Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-14, 11:08   #1
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Arrow Community-ware - Intresseanmälan för att vara med av byggande av Rc-lok

Bakgrunden till denna tråd är förslaget om Community-ware som du kan läsa här

Ni har kanske sett tråden där man löpande kan önska sina 5 favoriter. Att Rc-loket leder denna omröstning ganska överlägset är inget förvånade då detta lok varit och är svensk järnväg basfordon under närmre 40 år nu.

Vi har nu tänkt gå vidare och låta en professionell 3D-konstruktör bygga Rc-loket. Vi tänkte börja med Rc1-Rc2 så som det såg ut när Rc-loket var nytt.
Exempel på hur det ser ut kan hittas här

Tanken är sedan att modifiera 3D-modellen vi får så att modernare versioner av Rc kan bli till också. Alla som är med antingen nu eller senare kommer få ta del av uppdateringar helt fritt. Du betalar endast en gång. Det ger dig också tillgång till modellen till minst 3 olika simulatorer (Kuju Railsimulator, Auran TS-2009, och kommande Train Simulator 2).


Alla som är med kommer få tillgång till ett forumrum där ni kommer kunna följa bygget, få se screenshots och komma med kommentarer och synpunkter ifall någon detalj missas som ni har bra koll på.


Vad kommer det att kosta?
Ju fler som är med ju lägre kommer var och ens andel (kostnad) att bli. Vi kommer redovisa andelskostnaden efter ett tag när anmälningarna trillat in. Det finns ingen anledning att direkt visa det då om andelspriset är 1000 kr nog skrämmer bort fler än det lockar. Målet är att andelspriset ska hamna mellan 80 och 160 kr. Ha i åtanke att ni får fritt tillgång till kommande lok från denna grundmodell. Låt säga att vi får till både Rc3, Rc4 och Rc6 utöver den första huvudmodellen, då är det alltså 4 modeller ni får.

Hur anmäler jag mitt intresse?
Du går till denna sida http://www.e-buzz.se/forum/sendmessage.php och kryssar för Intresseanmälan för community-ware (Rc-lok)

Är anmälan bindande?
Nej, det är den inte. Den ligger till grund för att få fram ett andelspris. När tillräckligt många anmält sig och vi anser att andelspriset kommit ner till en rimlig nivå kommer vi kontakta de som anmält intresse och begära inbetalning. Därefter påbörjas byggandet som du kommer kunna följa och till viss del påverka.

Jag tycker andelspriset blev för högt, kan jag hoppa av?
När tillräckligt många anmält sig och vi kontaktar dig har du möjlighet att hoppa av. Tänkt dock på att för varje avhopp höjs andelspriset för övriga som väljer att stanna kvar. En för alla - alla för en. Målet är som tidigare skrivits att andelspriset ska landa mellan 80 och 160 kr


Jag är under 18 år, kan jag anmäla mitt intresse?
Ja visst! Du kan anmäla ditt intresse men vi behöver målsmans tillstånd när det gäller själva betalningen. Dock kan du anmäla dig så länge! Detta gäller alla under 18 år!


Jag har frågor som inte är besvarade här!
Skriv och fråga i tråden här då eller kontakta mig via PM
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2009-01-14 klockan 15:06.
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009