Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-27, 12:16   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard STW luftledning till TS2009

Har försökt ladda ner STW luftledningspaket till TS2009, men flera assets är behäftade med röda utropstecken - det verkar vara fel i scriptet. Vet någon besked (Svenolov kanske?)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 14:21   #2
Fredrik1996
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Tumba (Sweden)
Inlägg: 547
Standard

Jag har inte det. Det är några Varningstecken på en del. Men jag har några faulty symboler på stw plattformspline. Jag har ju också patchat min till 41844. Om du menar samma utropstecken som gula varnings symboler fast röda så är det faulty symboler.

Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-04-27 klockan 14:22.
Fredrik1996 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 16:05   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Har försökt ladda ner STW luftledningspaket till TS2009, men flera assets är behäftade med röda utropstecken - det verkar vara fel i scriptet. Vet någon besked (Svenolov kanske?)
Inget direkt svar på din fråga.
Men så gott som alla grejer ur luftledningspaketet har gula utropstecken för mig.
Sen har jag en massa röda på plattformspaketet.

Allt fungerar för mig iallafall i TS2009.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 16:23   #4
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Har försökt ladda ner STW luftledningspaket till TS2009, men flera assets är behäftade med röda utropstecken - det verkar vara fel i scriptet. Vet någon besked (Svenolov kanske?)
Lennart, du har ju TS2010 och det finns skillnader där, jämfört med TS2009. TS2010 har en hårdare (läs bättre) felkontroll än TS2009. Jag ska titta om det finns några skriptproblem i TS2010, ikväll.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 16:41   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Har inte heller något bra svar, men hos mej i,TS2009, är felen i luftledningspaketet bara en felande icon, och i STW-plattformspaketet har Tomas skrivit in "height-range", och det funkar ju inte för "tracks", m.a.o, en rad utan funktion i configen bara, inget egentligt fel.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 16:56   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Lennart, du har ju TS2010 och det finns skillnader där, jämfört med TS2009. TS2010 har en hårdare (läs bättre) felkontroll än TS2009. Jag ska titta om det finns några skriptproblem i TS2010, ikväll.
Tack Sven,
Genomgående är felet:
"Script class does not match asset kind (Trackside)

Konstigt nog inga fel på vissa assets som ser identiska ut. (den första och den markerade på bilden). Skumt!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg luftledning.jpg (135.5 KB, 241 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 17:33   #7
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Tack Sven,
Genomgående är felet:
"Script class does not match asset kind (Trackside)

Konstigt nog inga fel på vissa assets som ser identiska ut. (den första och den markerade på bilden). Skumt!
"Script class does not match asset kind (Trackside)" är ett fel som CM2 (TS2009) inte ens ger en varning för, vilket den borde göra. För det mesta går det bra, men det beror på vilka funktioner skriptet använder. Används klassen fel kan de få oanade följder. Klassen "Trackside" (signaler, växlar, skyltar, fordon, etc.) har gjorts om efter TRS2006 till det bättre, och det får den följden att många äldre objekt inte lägre fungerar som tänkt. Men som sagt, jag ska titta på detta och se om man kan byta "class" på skripten utan att behöva ändra i koden.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-04-27 klockan 17:37.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 18:00   #8
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

När ändå ämnet är på tapeten, är det någon som vet om STW's luftledningspaket fungerar (oavsett felmed.) i 2010, så att man inte slänger ut pengar på något i onödan?
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 19:36   #9
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
När ändå ämnet är på tapeten, är det någon som vet om STW's luftledningspaket fungerar (oavsett felmed.) i 2010, så att man inte slänger ut pengar på något i onödan?
Det är just TS2010 som vi diskuterar och där problemet ligger. Av 23 st felaktiga implementeringar av skripten har jag åtgärdat 21 av enklare art. De två återstående skripten ska jag undersöka mer noggrant.

