Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-24, 02:00   #1
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard ProtoLARS Godsterminal + Produkt:EUR-pall

Hej allihop!
Först vill jag rikta ett stort TACK till Lars (LLJ) för att du släppte PL CDK! Helt plötsligt blev det enkelt att utveckla egna industrier. Tack för det.

Detta är som sagt en godsterminal i form av en PL-industri. Den kan hantera General Goods samt min produkt EUR-pall. Pallprodukten är osynlig (så det är ingen idé att lasta den på öppna vagnar ) och består av 15st pall/stuv. Tanken är att för varje 15 General Goods som produceras så konsumeras en pallstuv. På så sätt måste godsterminalen beställa tompall med jämna mellanrum.

Man kan även vända på det så att för varje 15st General Goods som konsumeras någon annanstans så skapas en pallstuv som ska tillbaka till godsterminalen.

OBS! Man måste ändra i vagnens config-fil för att den ska kunna ta den nya lasten. KUID för EUR-pall är följande: <kuid2:60247:61002:1>

Jag vet inte ifall det finns något stort intresse för detta. Det kanske bara är jag som tycker att det är intressant eftersom jag jobbar med paketering/lagersysslor i vanliga fall, men jag lägger i alla fall upp det här så får den som vill ladda hem det. Jag hoppas att det ska fungera felfritt. Annars kan ni väl skriva en rad här så ska jag försöka fixa eventuella problem.

mvh .... Mats

EDIT: Jag kanske ska förtydliga att det inte rör sig om någon ny byggnad eller så utan endast en PL spårbit, men det förstod ni säkert redan.
__________________

Motörhead - Overkill

Senast redigerad av MatsH den 2005-07-17 klockan 13:12.
MatsH besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 02:51   #2
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Thumbs up

Trevligt Mats, fler svenska industrier är aldrig fel
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-24, 03:03   #3
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Tack Patrik!
Men det är inte fråga om något så avancerat som dina industrier. Jag är nöjd att jag lyckats modifiera ett ProtoLARS-spår samt skapat en ny produkt.

mvh .... Mats

EDIT: Jag har laddat upp en ny fil för godsspåret. Det visade sig att jag glömt att byta ut ikonen.
__________________

Motörhead - Overkill

Senast redigerad av MatsH den 2005-04-24 klockan 12:15.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009