Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-23, 16:54   #1441
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Finns det en moderator på denna sida. jag gjorde en report på honom för flera dagar sedan, men länkarna finns kvar ändå.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-06-25, 21:43   #1442
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Köpte Märklins nya Ub i brunt med telexkoppel och ljud. Fick loket och såg fram emot att få testa det. Loket går pissdåligt med mycket mekaniskt oljud, dålig kraftutveckling och låter ansträngt även efter försök att köra in, vill inte bränna ut motorn... blir att reklamera det.

Tredje loket som strular, dålig kvalitetskontroll!
__________________

Choo choo fox
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-11-17, 02:17   #1443
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Nu är man nere på botten igen. Gissar att det är flera som har hört om Youtubes nya förordningar angående COPPA och amerikanska FTC, efter en lång tankestund tog jag beslutet att radera alla mina videor på kanalen.

Extremt tråkigt, men när man riskerar att bli bötfälld 42,000 dollar per video för en enkel missbedömning så är det inte lönt att fortsätta med Youtube.
__________________

Choo choo fox
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 10:38   #1444
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonatan Visa inlägg
Nu är man nere på botten igen. Gissar att det är flera som har hört om Youtubes nya förordningar angående COPPA och amerikanska FTC, efter en lång tankestund tog jag beslutet att radera alla mina videor på kanalen.

Extremt tråkigt, men när man riskerar att bli bötfälld 42,000 dollar per video för en enkel missbedömning så är det inte lönt att fortsätta med Youtube.
Läste inte om dessa förordningar, men tog också bort mina videos. Sjukt att kunna bli bötfälld om man gör nån simpel miss!

Nu när jag lyckas bli helt skuldfri, så vill jag inte bli det igen..
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 15:26   #1445
Traingoal
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: ,Ängelholm , Sweden.
Inlägg: 539
Post

Hej.

Jag har raderat samtliga videor för ansler99 AW och WOWS.
Youtube kan bokstavligen dra åt........

Sila mygg och svälja kameler..........

Ska se efter annan kanal hmmmm.......................
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 19:05   #1446
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Det enda ni hade behövt göra vara att göra dem "ej barnvänliga", om ni hade varit osäker om de är barnvänliga.
Det är när man gör dem barnvänliga och de inte är det som man kan få bekymmer.
Jag kollade mina videos och grundinställningen var barnvänliga och jag ändrande några av dem till ej det.
Men man kunde även ändra hela kanalen till det då blev alla videos ej barnvänliga

Youtube skriver detta.
As a YouTube creator, you are required to set future and existing videos as made for kids or not. Even creators who don’t make content for kids need to set their audience.
This will help ensure that we offer the appropriate features on your content.

At the channel level, which will set all of your future and existing content as made for kids or not. Or, at the video level. If you choose this option, you’ll need to set each existing and future video as made for kids or not.

These changes are required as part of a settlement with the US Federal Trade Commission (FTC) and NY Attorney General, and will help you comply with the Children’s Online Privacy Protection Act (COPPA) and/or other applicable laws. Regardless of your location, we require you to tell us whether or not your videos are made for kids. If you fail to set your audience accurately, you may face compliance issues with the FTC or other authorities, and we may take action on your YouTube account. Learn more about the FTC’s enforcement of COPPA.

Senast redigerad av jorgen3 den 2019-11-22 klockan 19:31.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 02:25   #1447
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Nä du Jörgen, det är låååångt mer komplicerat än så. Har tittat nu på Hoeg Laws videor (10 st så här långt) och även han, som advokat, är bekymrad över hur tvetydigt det är. För det är så att sätta hela kanalen som ej riktad mot barn, eller stänga av skräddarsydda ads inte garanterar att FTC inte siktar på dig. Dessutom så visar det sig att FTC ger slutgiltig dom i vad dom anser är avsett för barn, oavsett dina inställningar, och om dom ser modelltåg så är det ju inte vuxna dom tänker på...

Det är en jävla soppa som helt klart ska tas på största allvar, bättre att ta det säkra före det osäkra!

Har videorna sparade, kanske lägger upp dom på bitchute eller annanstans längre fram men för tillfället håller jag koll på läget.
__________________

Choo choo fox

Senast redigerad av Jonatan den 2019-11-25 klockan 02:27.
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-11-25, 17:25   #1448
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Är man konspiratoriskt, då hittar man problem i allt.
Då ska du nog bara ha kontanter och inte vara på nätet alls.
Så letar man problem, då hittar man problem och det gäller allt.

Jag tycker att de tänker helt rätt man ska se till att innehåll till barn är rätt.
De ska inte se på våld eller felaktiga videos när de surfar omkring.
Så jag stöder detta fullt ut. Lägger man ut en video ska man fundera är detta barnvänligt och är det inte det ska man välja ej barnvänligt.
Svårare än så är det det inte.
Men visst vill du ta bort dina videos så är det fine för alla. Vi har helt olika åsikter i denna fråga du och jag och vi kommer nog ha det i fortsättningen också.

De som värst tycker om detta är ju de som får betalt för videorna och de måste välja ej barnvänligt då får de inte betalt tror jag alls för denna video (eller de mister ju tittarna från barnen som kan titta på dem)

Senast redigerad av jorgen3 den 2019-11-25 klockan 17:36.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009