Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-11-28, 10:09   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 371
Standard Till er som har nära samarbete med AURAN.

Jag tillhör en av dom som har laddat hem alldeles för mycket från DS, tror att jag inte är ensam om detta.
Tycker att det är lite rörigt, att hitta alla prylar som man vill ha och att man har laddat ner en massa som man inte har andvändning för.
Med TrainzObjekt har jag försökt att arkivera och ta bort, sånt som jag inte vill ha. Men allt kan man ju inte se vad det är för något. Har även döpt om lite prylar, för att lättare kunna hitta dom i Surveyor.

Jag har som önskemål till AURAN att man ska kunna arkivera och ta bort prylar som man inte vill ha i Surveyor redan, istället för att använda TrainzObjekt. Man får ju, en helt annan bild av prylarna där och man ser direkt vilka grejer man har användning för. I nuläget, får man skriva upp vad man vill ta bort och sedan leta upp det i TrainzObjekt. Inte så kul, när man får leta bland 1000-tals grejer. Tar bara en massa onödig tid och själv tröttnar jag efter ett tag, att hoppa fram och tillbaka och lägger byggandet åt sidan, för att det är så segt att hitta och få fram det man vill ha när man har mycket skräp inlagt. Tyvärr, fortsätter man bara att ladda ner, mer och mer för att man är nyfiken.

Ni som har ett nära samarbete med AURAN. Har ni lust att framföra detta (Min egen engelska är inte den bästa, så dom skulle säkert inte begripa vad jag skriver). Kanske går att fixa till med någon uppdatering eller att få till något liknande på ett Trainz2005/06 eller vad det kan bli.

Finns det andra här som tycker ungerfär likadant eller har en bättre lösning på detta (Förutom att ladda ner lite mindre).

Bengan.
Bengan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 11:08   #2
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

kommer inte ske inom Trainz produktens livslängd.
Får se vad RSP har att erbjuda.

Därimot finns ju tolaris program TOE (Trainz objects explorer), med det kan du titta på modeller. Det kan dessutom kopplas till TrainzObjects, så i TO är det bara o dubbelklicka på en rad så startas TOE. TOE finns på trainz.luvr om jag inte har helt fel, men om jag hittar installationsfilen här kan jag maila den till dig Bengan.
Dock så kan TOE ha problem med vissa nyare objekt då den inte har support för mesh-tables och andra nyheter, men de flesta scenery objekt borde iallafall funka.

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 13:55   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 371
Standard

Har TOE redan. Var väl den jag menade, när jag tittar på objekten. Tyvärr får jag inte fram alla objekt där och dom man får fram. Är ibland inte så bra som man hade tänkt sig. Hittat lite grejer, som jag tycker inte stämmer skalenligt med varandra och det ser man ju inte i TOE direkt, utan först när man placerar ut vissa objekt bredvid varandra i Surveyor. Skulle då ha varit väldigt bra att kunna ta bort dessa direkt då. Nu får man skriva upp namnen på dessa objekt och söka efter dom i TrainzObjekt igen. För att plocka bort dom. Tycker ibland att det blir en massa hoppande hit och dit då.

Vad är RSP för något?

Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 14:34   #4
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej Bengan.

RSP=Railroad Simulator Pro, efterförljaren till TRS2004.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kvarnes Julgodis 2003 [Många&stora bilder] Kvarne Off-topic 3 2003-12-17 20:58
Hjälp till svenska historia Macley Off-topic 46 2002-12-16 22:22
Auran släpper PaintShed till MSTS Fredrik MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-09-16 21:53
Mera objekt till alla duktiga ruttbyggare !! avslutat_konto 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 39 2002-08-17 15:32
Auran Paint Shed till msts Fredrik MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-05-30 22:26



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009