Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-01, 13:08   #1
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard Svenska signalsystem & AI-tåg TS2016

Skulle vara fint om vi kunde få till ett eget forum för svenska signalsystemet och hur man bäst sätter upp AI tåg i svensk miljö.
Det senare vållar mig problem i TS2016 genom att de plötsligt utan synbar orsak tappar fart och "kryper fram". Likaså försvinner merparten av objektet efter en tid så enbart kopplingar, ljus och ljud framgår. Genom att panorera något återskapas objektet. Detta problem gäller i alla fall de svenska vagnarna samt RC- och Da loket.
Till slut har jag bekymmer med att få till rätt blocksignalsystem för del-enkelsträckor i kombination med in- och utfartsignaler. Har laborerat en del men når inte ända fram.
Jag har banbeskrivning jag kan fördela om någon är villig att hjälpa till med råd och dåd.

Senast redigerad av Akki den 2016-01-01 klockan 13:09.
Akki besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 15:27   #2
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard

Här råder det ingen trängsel precis med support o kommentarer- jag undrar varför? Är det inte intressant med signaler, att de fungerar korrekt?
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 19:32   #3
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Jag tror inte problemet med krypande AI-tåg har något med det svenska signalsystemet att göra. Kolla på UK Trainsim-forumen så ser du att det är ett vanligt problem.

I ett nötskal kan man väl säga att AI och "tågklareraren" i TS fungerar helt fantastiskt uruselt. Jag har fixat ganska mycket med aktiviteter och det är helt otroligt hur korkad logiken är ibland. Enkelspår är ett bra exempel där TS väldigt lätt kör fast. Det går att programmera tågmöten men det krävs ibland en hel del trixande med tider och prioritering av olika tåg för att få det att fungera.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-10, 12:10   #4
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard

Tack för ditt svar Hgv - det är också mina slutsatser och konstateranden. Får väl lägga det åt sidan och fokusera på terrängen så länge.
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009