Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-18, 14:29   #316
1061-001
Medlem
 
Reg.datum: May 2020
Ort: Budapest
Inlägg: 2
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
In which simulator, Trainz or Train Simulator?
Oh sorry, I didn't realise it's available for multiple simulators!

I would be interested in Train Simulator 2020
1061-001 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:20   #317
Ocke
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 1
Standard

Har gjort upprepade försök att köpa packet de senaste två dagarna, men fått samma meddelande hela tiden. Precis som andra skrivit tidigare så funkar min mailadress, så det är inte problemet.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Namnlös.jpg (36.6 KB, 201 visningar)
Ocke besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-10-28, 19:09   #318
Moritz
Medlem
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 1
Standard

Nerladdningen verkar tyvärr inte fungera längre. Oavsett vilken version jag laddar ner så får jag bara ett fel om att filen är korrupt när jag försöker packa upp den. Tråkigt.
Moritz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-01, 20:36   #319
Yellow_wing
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Switzerland
Inlägg: 12
Standard

Dear Train Simers,

Unfortunately I only speak German (from Switzerland) or English.

I am interested in the Narvik-Kiruna-Luleå route.
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37792

This RC locomotive is suggested in this forum entry in the assets list.

But it seems that it is no longer active? I would like to order this RC locomotive package, but I want to be sure that the download will work.

Can someone help me?

Thank you very much!

Very friendly greetings from Switzerland
yellow
Yellow_wing besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-01, 21:33   #320
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yellow_wing Visa inlägg
Dear Train Simers,

Unfortunately I only speak German (from Switzerland) or English.

I am interested in the Narvik-Kiruna-Luleå route.
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37792

This RC locomotive is suggested in this forum entry in the assets list.

But it seems that it is no longer active? I would like to order this RC locomotive package, but I want to be sure that the download will work.

Can someone help me?

Thank you very much!

Very friendly greetings from Switzerland
yellow
Contact Fredrik about this. http://www.e-buzz.se/forum/member.php?u=4

Senast redigerad av Totte den 2021-03-01 klockan 21:34.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 21:42   #321
Yellow_wing
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Switzerland
Inlägg: 12
Standard

Thank you very much!!

Kind regards
Yellow
Yellow_wing besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 22:31   #322
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Det verkar finnas ett intresse även utanför Sverige nu när Malmbanan har släppts att köpa Rc-loket, framförallt i Tyskland har intresset ökat efter vad jag har sett på det tyska forumet Rail-Sim.de. Finns det någon möjlighet att lägga ut loket till försäljning även utanför forumet på något sätt?



Hur ser möjligheterna ut för att uppdatera modellen om någon skulle vilja ta tag i det?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 17:25   #323
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Det verkar finnas ett intresse även utanför Sverige nu när Malmbanan har släppts att köpa Rc-loket, framförallt i Tyskland har intresset ökat efter vad jag har sett på det tyska forumet Rail-Sim.de. Finns det någon möjlighet att lägga ut loket till försäljning även utanför forumet på något sätt?
Personligen tycker jag att man borde lägga ut den för gratis nedladdning så att alla kan ladda ner den utan problem år 2021.

Modellen är från 2009 och alla kostnader är betalda. Intresset från ansvarig att underlätta betalning har aldrig funnits vilket synts av alla som år efter år har problem. Ansvarig har inte heller översatt något och gjort det enkelt för John Doe att köpa det då John Doe inte kan svenska.

Släpp modellen så vem som helst kan ladda ner den och var glada och stolta över att folk vill använda den så här många år efter att den släpptes. Jag köpte modellen när den kom men har inga problem med att den skulle vara gratis nu.

Samt, 45 Mb var stooooort år 2009 men idag behöver inte modellen bestå av 4 st separata filer. En (1) fil räcker. Flytta filen till en snabbare server, så att 45 Mb går snabbare att ladda ner än det gör idag. Någons OneDrive eller DropBox duger bra.
__________________

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2021-03-04 klockan 17:46.
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 18:01   #324
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

jag tycker det är tråkigt att Rc-lok inte är fullständigt hyttmanöver, bara hastighetsmätare inte mer. Jämför utländska lok har mycket mer hyttmanöver.
Jag skulle skämmas när andra utlänningar ladda ner den och upptäcker hur lite manöver finns.
Jag vill ha bl.a. Fullständigt ATC.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 18:19   #325
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 691
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Om vi får tillstånd kan jag lova att vi på Banbyggarna, kan ta hand om uppladdning av Rc loket till våran server. Men enbart om det blir klart med Fredrik... Samt att vi försöker packa om det till 1 fil...
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 18:25   #326
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
jag tycker det är tråkigt att Rc-lok inte är fullständigt hyttmanöver, bara hastighetsmätare inte mer. Jämför utländska lok har mycket mer hyttmanöver.
Jag skulle skämmas när andra utlänningar ladda ner den och upptäcker hur lite manöver finns.
Jag vill ha bl.a. Fullständigt ATC.
Jo, men det är ju exakt samma lok dom får ner oavsett om dom mot förmodan skulle lyckas att betala det eller om det skulle vara gratis.

