Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-12-27, 20:29   #16
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Ok, vad bra då!

Vi som sysslar med sidan "måste" nog ta och fixa lite mer guider och liknande då det stått still länge!
Jag tänkte att vi kunde göra en ENORM(inte liten m.a.o!) vanilgen ställda frågor guide![:0]

Vill även passa på och tacka Decibel för allt som han ställt upp med!
Gjort sidans design och fyllt mycket av den med innehåll!
Även fixat plats och .com adress![8D] TACK!

Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-29, 11:28   #17
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Decibel: Låter bra! Om det är några problem med pengar eller nått, så får du höra av dig.... Inte för att jag skiter pengar, men delar vi upp det, så kan jag lägga min del.

Enda jag vill med MSTS-akuten och det är att det ska vara lätt och enkelt att använda den. Allstå inga regstreringar och ev. betalande medlemmar eller tiggerier från dom som besöker den. Jag tycker det finns tillräckligt med sånna sidor, behövs inga fler!

Vill också passa på att tacka alla som ställt upp och gjort MSTS-akuten och bidragit med guider och tips. Fortsätt att skicka in guider och tips till den, så kan vi göra den ännu bättre!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-10, 18:43   #18
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hallå Decibel!

Hur går det med akuten? Nått problem?


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-11, 05:19   #19
Decibel
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 292
Skicka ett meddelande via ICQ till Decibel
Standard

Japp, problemet var att jag inte kom ihåg vad jag skulle göra.

Det jag skulle göra är nu gjort

MSTS-AKUTEN.COM
Status: Active
Registered Date: 12/11/2002
Expiration Date: 12/11/2004

Kommer behöva byta serverplats på den bara till en av våra nya maskiner.


Har en annan fundering kring msts-akuten.com , det är ju ett par trogna på detta forum som gör prylar, aktiviteter, guider o.s.v.
Min fundering är, om man skall göra om sidan lite, applicera mitt portalsystem som gör att _alla_ utan kunskap om html eller andra programmeringskunskaper kan editer sidan, lägga till guider, uppladningar, bilder, u name it.

Kan detta resultera till större aktivitet runt sidan ? man slipper ha en person som skall lägga in allt, dom som kan hantera ett ordbehandlingsprogram, kan också hantera att administrera sidan.

Nedan ett screenshot hur själva editorn ser ut där man gör om sidan, fungerar exakt som ett ordbeh.program.

http://dev.gate9.se/msts.gif (länkar den då jag är osäker på storleken)
Screenshot på bilden ovan tillhör en riksorganisation inom MC som jag nyss gjort klart, därav lite andra prylar i Meny o.s.v.
Administrationen av sidan ser ut sådär dock hos alla.

Kom med förslag, ris & ros, kan detta vara något för msts-akuten ?
Decibel besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-11, 11:26   #20
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hej!

Det hra jag länge tänkt på men inte kunnat utföra!
Har även tagit hem lite böcker om ASP men den var inte så bra som en sida på internet som jag hittade!

Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-11, 11:59   #21
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Just lok, vagnar och byggnader. Vore det inte bättre att samla det på några få ställen än att sprida ut det på många vilket skapar osäkerhet då folk inte vet med säkerhet var de ska behöva leta?

Det torde ju förenkla för de som ska ladda ner prylar till en aktivitet eller liknande.

Här på e-buzz har vi ett formulär (http://msts.e-buzz.net/portal/dl_add_form.asp) som användaren fyller i och sedan skickar filen det gäller via icq, msn, ftp eller mail till mig eller Mats



___________________________________

Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-11, 12:36   #22
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hej!

Lok & Vagnar ska inte msts-akuten ha något som helst med att göra!
Det får banbyggarna.com och ni sköta tycker jag!
Blir så rörigt annars för folk och det vill vi inte!

Det är min åsikt men Pierre, Mazz kanske inte håller med?

Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-11, 12:40   #23
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Jag tycker nog det vore dumt att ha downloads där, då Banbyggarna och E-buzz är bättre ställen att ha sånt på....

Men att man själv enkelt ska kunna lägga upp ett tips eller guide är en bra idé. Kan det göra så man själv kan välja kategori att lägga tipset/guiden i?

Jag fick också ett förslag om att det borde finnas en förteckning där, på var man kan ladda ner svenska tåg och rutter nånstans (ev. objekt).

Nån som har lust att göra en sån förteckning?


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-11, 13:42   #24
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Fredrik

Just lok, vagnar och byggnader. Vore det inte bättre att samla det på några få ställen än att sprida ut det på många vilket skapar osäkerhet då folk inte vet med säkerhet var de ska behöva leta?

Det torde ju förenkla för de som ska ladda ner prylar till en aktivitet eller liknande.
Men i dagsläget så kan man ju inte med säkerhet leta på e-buzz efterssom många filer inte går att nå via sidan. Senast igår så var ju en förfrågan uppe.

Vill man hitta något "äldre" på e-buzz idag så är det inte så "förenklat" efterssom man knappt hittar något, ta bara dom svenska tågsignalerna...


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-11, 14:55   #25
Decibel
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 292
Skicka ett meddelande via ICQ till Decibel
Standard

Jag tror det var den sena timmen som röre till allt, självklart ska downloads ligga där dom ligger idag, tänkte mig inte för när jag skrev vad ni pysslar med.
Det jag ville komma fram till är om det system jag nu har börjat sälja (portalsystem.nu) kan vara något för msts-akuten, oavsett om det är guider eller vad det nu är som skall läggas in

Msts-akuten skall ju innehålla hjälp för att utföra saker och ting, kanske ett nerladdningsregister vore nåt, RC6 kan du ladda där, och senaste rutten från LLJ där...
Decibel besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-11, 15:22   #26
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Swesig plus en del annat finns nu.

___________________________________

Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-11, 18:24   #27
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Fredrik

Swesig plus en del annat finns nu.
Toppen!

Kommer allt "gammalt" att finnas tillgänligt via portalen?


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Rullande materiel till Trainz vs MSTS niknil_9000 3D-design - Trainz 9 2004-12-04 13:00
MSTS AKUTEN Stefan MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2004-01-07 22:58
MSTS Hänger! Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 8 2003-04-07 23:43
Uppdatering av MSTS På Svenska! Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-02-18 19:32
Möte av flera tåg i MSTS. Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-01-30 20:21



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009