För er som har TS2009, som inte ger dessa felmeddelanden, kan jag säga att ni inte behöver oroa er. Skripten använder inte några specifika "trackside" funktioner, så det blir inga konstigheter där. Men de två återstående skripten bör ställa till problem, även för er. Det gäller "STW Morabryggsutliggarekonsol enkel" och "STW Morabryggsutliggarekonsol dubbel". Ni kan ju kolla dessa, de bör ge skriptfel även för er.

Lennart, jag skickar fixen för de 21 första objekten till dig för test.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 20:05   #10
Fredrik1996
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Tumba (Sweden)
Inlägg: 547
Standard

Hhhmmm. Allt diskuterande börjar jag att komma ihåg att jag laddade ner gner Class 43 till ts2009, Men resultatet, NNNnneeeeejj. Jag får ett rött

utrops tecken och när jag vill lägga ut den på surveyor så vvoooalla inget hände, Men vänta, Enligt vad jag sett när jag laddade ner den så brukar det

stå vad den är tillgänligt för. Te.x om jag vill hemta en busstation från dls och är tillgänglig för ts2004 och så funkar det normalt men här HÄR tror jag att ts2009 kan läsa av skcripten och om det är scripten som brukar krångla så tror

jag att det kan vara pga av att om man patchar. Men det stod ju att gner class 43 ä tillgänglig för ts2010 och Ts2009 sp4 och om jag skulle ha ts2009sp4
så skulle vagnarna säkert inte ha några utropstecken. Jag har ju build 41844 och där är det gula utropstecken på kontaktledningarna. Men röda på plattformarna. så min slusats är att vilken build, trainz man har.

P.S Jag vet inte om mina svar ledde diskustionen någon vart men jag tror att det är pga vilken build och trainz man har.

Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-04-27 klockan 20:08.
Fredrik1996 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 20:27   #11
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Det är just TS2010 som vi diskuterar och där problemet ligger. Av 23 st felaktiga implementeringar av skripten har jag åtgärdat 21 av enklare art. De två återstående skripten ska jag undersöka mer noggrant.

För er som har TS2009, som inte ger dessa felmeddelanden, kan jag säga att ni inte behöver oroa er. Skripten använder inte några specifika "trackside" funktioner, så det blir inga konstigheter där. Men de två återstående skripten bör ställa till problem, även för er. Det gäller "STW Morabryggsutliggarekonsol enkel" och "STW Morabryggsutliggarekonsol dubbel". Ni kan ju kolla dessa, de bör ge skriptfel även för er.

Lennart, jag skickar fixen för de 21 första objekten till dig för test.
Kan bara bekräfta, att Mora enkel och dubbel strular för mig.
Kommer inte fram några inställningar, när jag kör på med ?.
Så att jag kan byta färg på dom.
Har för mig, att detta gick tidigare.
Innan jag gjorde någon utav alla uppdateringar, som jag har gjort i TS2009.
Men vid vilken är ett ?
om det nu inte strulade tidigare, utan att jag tänkte på det.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 20:33   #12
Fredrik1996
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Tumba (Sweden)
Inlägg: 547
Standard

Det var ett tag sen jag körde trainz 2009 idag men morabryggkonsol enkel funkar nog utmärkt tror jag och kan gissa att det är kanske för att jag har patchat ts2009. Ej säker.
Fredrik1996 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 21:45   #13
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik1996 Visa inlägg
Det var ett tag sen jag körde trainz 2009 idag men morabryggkonsol enkel funkar nog utmärkt tror jag och kan gissa att det är kanske för att jag har patchat ts2009. Ej säker.
Mora enkel och dubbel har ett skriptfel (odeklarerade variabler) så det spelar ingen roll hur många patchar du har installerat. Felet ligger i skripten, men det är åtgärdat nu. Jag väntar bara på att LAn ska bekräfta detta. Jag laddar upp alla 23 fixade objekt, om jag får tillåtelse från STW att göra det. STW-Tomas har inte hört av sig på länge när det gäller signalerna, så det här kan dröja också.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009