Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-05, 11:24   #1
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Saknar flera saker nu

Jag har haft Trianz 2010 installerat. Här har jag laddat in banan East Kentucky 3 och det har fungerat helt felfritt. Nu har jag installerat om Trainz från grunden men när jag nu installerar East Kentucky 3 saknas det saker. Det jag speciellt undrar över är Shortline2, 77573, lador. När jag installerade East Kentucky 3 tidigare så kom dessa ner från DLS per automatik.
Det märkliga är att nu saknas det en hel hög med saker härifrån och de finns inte på DLS längre. Men det finns liknande saker uppladdade till DLS april 2011 och har ett liknande nummer.
Kan Shortline2 ha uppdaterat alla sina saker till TS2009 och då gett allting ett liknande nummer och allt de gamla är borta?
Exempel gammalt som jag saknar 77573:2300325. Finns nu på DLS 77573:230325:1. Nummren är ju lika det är bara en nolla mindre så man skulle ju kunna tänka sig en felskrivning. Men det rör sig om 46 saker och det fungerade tidigare.
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-07-05, 11:57   #2
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

CDG.

Den specifika objektet som har skrivit om, finns på DLS. Men det har fått lite fler siffror i sitt kuidnr.

Om du kollar min bild. Så ser du vad jag menar.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Namnlös.jpg (223.6 KB, 40 visningar)
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-07-05, 12:25   #3
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Svarslös

Nu får jag också upp 77573:2300325:1 men jag fick det inte tidigare. Jag vet inte vad som är galet och jag får be om att få återkomma senare.

Jag har precis formaterat (Riktig ordentlig) Trainz partitionen. Det var något konstigt med den. Partitionen är på 75 GB och det var bara Trainz 2010 plus East Kentucky 3 installerade. Ändå rapporterades partitionen som totalt proppfull. Så jag skall snart börja installera in på nytt.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009