Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om modelljärnvägar

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-29, 17:07   #1
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard Preiserfigurer och detaljer

Jag letar efter några figur och detaljset från Preiser till mina projekt och dom jag är ute efter är slutsålda, inte i produktion eller otillgängliga av annan anledning.

Jag har kollat på alla MJ och köpsidor jag känner till inlk. eskader. Ebay, tradera och amazon har heller inga artiklar till salu. Preiser verkar inte heller tillverka eller sälja dom längre.

Är det någon som har, känner någon som har eller är villig att sälja följande Preisergrejer?

Preiser 12191


Preiser 18356


Preiser 28139
__________________

Choo choo fox

Senast redigerad av Jonatan den 2016-01-29 klockan 17:08.
Jonatan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 19:47   #2
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Preiser 12191 finns här, dock en auktion med flera artiklar: http://www.ebay.com/itm/Preiser-Mode...i:172052521472

Kontakta säljaren och kolla om han vill sälja endast Preiser 12191 till dig. Det är alltid värt att fråga och många är beredda att ställa upp. Säljaren har ju i skrivande stund inte ett enda bud på auktionen.

Övriga hittade jag här, men dom är ju "out of stock" vilket ju inte bådar gott. Prova att kontakta dom: www.hobbylinc.com
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 23:31   #3
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Den kom inte upp när jag sökte, jag ska kolla upp det. Tack för det.

Ja dom andra är det tyvärr värre med. Vet ej om det är värt att kontakta dom, om det är slut i lager och Preiser inte tillverkar nya så är det ju inte mycket dom kan göra.
__________________

Choo choo fox
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-31, 11:11   #4
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Jag hade tur och säljaren var villig att dela paketet, men till ett pris; 411kr för en förpackning! Lägg till frakt från Kanada och det blir en del pengar, men vad gör man inte för hobbyn???
__________________

Choo choo fox
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-31, 13:22   #5
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonatan Visa inlägg
Jag hade tur och säljaren var villig att dela paketet, men till ett pris; 411kr för en förpackning! Lägg till frakt från Kanada och det blir en del pengar, men vad gör man inte för hobbyn???
Kul, då har du åtminstone en förpackning du ville ha!

Jag hade ändå kontaktat www.hobbylinc.com ang dom andra paketen. Som du skrev tidigare ser det mörkt ut, men dom kanske har kontakter till någon som kan ta fram paketen åt dig.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 23:08   #6
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Hej, ville uppdatera om hur läget ser ut. Jag fick tag i lokfigurerna, men inte dom andra, fick heller inget direkt svar från hobbylinc.

Fick lokfigurerna idag, bild med dom på loket, dom passar bra.
__________________

Choo choo fox
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009