Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-14, 14:36   #121
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Donners Pass har inte jag. Idag kostar rutten €29.99. Jag har inga problem med att betala det för att kunna använda din bana, men det är ju lite trist om man behöver köpa en hel rutt för att få några granar (jag hade ju hellre betalat dig i så fall istället för dom som gjorde Donners Pass...!).

Tyvärr har jag själv gjort ungefär likadant. Horseshoe Curve hängde med när jag köpte RW och då har jag använt objekt därifrån.

Idag får man London - Peterborough, Munich - Garmin-Partenkirschen och New York - New Haven om man köper TS2015. Det finns säkert en massa bra objekt i de rutterna, men som ruttbyggare är det svårt att veta vilka objekt som är OK att använda, om man vill att rutten ska kunna användas av nya användare framöver. Knepigt!
Sannerligen en mycket knepig situation, och det är det som är det trista med Railworks. Mycket kretsar kring pengar och det rör sig om dyra summor för enstaka rutter. Dessutom ändras hela tiden vilka som ingår, vilket i princip omöjliggör en smidig process.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 16:41   #122
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

En liten youtubevideo bjuder jag på, såhär en lördag.
I videon klargör jag Y2KR 1384 och jag försöker inkludera i princip alla nya funktioner som tillkommit sedan sist. Dessutom finns det, i videon, helt nya funktioner och detaljer som jag ännu inte avslöjat här i tråden.
God fortsättning på helgen allesammans.

Videolänk till youtubeklippet!


Senast redigerad av granders den 2015-03-14 klockan 16:47.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 17:38   #123
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Hej

Här finns några fina granar, några t.o.m. animerade som vajar i vinden så fint.

http://railworks.ofpmafia.eu/index.p...i/111-smrky-3d
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 18:20   #124
Hamp3
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
Standard

Så grymt häftiga detaljer överallt!!! Gillar särskilt manualen...
__________________
//Hamp3

SJ InterCity (X31K)
Hamp3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 18:32   #125
FingerDatPat
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Kastrup
Inlägg: 25
Standard

hej. gør sådån at du kan fjerne styrerummet når man har kobblet 2 toge sammen, det kunne være mega sejt vis man kunne gøre det.
FingerDatPat besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 21:01   #126
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Fantastiskt fint jobbat Riktigt kul med all realism, det blir ju så mycket roligare än att bara sätta sig och köra iväg. Toppen!
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 22:05   #127
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mibl Visa inlägg
Hej

Här finns några fina granar, några t.o.m. animerade som vajar i vinden så fint.

http://railworks.ofpmafia.eu/index.p...i/111-smrky-3d
Tack, har installerat! Dom har ett paket med annan vegetation också: http://railworks.ofpmafia.eu/index.p...i/110-vegetace
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 12:16   #128
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Ikväll ska jag anpassa Y2 1380 till samma standard som Y2 1384. Som bekant har Y2 1384 fått ställa upp som försökskanin till många av de funktioner som jag idag valt att ha med. Efter det handlar det mest (väldigt diffust) om att duplicera allt och skapa de fyra andra individerna.

Den senaste funktionen som skapades var en ryggsäck med sex viktiga papper från handhavandeboken, som man kan plocka fram och lägga på bordet. Bra att ha om man vill känna sig som en förare på riktigt. Där inkluderas bl.a klargöring, byte av hytt, avställning m.m.

Det har varit ett uppehåll i skapandet p.g.a min nya tjänst som tar upp i princip all tid jag äger och har. Jag hoppas ni fortfarande är lika sugna som alltid!
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 14:11   #129
Hamp3
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av granders Visa inlägg
Jag hoppas ni fortfarande är lika sugna som alltid!
Det är vi!
__________________
//Hamp3

SJ InterCity (X31K)
Hamp3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 23:12   #130
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Grymt tåg du skapar, gillar alla finesser och detaljer. Ser självklart fram emot dem superfina rutten också!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 18:43   #131
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Kul att höra!

Anpassningen gick vägen, och Y2 1380 är tillbaka i trafik Ikväll sitter jag med övriga individer, med ambitionen att de flesta (om inte alla) ska vara ute i trafik imorgon.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 18:58   #132
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Jösses vad snyggt!! Är de relativt nära en release för allmänheten också?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 20:41   #133
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Jösses vad snyggt!! Är de relativt nära en release för allmänheten också?
Ja, dupliceringen är i princip sista momentet. Sedan följer finjusteringar och ytterligare några uppgraderingar på ljudet. Småfix, så att säga
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 21:18   #134
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Måste motorvagnarna verkligen ha individuella karaktärer? Räcker det inte med Auto Numbering System? Sådant används ju till att generera destinationer och passar ju bra att generera tågens namn. Tänkte att varje individ kan ta plats på hårddisken sedan...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 21:42   #135
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Måste motorvagnarna verkligen ha individuella karaktärer? Räcker det inte med Auto Numbering System? Sådant används ju till att generera destinationer och passar ju bra att generera tågens namn. Tänkte att varje individ kan ta plats på hårddisken sedan...
Individerna i sig tar ingen plats, men eftersom tågen heter olika fungerar det inte med det systemet tyvärr. Varje motorvagn har ju sitt namn på fronten. Jag provade. Sen skiljer sig individerna från varandra, vissa mer och andra mindre. Varje individ har även ett eget fordonsnummer, t.ex 95 74 00 01383 6, som gäller vid slagningar i diverse system.

Individerna delar filer med varandra, förutom texturer på det som skiljer sig, där har de sina egna. Allt är anpassat för att ta så lite plats som möjligt, med så mycket realism som det bara går. D.v.s varje individ tar väl högst 10 mb på hårddisken för sina texturer.

Senast redigerad av granders den 2015-04-07 klockan 21:44.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009