Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-03, 21:42   #1006
rapid94
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Malmö, Sweden
Inlägg: 245
Skicka ett meddelande via MSN till rapid94
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
Okej ska vi reda ut det här. Jag hatar inte tåg och jag HATAR INTE SJ HELLER DIREKT. Vill SJ.s bästa och jag önskar att man kunde känna sig lite stolt över att ha ett så bra tågbolag i Sverige. Men näää SJ, ni ska få mig att skämmas. Det fanns en tid då jag älskade SJ och jag reste med tåg hade då ett leende på läpparna när jag satt i en tågvagn. På stationerna sprang jag lika snabbt som vinden och fotade alla tåg som kom in på stationen. Men den tiden är nu förbi. SJ har en så jäkla dålig attityd mot oss resenärer. SJ har heller aldrig gjort något mot oss tågmuppar de ordnar aldrig några special evenemnag för oss "tåg älskare".

Tycker nästan synd om SJ och Veolia och Skandinaviska Jernbanor som nästan hånar SJ. De sparkar på stackars SJ som redan ligger. :'(

Nä SKÄRPNING SJ! kom tillbaka och Slå Veolia och Skandinaviska Jernbanor på käften så att de flyger av spåret.

SJ! Ni är sämst och kommer alltid att vara det. Ni är ett statligt misslyckande. Ni kan inte köra ett jäkla tåg. Slänger av barn och tågklarerare som kollar på porr under arbetstid och får behålla arbetet. Fy fan varför är ni så sämst SJ?
Om nu en tågklarerare har kollat på porr under arbetstid är det väll knappast något SJ har att göra med? Om du visste något om järnvägens organisation borde du veta att SJ numera bara kör tåg, och Trafikverket förvaltar alla banor som SJ betalar för att få köra på och således innebär det även att tågklarerarna är anställda av trafikverket. Så innan du fortsätter anklaga SJ för saker, samla lite fakta istället för att bara slänga ur dig en massa.
rapid94 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 21:50   #1007
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
Jag kan mer om SJ en vad du kan och jag vet att det är trafikverket som underhåller järnvägarna. Men jag vågar skriva sanningen. Ni ska inte gå på SJ.s propaganda med gulliga reklamfilmer osv..

LITE AFTONBLAJAN:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12267715.ab
Uppenbarligen kan du ju inte speciellt mycket om SJ, och inte är det snällt att hoppa på någon du inte känner och säga att den personen inte kan lika mycket...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 21:53   #1008
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Uppenbarligen kan du ju inte speciellt mycket om SJ, och inte är det snällt att hoppa på någon du inte känner och säga att den personen inte kan lika mycket...
"hoppa på någon" Hur oförskämd kan man vara! Jag hoppar ite alls på någon han utalar sig som att han vet mer om SJ en vad jag gör. Jag vet visst mycket om SJ. Men är det ok att slänga av barn???
X2-lover besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 22:06   #1009
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
Hur oförskämd kan man vara!.
Ska du säga... Du kan ju inte uppföra dig, du verkar bara vara här för att trolla.
Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
Jag vet visst mycket om SJ.
Knappast troligt, du har inte visat det hittills, bara skrivit en massa trams utan särskilda argument.

Senast redigerad av Kristian den 2012-02-03 klockan 22:07.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 22:11   #1010
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Oj! Vad ni diskuterar!
En fråga, varför rev pendeltåget kontaktledning? Är det bristande kontroll av Trafiverket? Bara vänta tills det händer nå´t?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 22:15   #1011
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Oj! Vad ni diskuterar!
En fråga, varför rev pendeltåget kontaktledning? Är det bristande kontroll av Trafiverket? Bara vänta tills det händer nå´t?
Totte: Sträckan är fullständigt övertrafikerad med uppåt 25-30 tåg per timme och riktning, så det är ju stor risk att något ska hända just där. Det var väl antagligen ett tåg med en strömavtagare i dåligt skick som rev ner ledningen.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 22:18   #1012
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Totte: Sträckan är fullständigt övertrafikerad med uppåt 25-30 tåg per timme och riktning, så det är ju stor risk att något ska hända just där. Det var väl antagligen ett tåg med en strömavtagare i dåligt skick som rev ner ledningen.
Precis. Det kan t.ex. bli en ljusbåge nu när det är rejält kallt. "Sprak" så ramlar en bit av kolskenan bort från strömavtagaren. Det nya jacket i kolskenan kan sedan fastna i kontaktledningen och dra den med sig. Ren otur helt enkelt.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 22:20   #1013
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Totte: Sträckan är fullständigt övertrafikerad med uppåt 25-30 tåg per timme och riktning, så det är ju stor risk att något ska hända just där. Det var väl antagligen ett tåg med en strömavtagare i dåligt skick som rev ner ledningen.
Ja jag vet det att det är väldigt mycket trafik. Jag har varit stockholmare fram till 2001. Men ändå så slits kontaktledning hårt.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 22:23   #1014
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kristian Visa inlägg
Precis. Det kan t.ex. bli en ljusbåge nu när det är rejält kallt. "Sprak" så ramlar en bit av kolskenan bort från strömavtagaren. Det nya jacket i kolskenan kan sedan fastna i kontaktledningen och dra den med sig. Ren otur helt enkelt.
Ljusbåge, ja om tråden börjar bli tunn.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 09:43   #1015
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
"hoppa på någon" Hur oförskämd kan man vara! Jag hoppar ite alls på någon han utalar sig som att han vet mer om SJ en vad jag gör. Jag vet visst mycket om SJ. Men är det ok att slänga av barn???
Fakta är att 1988, för 24 år sedan, försvann SJ:s ansvar över järnvägens infrastruktur. Ändå skriver media fel och kontaktar SJ över problem som vi blir drabbade av men inte ansvarar för och ger en fortsatt felaktigt bild av ansvarsförhållanden mot allmänheten. Helt fel, och ändå tar du upp en sak som SJ inte ansvarar över, tågklarerarna, du blir knäppt på näsan över att det är fel och säger ändå att du har full koll på SJ? Nej, det har du inte, tyvärr.

