Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-31, 21:33   #121
Felix
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Olofström , Sweden.
Inlägg: 16
Standard

Jag får det inte att fungera!
Felix besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 19:06   #122
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard Du glömde skriva till mig!

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag gick ock köpte CommutyWare loket Rc för ett år sedan och det är en mycket snygg skapelse med den tidens resurser. Men idag är den väl närmast passé. Jag var väl närmast en snorig och finnig tonåring när Rc-loken kom men, tyckte de var något nytt och interessant jämfört med alla brunlok. Nu har jag dissekerat CW Rc och ser att det finns mängder att förbättra. Jag kan göra det, men måste inhämta en massa tillstånd från de, i det närmaste "avlidna" skaparna av detta mästerverk.

Idag finns verktyg för att modernisera de flesta gamla mästerverk men som sagt man tappar lusten när svårigheterna att kontakta orginalkonstruktörerna är oöverstigliga.

Jag kör en hemmasnickrad Rc som jag byggt, med fullt STL-stöd, mycket snygg och med fullt fungerande hytt, öppningsbara dörrar och fönster, motorrumsinredning, animerad förare, rätt enginespec, och enginesound m.m.

Men som sagt, den kommer aldrig att släppas p.g.a. rådande s.k. Copyright-idioti.

Varför skall det vara så svårt att ge tillstånd för andra att utvecka och förbättra det man själv för 10 år sedan trodde var den optimala modellen men som idag väl närmast är en fyrkantig dinosaurie.

Det jag byggt från scratch är var mans egendom och det är fritt fram att klona, ändra och ladda upp.

Jag anser att en hobby skall vara sådan och inte massa revirpinkande för att man tror man är så in i hvte duktig så man måste lägga copyright och massa löjligt licensesnack i configen.

Om vi undantar N3V så är väl Trainz ändå en hobby för oss alla andra ?

Tack för ordet och
Du har ännu inte skrivit till mig! Jag hade kunnat hjälpa till och kan fortfarande hjälpa till. Jag har originalfilerna i 3D-MAX och ser inte att det skulle innebära något större problem med att fortsätta bygga på dem. Dessutom har jag en massa färdiga texturer till Rc som aldrig kom till användning då projektet havererade för Trainz. De första texturerna till Rc för Railworks kom från mig.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 19:40   #123
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Ledsen Janne ...

... men CW-loket är nedlagt för min del, efter allt "kackel" som utbröt när jag presenterade idén!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2012-12-06 klockan 19:43.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 21:04   #124
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... men CW-loket är nedlagt för min del, efter allt "kackel" som utbröt när jag presenterade idén!
Jag var tyvärr inte med i loopen då och det är så här i efterhand väldigt tråkigt. Jag kan tillägga att jag var rätt a*r och b*sv*k*n när jag såg projektet dö. Jag hade lagt ner hundratals timmar på texturer till ingen nytta.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 21:55   #125
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Jag lider ...

... med dig, Janne!
Jag lade också ned många timmar och dagar på detta för att ta upp dörröppningar, göra dörrar, förbereda för STL-koppel m.m.

Men när "RW contra Trainz"-kacklet bröt ut tappade jag helt lusten att fortsätta. En hyfsad hytt fick jag väl ändå till

För att citera Bob Dylan: "The times they are a´changing" så kanske nån vacker dag när "revirpinkande" och "bästa simulator" snacket upphört kan vi kanske med gemensamma ansträngningar ta upp "gamla" Rc CW på nytt.
Vem vet



Citat:
Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
Jag var tyvärr inte med i loopen då och det är så här i efterhand väldigt tråkigt. Jag kan tillägga att jag var rätt a*r och b*sv*k*n när jag såg projektet dö. Jag hade lagt ner hundratals timmar på texturer till ingen nytta.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 22:18   #126
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Tråkigt att det blev som det blev, då Rc-loket spänner över så många årtionden och säkert hänger med ett tag till. Bara att hoppas, att lusten för dig, Lennart. Kommer tillbaka och tar tag i loket igen.

Sen som betalare, till CW-loket. Så har jag ingenting emot, om Fredrik skulle komma på tanken. Att släppa loket för nedladdning för alla, då själva CW-projektet rann ut i sanden. Där en del av tanken var, att inkommande pengar för Rc-loket, skulle gå till nya 3D-modeller. Men det kanske finns en massa andra, som skulle bli sura, för att dom har betalt 150:- henne.

Kanske vi skulle starta en omröstning om detta i CW-tråden. Om hon ska släppas fri eller ej, där bara betalande skulle kunna rösta.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-22, 08:22   #127
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard Har du ställt frågan direkt till Fredrik...

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Kanske vi skulle starta en omröstning om detta i CW-tråden. Om hon ska släppas fri eller ej, där bara betalande skulle kunna rösta.
...om att han släpper loket? Det kanske inte behövs någon omröstning?
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-27, 04:15   #128
Rekin
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: GBG
Inlägg: 44
Standard

Tjena,
Väldigt bra jobb med RC hytten.

Nu till min fråga, är det någon som vet om CW rc'n fungerar till Trainz 2006? och isf om hytten gör det med?

har precis fått tillbaka glöden för trainz och använder en "gammal" kopia av trainz som jag köpte i Polen för en massa år sen, blev precis klar med att installer "allt" svenskt material. (BTW fungerar kanske det mesta till trainz 2009? utan några mod?) så jag vill ju helst ha RCn till 2006.

Men fungerar det mesta av svenska materialet till 2009+ så får jag nog köpa mig det, och CW loket.

mvh/Adrian
Rekin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 08:41   #129
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs up Uppdatering

Se här:

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33426 (inlägg #2)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av svenolov den 2013-02-16 klockan 10:30. Anledning: Ny länk
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 22:20   #130
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag har läst igenom tråden en gång till och blir mer och mer upprörd över allt j-a tjafs hit och dit om projektet. De som inte bidrar med någonting annat än att kritisera kanske istället kunna skänka en tanke på de som lagt ner hundratals timmar på att göra någonting bra. Personligen har jag lagt ner 200+ timmar på CWRc. Om nu du LAN vill göra förbättringar på loket för Trainz så har ingen annan än du med det att göra! Alla andra som vill ha arbete utfört för Rc till RW får prata med någon som utvecklar till RW och inte ställa krav på dig LAN. Jag blir så trött på folk som bara kräver utan att bidra själva!
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 23:18   #131
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Trösta dig Janne ...

... "i morgon är en ny dag" !
Efter Signalprojektet och andra syltburkar, som jag stoppat fingrarna i, skall vi nog ta tag i "gamla" CW Rc och fräscha upp henne ordentligt!
Åtminstone till Trainz 3.1. Jag behöver säkert din hjälp med texturer och annat så jag återkommer. Men kom gärna med idéer, både du och andra!!!



Citat:
Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
Jag har läst igenom tråden en gång till och blir mer och mer upprörd över allt j-a tjafs hit och dit om projektet. De som inte bidrar med någonting annat än att kritisera kanske istället kunna skänka en tanke på de som lagt ner hundratals timmar på att göra någonting bra. Personligen har jag lagt ner 200+ timmar på CWRc. Om nu du LAN vill göra förbättringar på loket för Trainz så har ingen annan än du med det att göra! Alla andra som vill ha arbete utfört för Rc till RW får prata med någon som utvecklar till RW och inte ställa krav på dig LAN. Jag blir så trött på folk som bara kräver utan att bidra själva!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009