Man får uppdatera Readme.txt om att modellen är gammalt och att hytten är begränsad. Rent krasst vet vi ju att ingen i sverige kommer att fixa det då ingen hittills gjort det. Det är ju så det ser ut.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 18:34   #327
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av micke321 Visa inlägg
Om vi får tillstånd kan jag lova att vi på Banbyggarna, kan ta hand om uppladdning av Rc loket till våran server. Men enbart om det blir klart med Fredrik... Samt att vi försöker packa om det till 1 fil...
Även många ommålade RC.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 18:38   #328
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av micke321 Visa inlägg
Om vi får tillstånd kan jag lova att vi på Banbyggarna, kan ta hand om uppladdning av Rc loket till våran server. Men enbart om det blir klart med Fredrik... Samt att vi försöker packa om det till 1 fil...
Det låter jättebra tycker jag!

Mitt förslag blir att packa alla filer som är nödvändiga, dvs "Rc_Lok_all_files_without_models_TS2013_v3.0.rwp" plus "Rc_Lok_model_files_TS2013_v3.0.rwp" plus "readme.txt" samt mappen "help-files_and_screens" och dess innehåll till 1 fil.

Att behöva ladda ner från flera ställen har sina klara nackdelar. Det räcker med att siten http://www.klemund.de/RailSimulator lägger ner av ointresse eller annan orsak för att göra allt obrukbart då "Rc_Lok_model_files_TS2013_v3.0.rwp" inte längre går att få tag i.

Ett lok - En nedladdning.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 18:51   #329
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Personligen tycker jag att man borde lägga ut den för gratis nedladdning så att alla kan ladda ner den utan problem år 2021.

Modellen är från 2009 och alla kostnader är betalda. Intresset från ansvarig att underlätta betalning har aldrig funnits vilket synts av alla som år efter år har problem. Ansvarig har inte heller översatt något och gjort det enkelt för John Doe att köpa det då John Doe inte kan svenska.

Släpp modellen så vem som helst kan ladda ner den och var glada och stolta över att folk vill använda den så här många år efter att den släpptes. Jag köpte modellen när den kom men har inga problem med att den skulle vara gratis nu.

Samt, 45 Mb var stooooort år 2009 men idag behöver inte modellen bestå av 4 st separata filer. En (1) fil räcker. Flytta filen till en snabbare server, så att 45 Mb går snabbare att ladda ner än det gör idag. Någons OneDrive eller DropBox duger bra.

Ja, där kan jag verkligen hålla med dig. Modellen må vara avancerad för sin tid, när den kom 2009. Om alla kostnader är betalda vid det här laget ser jag inte varför man inte skulle kunna släppa den som freeware istället. Jag tror att det skulle få upp intresset för svenska tåg och banor lite. Det var ju inte länge sen man lyckades få GBE att göra en skaplig (Nå, den kunde förstås ha varit mycket bättre...) X31. Jag tror intresset egentligen finns, men det behöver tas tillvara på.



Av ren nyfikenhet, vad skulle det kunna kosta att få en professionellt gjord version av någon svensk rutt? Vad finns det för material att tillgå? Har tyskarna tillgång till material som de svenska järnvägarna inte delar ut? Jag kan tänka mig att sponsra en del pengar för att få till något. Kan man få ett lågt pris på det tror jag man kan få till något om man lyckas marknadsföra det nere på kontinenten.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 21:00   #330
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Av ren nyfikenhet, vad skulle det kunna kosta att få en professionellt gjord version av någon svensk rutt? Vad finns det för material att tillgå? Har tyskarna tillgång till material som de svenska järnvägarna inte delar ut?
Lite OT, men teknisk info om svenska järnvägar finns det gott om. Kolla t.ex. Trafikverkets NJDBwebb. Det går även att hämta data i olika format så man kan jobba i exempelvis Google Earth. Där finns varenda signal/skylt/balis/kurva/lutning/plankorsning, you name it... t.o.m. koordinater för varenda ktl-stolpe.

Det knepiga med att få till en bra svensk betalrutt är nog snarare att alla objekt från röda stugor till signaler och lok måste byggas från scratch...
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009