Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övriga simulatorer > Övriga simulatorer > Allmänt om Run8

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-05, 16:26   #1
kjelstad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Falkenbergs Komun
Inlägg: 15
Standard Om Run8

Vad jag kommit fram till om denna simulator.

En av dom bästa MP jag sett hitils.

Som Fjärr styr man huvudbanan.

När det gäller bangårdar: Där får man koppla och växla själv. OM INTE nån vill vara Bangårds chef. Detta innebär att man får en den av Banan man ska sköta med växling och Lastning, Lossning av vagnar. Då använder man en lokal radio kanal. Man kan naturligtvis ha lokförara som hjälp.
EXP. Bakersfeild......Cliff sköts an en Banmästare dock ej huvudspåret.
Internt pratar man då i Kana1.
Fjärr ligger auto alltid på Kanal 0.

Alla vagnar kan lastas och lossas. Det intresanta här är att man kan sätta destination på alla vagnar. Vilket gör även denna saken intresant.

Man måste också se till så man har disel på loken...alla i ett set.
Dessa kan tankas på spec. ställen. Men man måste tanka lok för lok. detta görs naturligtvis av lokföraren. O.B.S man måste alltid kolla hur mycke bränsle man har.

Jag ser hela detta som ett kanon sak för att få igång ett massivt MP sammanhållning.

Naturligt finns det massor av mer saker, men jag tror att ska man bygga upp detta så måste man vara fler som är intreserade och att man kanske tar just bangårds delen som en viktig sak.

Jag ska inte bli långrandig, men skulle vilja höra vad ni andra kommit framtill och vad ni vill göra i spellet.

För närvarande finn det ingen aktiv del i Europa men enligt forum i england är det en hel del som köpt detta. så kanske om vi slår oss ihop några och bygger upp en bra session så kan vi få in en hel den folk.

Tack för mig denna gången.....Ove
kjelstad besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009