![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Detta låter mycket bra
![]() Men en KANON IDÉ VA DET! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag tycker detta är en bra tanke och då grundmodellen kommer att göras i olika versioner för att passa till just din favoritsimulator och även min så kommer jag att stödja tanken.
Bara för att sätta igång en önkelista så är det nog udda fordon jag tänker på. Tunnelbanevagnar, spårvagnar, udda äldre fordon och liknande. Det vore knappast lönt att göra dom till en simulator men om man på dett sätt kan få sin favoritvagn till den egna simulatorn genom att dela på grunmodellen så är det ju en win-win situation. Sen tror jag att innan man börjar med en modell så ska man ha en ordentlig dokumentation med bra ritning, förarhandbok (e dyl) och många bilder. God fortsättning på det nya året
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
jag är ju helt klar med på detta! men det enda jag funderar på nu är hur vidare jag själv kan gå till banken och föra över pengar till ett annat bank konto då jag ej är myndig, jag kan ej föra över något via internet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jag börjar mer och mer tycka detta är en bra idé, om det fungerar som det är tänkt och vi får modellen till den simmen vi vill. Modeller som borde göras först tycker jag nog är sånna som genom t.ex. ommålningar kan göras i ett flertal olika versioner (som RC-loken)... EDIT: Såg precis att detta blev inlägg nr 5000 från mig. Gud vad mycket man bubblat om här på forumet, hoppas nått av det varit vettigt också!?
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2009-01-06 klockan 01:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() ![]() Ja, sådana modeller som erbjuder ommålningar är en god ide. Ommålningar är ju faktiskt nått som många har sysslat med och är en bra aktivitet. Dessutom kan det ju vara flera varianter med redan i "utvecklingen" kanske? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hallå!
Jag tycker att det låter som en väldigt bra idé och upplägget verkar vara väl genomtänkt. Jag är helt klart med om det blir något. ![]() mvh .... Mats
![]() |
#7 |
Admin & STW-member
|
![]()
Det här var ju glada tongångar. Kul att det gillades!
![]() Jag funderar på att sätta upp en tråd där man får önska 5 modeller och ranka dom från 1 till 5 för att få lite pejling på vad folk skulle vilja ha. Alla är välkomna att önska men därmed inget tvång att man måste teckna sig. Låter det vettigt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Om vi säger att jag har sagt att jag är intresserad av ett RC-lok och anmäler mig, men sedan hamnar priset på 150kr, kan jag då dra mig ur? Du skrev nått om det men jag fattar inte riktigt.
Och sedan; om jag vill ha modellen både till krs och msts, måste jag betala dubbelt pris då?
![]() |
#9 |
STW-member
|
![]()
Du kan backa ur tills du betalat modellen. Du betalar en gång för modell oavsett hur många olika simulatorer du har.
![]() |
#10 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Så om ett pris landar på 90kr kan jag alltså använda denna modell till alla sorters simulatorer? Även msts2?
![]()
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Very good model!
![]() I like it very much! ![]() Tuck! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hvor kan jeg finde en rpk-fil til litt RC? CDP-filer (dator) bruges til Trainz som eller ikke har noget at gøre med RS.
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Vad jag vet så är RS-versionen inte klar, men om du kollar i Railsimulatordelen av detta forum hittar du bilder på hur arbetet fortgår.
![]()
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
hej jag undrar hur man kan gå med har pc vista om jag för tillfället inte har dessa simulatorer som jag oxå vill ha hur göra då
Senast redigerad av trainfan den 2009-07-05 klockan 11:56. Anledning: fundersam |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Admin & STW-member
|
![]()
Du måste ha en tågsimulator för att kunna ta del av detta lok.
Railsimulator/Railworks eller Trainz 2009 |
![]() |
![]() |