Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-30, 21:36   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Scenarios finns ej mer

Tryckte just ut en 700-sidors manual om Activity Creation för TRS2004. OK, jag har en rätt god utbildning i C/C++ och Objekt-orienterad systemering, men det lär ta några månader att sätta mig in i tekniken med alla objekt i Scriptspråket till Trainz. Hur manipulerar man "Sessions, Rules, Commands, Products, Categories, Queues, Industries mm" i ett scriptspråk? Auran har verkligen försökt göra en användbar manual, men jag är inte tillräckligt insatt i Trainz inre struktur för att åstadkomma något väsentligt. (Har hållit på med programmering sen 1978, tydligen för gammal?). Nån som har en idé om hur man skall tackla detta problem? Jag vill kunna göra snitziga sessions till mina layouter.
[8]

LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Finns denna övergång? vfp420b Trainz - Allmänt om Trainz 11 2004-07-19 14:27
Finns det någon Graf för danmark? Dson Off-topic 4 2003-04-25 10:42
BTAB -Finns dom fortfarande? bobjörk Virtuella Tågbolag 1 2003-02-12 20:15
Vilka saker finns i Trainz men inte i MSTS? Olaf Lindström Trainz - Allmänt om Trainz 4 2003-02-09 18:22
Krokodoilen finns nu att ladda från Auran. By Pell Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-01-11 23:18



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009