Ska inte säga för mycket, men den bild du får av media är väldigt skev och vinklad. Istället för att vara på platsen själv låter man någon på tåget/platsen bli reporter och så kör man den versionen som sanning. En riktig reporter kollar upp fakta, och kontrollerar sedan med minst 2-3 källor. Gjorde kvällspressen detta skulle bilden av SJ se lite annorlunda ut, fast då kan man ju inte kränga tidningar på helt felaktiga grunder. Sedan är det viktigare att vara först ut med en nyhet än att nyheten är 100% korrekt. Först ut säljer nämligen fler tidningar.

Det betyder inte att SJ är felfria, men skäll och skit ska man ha för det man själv kan påverka. Glöm inte heller att många som råkar ut för "saker" inte alltid har rent mjöl i påsen och inte kan erkänna att dem gjort något fel överhuvudtaget. Har själv kört tåg som inte har uppehåll på en viss ort, skyltning ok på station och tåg, utrop i tåget om att det ej gör uppehåll i "xx", biljetten hos resenären är korrekt med annat tågnummer och avgångstid än vårt tåg; ändå kliver resenären på vårt tåg, får problem, som vi sedan löser på ett bra sätt; ändå står det sedan i lokaltidningen att SJ felat när det är resenären som gjort bort sig! Eller som igår när det tråden var riven nära Cst, en kille uttrycker sig:

"Jens Johansson, som skulle åka till båtmässan i Göteborg, saknade en representant för SJ på plats.
– Det är därför de får så mycket "badwill
".

Problemet var att det fanns ett flertal representanter från SJ på plats, med västar. Dessa syns i flera tv-sändningar från platsen, men vilken bild för media fram? Kollat fakta själva? Detta uttalande syns sedan i olika tidningar och blir till en sanning, SJ hade ingen på plats! Fakta var som sagt tvärtom.

Korrekt? Nej! Men ett typiskt scenario enligt det jag skrev innan, faktakontrollen är obefintlig, ingen källgranskning och den som kontaktar tidningen har ett stort egenintresse av att ge en felaktig bild.

Så läs tidningar med en väldigt stor nypa salt. Tänk också efter på rimligheten i det som står, om den som är uppgiftslämnare har något egenintresse i det som står, hur många olika källor reportern kontrollerat med eller om om motparten fått komma till tals på ett schysst sätt och om grundfakta är korrekt om förhållanden. Gör du detta så ser du helt plötsligt med andra ögon på många artiklar.

Välkommen till en ny värld!
__________________

M.v.h Rojje

Senast redigerad av Rojje den 2012-02-04 klockan 19:16.
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 14:50   #1016
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
Hur oförskämd kan man vara!:
Citat:
Ursprungligen postat av Kristian Visa inlägg
Ska du säga...
Mitt i prick Kristian!
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 15:18   #1017
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Är signaturen bättre nu eller?
X2-lover besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 15:31   #1018
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
Är signaturen bättre nu eller?
Har du läst reglerna ännu? 60 pixlar hög får den vara. Din är 200.

Som denna, fast på bredden, så hör får den vara ungefär;

Nej, nu har jag gått för mycket OT.
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 15:33   #1019
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

X2-lover: Jag har väl aldrig varit med om någon som vräker ur sej så jävla mycket rappakalja som du gör.
Du skriver å resonerar som en omogen 5-åring, så det är ju inte underligt att folk blir förbannad på dej.

Jag tycker att du är som en böld i arslet (på det här forumet), en stor jävla pina, som bara skapar otrevnad.
Och dina åsikter å "kunskaper" om SJ, är så totalt NOLL, så jag fattar inte att någon kan ta dom på allvar, eller ens bry sej i att kommentera dom.

PERSONLIGEN tycker jag att du ska kliva av det här tåget (forumet), och återkomma om sisådär 10-15 år, då du KANSKE har mognat en aning.

PS.Du kan ju kolla på "Dson's" signatur, å fundera lite.

PS igen: Om någon MODERATOR tycker att det här är ett så kallat personangrepp, så är det bara att ta bort det här inlägget, men jag tror att 90% av all medlemmar håller med (mycket mer troligt, än din fantasiuppgift att 90% av alla svenskar hatar SJ, till och med min katt garvar å skakar på kupan åt det).
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 15:34   #1020
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

@X2-lover.

Nej. Hur svårt är det att förstå och ta till sig? Förminska den rejält och sluta skriv en massa skit...
__________________
http://puggen.deviantart.com/

Senast redigerad av Eric B den 2012-02-04 klockan 15:36.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009