Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-26, 14:44   #106
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Gräver upp denna tråd för en fråga om det vore möjligt att lägga till funktionen GetSignalState till signalerna så att man kan kolla upp nästkommande signal med GetNextSignalState från en fristående balisgrupp t.ex.?
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 16:26   #107
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hej!

Nu har jag problem med signalerna igen. Det som är problemet är att signalerna slår om till rött när man närmar sig, liknande problem som tidigare.

Jag misstänker att det har något med bommarna (blåvita?) att göra, eftersom blocksignalerna krånglar, eller iaf vissa. Det var en som funkade tidigare men nu när jag närmar mig så slår den om till rött. Det jag gjort sen den fungerade var att placera ut en övergång vid en station, två X-bommar och två VF-signaler precis som de ska vara.

Tips på lösning? Bommarna fungerar som de ska och blocksignalen är inte placerad mellan VF-signalerna. Dessutom finns det fler blocksignaler efter den som krånglar (vet ej om dessa också krånglar men kan kolla upp det).
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 19:35   #108
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Försökte lösa problemet genom att installera scriptet i denna tråd http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26367

Resultatet blev att jag slapp signaler som slog om till rött, men istället ser vissa dvärgar ut som de gör på bilden nedan, men vissa ser ut som de ska..? Dessutom fungerar inte vägkorsningen (med X21-signaler osv) felfritt som den gjorde innan installationen av nya scriptet. Hjälp!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2013-04-09_00001.jpg (286.2 KB, 101 visningar)
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 20:15   #109
Alexander_A
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Hässleholm
Inlägg: 66
Standard

Detta problemet hade jag också för ett tag sedan, det löste sig efter att jag installerade

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28661

Jag har också lagt till den ändringen du länkade efteråt, men som sagt, denna först. (jag vet inte vilka filer som överskrivs av respektive paket, men du kan ju alltid prova i den ordningen).
Alexander_A besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 21:19   #110
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Hej!

Nu har jag problem med signalerna igen. Det som är problemet är att signalerna slår om till rött när man närmar sig, liknande problem som tidigare.

Jag misstänker att det har något med bommarna (blåvita?) att göra, eftersom blocksignalerna krånglar, eller iaf vissa. Det var en som funkade tidigare men nu när jag närmar mig så slår den om till rött. Det jag gjort sen den fungerade var att placera ut en övergång vid en station, två X-bommar och två VF-signaler precis som de ska vara.

Tips på lösning? Bommarna fungerar som de ska och blocksignalen är inte placerad mellan VF-signalerna. Dessutom finns det fler blocksignaler efter den som krånglar (vet ej om dessa också krånglar men kan kolla upp det).
För mig fungerar de allt i Öxnered. Bommar, blåvita bommar, HDsignaler, 7-dvärgar, V-signaler och VF-signaler. Det var knepigt jobb och tog veckor att lösa.

Senast redigerad av Totte den 2013-04-09 klockan 21:22.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 21:29   #111
McDOZ
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 147
Standard

Men hur är det med kilometertavlorna då?
Mina fungerar inte alls?

// McDOZ
McDOZ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 22:04   #112
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av McDOZ Visa inlägg
Men hur är det med kilometertavlorna då?
Mina fungerar inte alls?

// McDOZ
Samma här för mig.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009