Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-14, 18:11   #1
denah03
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Exclamation X50 Regina problem

Hej,
Jag har problem med min regina. När jag maxar gasen så accelerar den 1 kilometer varannan sekund och max farten är 60km i timmen. Jag använder A och B vagnarna. Jag har laddat ner det från www.banbyggarna.se

Spel: Trainz simulator 2006
denah03 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 18:26   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Det låter som om du drar på för mycket, drar du på "full gas" på ett stillastående tåg så kommer hjulen att börja slira och du får inget grepp som kan ge dig någon acceleration. Testa istället att dra på lite försiktigt, ett eller två steg och sedan stega upp när farten har ökat. En annan grej kan vara att du har glömt att lossa bromsarna.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 18:30   #3
denah03
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Det låter som om du drar på för mycket, drar du på "full gas" på ett stillastående tåg så kommer hjulen att börja slira och du får inget grepp som kan ge dig någon acceleration. Testa istället att dra på lite försiktigt, ett eller två steg och sedan stega upp när farten har ökat. En annan grej kan vara att du har glömt att lossa bromsarna.
Jag lossar alltid på bromsarna men när jag kommer hem ska jag inte maxa gasen, men jag tror det beror på någat annat...

Senast redigerad av denah03 den 2011-11-14 klockan 18:31.
denah03 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 22:35   #4
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej !
Reginan accelererar snabbare än andra tåg jag provat på. Den är uppe i 87 km/tim efter en minut. Standard X2000 som jag har i spelet kommer knappt upp i 35 km/tim på den minuten! Snacka om snigel. Det blåser inte i håret så det känns.

De övriga X2000 (grållemodellerna) är däremot något snabbare. 57 km/tim på en minut. Men det är heller inte bra. Ett vanligt RC4 lok drog ifrån X2000! Kom upp i 71 km/tim på en minut. Gamla "Göteborgaren" SJ X5 kom upp i 52 km/tim på samma minut.

Dessa hastigheter lät jag vanliga förare i spelet köra, alltså inte jag själv.
Banan var 5 km lång. På den sträckan kom Reginan först i mål efter 3 min 21 sek. Därefter kom RC4:an på 3 min 48 sek. Först därefter kom X2000 på 4:06 följd av X5A på 4:23. Sist i mål var X2000 (som ses på yttersta spåret på bilden) som behövde hela 5 minuter för att avlägga de fem kilometrarna ! Känns som att det är dags att slänga ut det från spelet.
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg På startlinjen2.jpg (109.7 KB, 94 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 22:40   #5
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Hej !
Reginan accelererar snabbare än andra tåg jag provat på. Den är uppe i 87 km/tim efter en minut. Standard X2000 som jag har i spelet kommer knappt upp i 35 km/tim på den minuten! Snacka om snigel. Det blåser inte i håret så det känns.

De övriga X2000 (grållemodellerna) är däremot något snabbare. 57 km/tim på en minut. Men det är heller inte bra. Ett vanligt RC4 lok drog ifrån X2000! Kom upp i 71 km/tim på en minut. Gamla "Göteborgaren" SJ X5 kom upp i 52 km/tim på samma minut.

Dessa hastigheter lät jag vanliga förare i spelet köra, alltså inte jag själv.
Banan var 5 km lång. På den sträckan kom Reginan först i mål efter 3 min 21 sek. Därefter kom RC4:an på 3 min 48 sek. Först därefter kom X2000 på 4:06 följd av X5A på 4:23. Sist i mål var X2000 (som ses på yttersta spåret på bilden) som behövde hela 5 minuter för att avlägga de fem kilometrarna ! Känns som att det är dags att slänga ut det från spelet.
Hälsningar
Nu hänger jag inte riktigt med - varför skall man slänga ut X2000 från spelet? X2000 har seg acceleration. Speciellt X2000 med sex vagnar - detta är egentligen något mer än vad man designade loket för att dra. Tanken var att man som max skulle ha fem vagnar - men även fem vagnars X2000 har få hästkrafter i förhållande till sin vikt. Det förvånar mig inte att de flesta accelererar ifrån det.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 22:47   #6
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Okej jag hade samma tågkombination på alla tre X2000-modellerna ovan. Det var motorvagn+1:aklass+2:aklass+bistro+2:aklass+styrva gn. Alla tre startade samtidigt. Grållemodellerna var ändå snabbare än den där som heter X2000 UA2G, UB2G, UR2B och UB2X i spelet. Det är just den som jag är lite besviken över.
Vill inte köra den mera, utan hålla mig till de grå....
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 16:01   #7
denah03
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Okej jag hade samma tågkombination på alla tre X2000-modellerna ovan. Det var motorvagn+1:aklass+2:aklass+bistro+2:aklass+styrva gn. Alla tre startade samtidigt. Grållemodellerna var ändå snabbare än den där som heter X2000 UA2G, UB2G, UR2B och UB2X i spelet. Det är just den som jag är lite besviken över.
Vill inte köra den mera, utan hålla mig till de grå....
Hälsningar
X2000 kommer alltid vara sveriges stolthet som tåg. Angående reginan: Men jag lirar Trainz 2006 och på den versionen kanske det inte funkar. För min regina accelererar 1 kilometer varannan sekund och har bara max farten 30km/h. Medans min x2000 Grålle drar upp i 300km/h på 1min + Alla 4 vagnar...
denah03 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009