, så inga spår försvinner i sig, men blir nyplacerade och med bättre funktion.



Borta är de tråkiga "knickarna" som originalspåren bjöd på... Nu går det att gasa på i kurvorna utan att få upprörda passagerare som står i kö för att klaga på blåmärken o annat...



Lite nytt oxå...



/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-02, 22:20   #65
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Oj oj oj... Detta har jag väntat länge på .

Låter som en hel dröm detta. Med Mazz's otroliga skicklighet att lägga spår, signaler mm och med Hawk's magiska landskaps-läggning med vackra träd mm så kan detta projekt bara sluta i att man kommer att längta sig fördärvad tills det blir klart.

Jag ställer gärna upp att bygga objekt till denna rutt.

Vackra bilder Mazz [].

tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-03, 10:13   #66
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hej!

Jag hjälper gärna Tjalle som 3d byggare att få fram de fina nya objekten om ni behövet det!

Dock inte just nu framöver, för nu ska jag resa bort![]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-04, 21:58   #67
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Precis vad man behövde i tider som dessa, ser fram emot rutten! [8D]

Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-05, 01:38   #68
Traingoal
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: ,Ängelholm , Sweden.
Inlägg: 539
Standard

Hej

Instämmer.

Väntar hur länge som helst på rutten.
Den som väntar på .....
Ta det lugnt Hawk och Mazz må Kraften
vara med eder ,Amen

mvh bengt
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-11, 14:29   #69
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Tack goa vänner för er härliga respons!

Tack Tjalle och Ollis för att ni ställer upp och vill bidra med byggnader, tillsammans så hoppas jag att vi kan få ihop en riktigt trevlig rutt!

Under tiden kan ju aktivitetsnissarna spåna lite på verksamheten runt Kvarndalen... Spårplanen ser ut så här:



Edit: Uppdaterat bilden med lite text.

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Trainz Downloader Pro, nytt version jelte Trainz - Allmänt om Trainz 2 2004-06-06 17:13
Ny version av DC till BF1942 Nicke_123 Off-topic 0 2003-05-13 10:11
MSTS version 1.2!(behöver skiva!) Olaf Lindström MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-02-11 09:18
X2000 (Chinese version) for download tang MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 17 2003-01-01 21:24
Ue 995 Version 2... Joel MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-06-18 20:01



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009