Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-19, 13:25   #1
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Är det bara hos mig som DLS inte fungerar

Varje gång jag försöker markera någon text, exempelvis ett KUID nummer, så går inte det. Utan det öppnas en sida med Auran shop istället.
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 07:09   #2
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Är det bara jag här som använder Trainz Download Station?

Varje gång jag försöker markera någon exempelvis KUID numret så bildas det bara en liten figur med en pil i vid muspekaren och istället så öppnas Auran shop sidan.

Ingen annan sida beter sig såhär.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 08:32   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Är det hos den här sidan, du menar.
När du skriver Trainz Download Station.
Om så är fallet, så har inte jag märkt av något.

http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 09:48   #4
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Jag har ett annat problem, och det är att när jag skriver in en söktext i sökrutan så bildas en "hand" och sedan någon röd varningsikon på musen. Blir det inte så för er andra? Konstigt tycker jag i så fall, hoppas verkligen att det löser sig.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 10:44   #5
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Är det bara jag här som använder Trainz Download Station?

Varje gång jag försöker markera någon exempelvis KUID numret så bildas det bara en liten figur med en pil i vid muspekaren och istället så öppnas Auran shop sidan.

Ingen annan sida beter sig såhär.
Jag är inte helt säker på vad du försöker göra.
Menar du att det inte går att markera text på sidan genom att hålla ner vänstra musknappen och dra över texten för att kopiera något? I så fall så fungerar det inte för mig heller. Troligtvis så är den funktionen spärrad på DLS. Men Auran's shop kommer aldrig upp för mig.

mvh .... Mats
__________________

Motörhead - Overkill
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 10:56   #6
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Ja Bengan det är den sidan. Så sent som bara häromdagen kunde jag markera text och kopiera den men sedan i förgår går det inte. Jag tycker det är rätt så besvärande. Jag aktiverade en ny FCT dagen innan.
När jag har Trainz Download Station sidan uppe och trycker på vänster musknapp så blir pilen en hand och så fort som jag rör musen blir det ett annat tecken som jag beskriver så här, under den vanliga muspilen blir det en vitgråaktig rektangel med en svart ruta eller något i mitten. Till höger under denna, en bit överlappande, blir det en vit kvadrat med en svart pil som pekar uppåt till höger.
Om jag från Download Station öppnar någon utav delsidorna exempelvis locos så kvarstår problemet men om jag går vidare till Download Page så blir det normalt igen. Det går att markera och kopiera text.

Så MatsH nu. Jag tror också att sidan är spärrad men varför skulle Auran göra så. Eller har de gjort något fel?

Senast redigerad av CGD den 2009-06-20 klockan 10:59.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 11:28   #7
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Ja Bengan det är den sidan. Så sent som bara häromdagen kunde jag markera text och kopiera den men sedan i förgår går det inte. Jag tycker det är rätt så besvärande. Jag aktiverade en ny FCT dagen innan.
När jag har Trainz Download Station sidan uppe och trycker på vänster musknapp så blir pilen en hand och så fort som jag rör musen blir det ett annat tecken som jag beskriver så här, under den vanliga muspilen blir det en vitgråaktig rektangel med en svart ruta eller något i mitten. Till höger under denna, en bit överlappande, blir det en vit kvadrat med en svart pil som pekar uppåt till höger.
Om jag från Download Station öppnar någon utav delsidorna exempelvis locos så kvarstår problemet men om jag går vidare till Download Page så blir det normalt igen. Det går att markera och kopiera text.

Så MatsH nu. Jag tror också att sidan är spärrad men varför skulle Auran göra så. Eller har de gjort något fel?
Jag får känslan av när jag besöker den aktuella sidan att texten inte är någon text utan en bild där texten är inklistrad, och då kan man inte markera text (på bilden) eller så kan det ha något med Flash att göra.
Jag kan ha fel men jag har råkat på detta på andra ställen tidigare.

Hälsar
Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se
Bengt74 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 11:33   #8
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt74 Visa inlägg
Jag får känslan av när jag besöker den aktuella sidan att texten inte är någon text utan en bild där texten är inklistrad, och då kan man inte markera text (på bilden) eller så kan det ha något med Flash att göra.
Jag kan ha fel men jag har råkat på detta på andra ställen tidigare.

Hälsar
Bengt
Det kan mycket möjligt vara en bild, som man har klistrat in text på, men varför blir det lika dant när man ska söka, det går inte att sudda ut texten.
EDIT: Nu verkar det med söknigen ha fixat sig, men inte det med att markera text, tyvärr.
__________________
//Bombardier Train



Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-06-20 klockan 11:35. Anledning: Sökningsfunktionen har nog fixat sig nu.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 11:51   #9
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Får fråga Auran.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009