Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-28, 16:01   #1
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard Microsoft Flight Simulator 2004 Setup Error...

Hejsan!
Jag har ett spel som strular till när jag ska installera den, Microsoft Flight Simulator 2004 även kallad för FS2004. Jag har haft spelet i 3-4 år nu.
Spelet är original och har funkat bra hittills (att installera), jag har kunnat installera den på Windows XP, men när min dator gick sönder fick jag en ny dator, helt ny Windows Vista Home Premium. Och då börja problemet när jag skulle installera, efter 17 % av installation får jag ett meddelande som ser ut så här:



Jag skulle vara jätte tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig med det, eftersom det är en av mina bästa favorit spel jag har.

MVH: Romet
Romet12 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 16:05   #2
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Det står ju klart och tydligt på bilden vad som är fel.
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 16:22   #3
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
Det står ju klart och tydligt på bilden vad som är fel.
Ja det ser jag också, men jag har aldrig fått sådant meddelanden förut, och när jag fick detta meddelanden så gjorde jag omstart för datorn. Och på vilket sätt kan filen vara "In Use"?

Lite fakta om min dator:

Citat:
Operativsystem: Windows Vista Home Premium
Grafikkort: ATI HD6450
Hårddisk: 1 TB/1000 GB
Processor: AMD Phenom9550x4
Internminne: 4GB (4x1 GB)
Minnestyp: DDR2
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 17:33   #4
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12 Visa inlägg
Ja det ser jag också, men jag har aldrig fått sådant meddelanden förut, och när jag fick detta meddelanden så gjorde jag omstart för datorn. Och på vilket sätt kan filen vara "In Use"?

Lite fakta om min dator:
Läs igen.
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 17:38   #5
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Question

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
Läs igen.
Vad menar du med att läs igen? Liksom jag fattar inte vad de vill säga i texten (på bilden), jag förstår att den har stött på problem. ????

Senast redigerad av Romet12 den 2009-07-28 klockan 17:41. Anledning: Stavfel
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 18:34   #6
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12 Visa inlägg
Vad menar du med att läs igen? Liksom jag fattar inte vad de vill säga i texten (på bilden), jag förstår att den har stött på problem. ????
Det står ju klart och tydligt. Bara att öppna ögonen och följa texten.
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 18:42   #7
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
Det står ju klart och tydligt. Bara att öppna ögonen och följa texten.
Ok, jag tror att jag behöver nog hjälp med texten också... Det känns som om jag förstår fel!

Det vad jag förstått är att hårddisken/cd-skivan har stött på problem och jag måste se till att hårddisken inte används inte är full och att filen inte används av någon... eller har jag förstått fel?
-----------------------------------------------------------
Ok, du kanske menar meningen "...and that the file is not in use."
Jag översatt den med google translator och får liksom ett svar som lyder så: "och att filen inte används" Vad vill man säga med det? Är filen skadad att det inte går att kopiera till platsen eller att någon använder det?

Senast redigerad av Romet12 den 2009-07-28 klockan 20:03. Anledning: Mer Information
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 20:22   #8
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Kolla så att disken inte är full. Man behöver ca 4GB ledigt diskutrymme. Funkar det inte så kan du testa att ta ur skivan och kolla efter repor ev. även torka av den med din tröja. Testa igen. Händer exakt samma sak med exakt samma fil så är det säkerligen just den filen som är sönder. Sök då på google efter folk som haft liknande problem annars får du kontakta Microsoft eller köpa en ny skiva (FS2004 är inte så fasligt dyr längre vill jag minnas, värre är det med FSX och den bör du inte satsa på om du frågar mig.)
Annars kan det vara Vista som strular. Av egen erfarenhet vet jag att dom alltid strular med allt, därav håller jag mig till gamla hederliga XP.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 20:29   #9
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Kolla så att disken inte är full. Man behöver ca 4GB ledigt diskutrymme. Funkar det inte så kan du testa att ta ur skivan och kolla efter repor ev. även torka av den med din tröja. Testa igen. Händer exakt samma sak med exakt samma fil så är det säkerligen just den filen som är sönder. Sök då på google efter folk som haft liknande problem annars får du kontakta Microsoft eller köpa en ny skiva (FS2004 är inte så fasligt dyr längre vill jag minnas, värre är det med FSX och den bör du inte satsa på om du frågar mig.)
Annars kan det vara Vista som strular. Av egen erfarenhet vet jag att dom alltid strular med allt, därav håller jag mig till gamla hederliga XP.
Ok, tack för ditt svar. Har prova allt som du sagt här, och det är ändå samma fil. Sist jag installerade spelet på min dator var för en vecka sedan eller mindre, men då var det Windows XP som jag hade då. Kan det verkligen vara då att Vista strular? Liksom jag har över 300 GB ledig utrymme på hårddisken och 500 GB till... Kan säga att köpte datorn igår på ONOFF.

Senast redigerad av Romet12 den 2009-07-28 klockan 20:31.
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 20:32   #10
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Det där felet hade jag också och det beror på repig/smutsig/trasig cd. Testa att tvätta av den, om inte det hjälper är det bara att köpa ett nytt ex av spelet. Mycket billigt, har sett det för 99 kr.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 20:35   #11
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Det där felet hade jag också och det beror på repig/smutsig/trasig cd. Testa att tvätta av den, om inte det hjälper är det bara att köpa ett nytt ex av spelet. Mycket billigt, har sett det för 99 kr.
Ok, tack ska se vad som händer.
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-07-29, 09:50   #12
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Talking

Tack för era svar, har äntligen löst problemet. Jag beställde ett nytt FS2004 från Microsoft hemsidan och den kommer om nån vecka eller så!


Fredrik, nu kan du stänga tråden!
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009