Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-02, 18:21   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard Va e det för nåt?

Va e det för nåt? Finns överallt i forumet!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg skit.jpg (28.1 KB, 72 visningar)
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-11-02, 20:10   #2
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

När du är inloggad?
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-02, 20:50   #3
Vänersborgs_Stinsen
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Vänersborg
Inlägg: 598
Standard

Du måste "vara medlem" i Photobucket för att kunna se bildinnehållet.
Detta sker endast om bilderna publiceras genom Photobucket.
detta är ett nytt dumt på hitt från Pb sida, tycker jag.......
__________________
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar.
Edwin Bohm
Vänersborgs_Stinsen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 00:27   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Ni som använder photobucket, sluta med det är ni snälla. Använd "bifoga filer" istället. Jag vill inte bli tvingad att bli medlem.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 00:35   #5
Vänersborgs_Stinsen
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Vänersborg
Inlägg: 598
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Ni som använder photobucket, sluta med det är ni snälla. Använd "bifoga filer" istället. Jag vill inte bli tvingad att bli medlem.
Håller med om det.
__________________
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar.
Edwin Bohm
Vänersborgs_Stinsen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 19:01   #6
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Det är resultatet av att Photobucket plötsligt beslutade att ändra sina villkor och inte tillåta att man visar Photobucket-bilder på andra sidor. Grejen är väl att många använde ett gratiskonto på Photobucket till att ladda upp bilder och visa på tredjepartssidor (som forum eller andra sidor än Photobucket helt enkelt, vilket jag själv gjort tidigare med bilder på detta forum) vilket inte Photobucket tjänar några pengar på. De tjänar pengar på reklam som bara kan visas om folk faktiskt kollar på bilderna på Photobucketsidan, eller på folk som betalar för mer utrymme och snabbare upp/nedladdningshastigheter m.m. Visst det är ett företag och de måste gå runt de med. Det är inte gratis att driva datacenter med petabytes av bilder lagrade.

Vad jag tycker att de kunnat göra är att låta gamla bilder fortsätta att visas på tredjepartssidor, men förbjudit att man visar nyuppladdade bilder på tredjepartssidor. Men istället så döljer de alla bilder som någon gång har visas på tredjepartssidor, så att man inte ens kan se dem på Photobuckets egna sida om man inte är uppladdaren själv. Detta för att bestraffa bilduppladdaren för att denne brutit mot de nya reglerna. Riktigt fult om ni frågar mig.
Så jag kan fortfarande komma åt mina bilder på Photobucket, men ingen annan kan det. Men jag kan inte ens när jag är själv är inloggad på Photobucket se mina bilder här på forumet! Jag kan bara se dem på Photobuckets sida.
Om jag skulle ha en bild jag inte delat på en tredjepartssida, så hade ni däremot kunnat se den om ni gått in på mitt Photobucket-album. (men bara i låg upplösning...)

Men det finns såklart betalalternativ som gör att man kan få dela bilderna på tredjepartssidor igen och som reparerar alla skador. Det billigaste alternativet är då att betala Photobucket $400 (motsvarande 3600 kronor!) per år! Totalt vansinne om ni frågar mig! Om man bortser från andra gratis bilduppladdningssidor så finns det massor med bättre alternativ som hade kostat mig en hundring om året och gjort jobbet bättre än Photobucket! Detta är på gränsen till utpressningstaktik bara för att jag ska kunna visa mina gamla bilder.

Detta betyder tyvärr att massor med forum nu är fyllda med denna deprimerande bild. Ett forum som jag personligen letar information på, Järnvägshistoriskt Forum, har numera tappat massor med viktig historisk information, gamla dokument, ritningar och bilder som tidigare kunde ses av vem som helst, numera bara av den som laddade upp dem. Jag är väldigt glad att jag har tagit för vana att alltid spara alla ritningar och intressanta bilder jag hittar och sortera dem på egen disk, exempelvis en hel drös med högupplösta bilder på ångloket SJ Sa 1277 som har varit ovärderlig hjälp under mitt bygge av denna maskin. Tyvärr så är det mycket man inte sparade och som man inte kommer att kunna hitta i framtiden.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-07, 19:19   #7
Ursus94
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 117
Standard

En bit ner på den här sidan finns en lösning till firefox på problemet : http://www.motessparet.se/viewtopic....=4138&start=80

http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/v...php?f=2&t=9392

Lycka till!
__________________
Bygger gärna smalpår. Desto smalare, desto bättre!
Ursus94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-07, 22:00   #8
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ursus94 Visa inlägg
En bit ner på den här sidan finns en lösning till firefox på problemet : http://www.motessparet.se/viewtopic....=4138&start=80

http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/v...php?f=2&t=9392

Lycka till!
Tavk för info. Men tyvärr litar jag inte på dem.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-07, 22:01   #9
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Ah, misstänkte att det borde finnas någon som klurat ut hur man kommer runt problemet! Verkar fungera för de flesta bilderna i alla fall, men inte alla. Tack för tipset, Ursus!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009