Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-20, 00:23   #1
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard Söker nummer och littera för denna vagn

Hallå!
Ja, precis som titeln antyder så försöker jag komma på vilket nummer och vilket littera jag ska sätta på den här vagnen. Jag har beställt Nynäsbaneboken från NJM och hoppas få några ledtrådar där men chansar med en fråga här också. Det finns så många järnvägskunniga personer på detta forum så någon har säkert något förslag. Det råkar väl inte finnas någon sida på internet med förteckning över olika bolags vagnar genom tiderna (det vore ju bara för enkelt). De andra tre vagnarna är redan döpta, återstår endast denna.

Vagnen är som förhoppningsvis framgår en Chr.Olsson tankvagn i Nynäs Petroleums ägo, med Längd Över Buffertar 10m och en tankvolym på lite drygt 26 kubik. Några Idéer? [:I]

mvh .... tankvagnstillverkare Mats

MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-20, 01:34   #2
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard


Här får vi hoppas på en fotograf som skrev upp sina vagnsnummer på den tiden. Listor över privatvagnar innehåller ju inte så mycket om hur vagnen såg ut.
Annars så var det före UIC numren så att privatvagnar hade nummer i 5500000 serien och i detta fall Litt Q12.
Kolla i postvagnen om någon kan hjälpa.

Kenny

Rc1166 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-20, 12:36   #3
Robban
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 588
Standard

Q12 500089-114
Q12 500122-166
Q12 500270-275
Chr. vagnar med olika årsmodeller.
Från Nynäsbaneboken,.
Men bilder på Chr. vagnar är det mycket dåligt med (1st. ungefär)

Robban
Robban besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-20, 12:47   #4
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Tack Robban!
Ska genast ändra nummer på vagnen.

mvh .... Mats
MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-20, 17:37   #5
Hinken
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: ,Flundre Härad , Sweden.
Inlägg: 174
Standard

Fina tankvagnar! Det har varit klent med svenska tankvagnar till trainz. Kommer dina vagnar läggas ut på DS?
Hinken besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-20, 19:30   #6
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Citat:
quote:Fina tankvagnar! Det har varit klent med svenska tankvagnar till trainz. Kommer dina vagnar läggas ut på DS?
Tack! [8)]

När jag blir nöjd med dom och om dom duger rent kvalitetsmässigt så tänkte jag försöka ladda upp dom här på e-buzz i första hand och sedan också på DS. Men det kanske dröjer ett tag. Jag är tyvärr ganska bra på att hitta fel. [B)]
Dessutom så tänkte jag vänta tills jag sett ifall dom fungerar med TRS2004. Fick mail från Auran idag om att dom skickat paketet så det borde väl dyka upp här hemma inom nå'n vecka hoppas jag.

mvh .... Mats

MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-23, 23:11   #7
LokKalle
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
Standard

Hej MatsH

Fantastiskt snygg vagn. Kommer den ut? [][][]

Hälsningar

LokKalle

KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-24, 02:33   #8
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Tack LokKalle! [8)]

Jodå, nog hade jag tänkt att den ska komma upp här på e-buzz bara den blir klar. Jag tror inte att det är så hemskt mycket kvar att göra längre. Jag har lite problem med ikon-bilderna till vagnarna som hamnar för långt ner i consist-raden. Man ser bara övre halvan av dom. Jag håller på att experimentera med det just nu. Sedan tänkte jag vänta tills jag får TRS2004. Det borde förhoppningsvis hända den här veckan eller nästa. Jag fick mail från Auran i måndags om att paketet har skickats. Förra gången jag beställde (UTC) så gick det på 4 dagar, hoppas att jag har samma tur nu också.

Här är i alla fall en lite nyare bild på vagnarna. Dom är nog så bra som jag klarar att göra dom för tillfället.

mvh .... Mats

MatsH besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009