Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-06, 21:40   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Remiss 5 Ändringar i kontrakten?

Idag är det ju så att ett kontrakt gäller i 10 veckor. Detta eftersom vi då kan justera vissa saker efter kontraktstidens slut.

- Är 10 veckor en lagomt lång tid för ett kontrakt?
- Bör vi kunna ändra någonting i ett kontrakt över huvud taget?


Själv tycker jag 10 veckor är en perfekt avvägning men inte att det behöver vara ett krav. Jag anser också att vissa saker skulle vara möjligt att ändra i ett kontrakt. Exempel är tidtabeller eller lokindivider. Alltså saker som INTE ändrar på siffrorna i ett kontrakt. Vad anser ni?

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 22:30   #2
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Personligen anser jag att detta är en av de saker som du Pursche måste få bestämma helt själv. Ju mer vi ändrar, ju svårare för dig? Eller?

10 veckor är en bra tid. Dock ser jag gärna att man kan ändra i kontrakten så som du beskriver. MEN, detta under förutsättning att det inte blir ändringar varje vecka så att det återigen blir svårt att få en översikt vilka individer som har vilken tjänst (ett lok får inte vara på två ställen samtidigt) samt att det inte får skapa förmycket extrajobb för dig.



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-11, 20:36   #3
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

Jag tycker att 10 veckor är en lagom tid, och att man inte får ändra i ett kontakt, det som är skrivet är skrivet.
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-12, 16:10   #4
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev alaska

Jag tycker att 10 veckor är en lagom tid, och att man inte får ändra i ett kontakt, det som är skrivet är skrivet.
Ber om ursäkt för detta uttalande. Men... alaska har ju inget virtuellt bolag längre och då kan han väl inte vara med och bestämma, eller jo.. han kan vara med och ha åsikter men dom kan ju inte räknas om han inte driver ett virtuellt bolag. Själv så tycker jag att man kan ändra fordon och tidtabeller. Möjligtvis uppehållen också och 10 veckor är en lagom tid.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/

DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-12, 19:56   #5
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

alaska kanske är aktieägare i STAB

Nu är han i och för sig inte det, men han kunde ju varit... kom ihåg att VD i ett företag inte är högsta hönset! VD skall endast sköta den dagliga driften av ett företag. Styrelsen gör dom långsiktiga strategierna och styrelsen väljs i sin tur av bolagsstämman som består av aktieägarna.

Kan förövrigt meddela att jag misstänker att jag är lite av anledningen till Pursches fråga. Jag vill nämligen ändra min Rc6 till en Rc2 i ett av nattågens kontrakt vilket inte skulle påverka kontraktet på något sätt eftersom nattågen har en relativt låg snitthastighet. MEN, jag anser också att rätt ska vara rätt och därför FRÅGADE jag Pursche vad han anser. En fråga som han sedan bollade ut till er...



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-13, 10:53   #6
alaska
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Citat:
quote:Tidigare skrev alaska

Jag tycker att 10 veckor är en lagom tid, och att man inte får ändra i ett kontakt, det som är skrivet är skrivet.
Ber om ursäkt för detta uttalande. Men... alaska har ju inget virtuellt bolag längre och då kan han väl inte vara med och bestämma, eller jo.. han kan vara med och ha åsikter men dom kan ju inte räknas om han inte driver ett virtuellt bolag. Själv så tycker jag att man kan ändra fordon och tidtabeller. Möjligtvis uppehållen också och 10 veckor är en lagom tid.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/

Tyvärr viste jag inte att detta var ett ställe där det ska bestämas saker.
Min tolkning om vad Pursche skrev var att han ville ha synpungter om remisserna, det ska väll vem som helst få göra i ett forum.
Även om man inte har ett bolag, eller jag har kanske fel där.
I såfall vill jag att detta klargörs och att det bara är för dom som har virituella bolag som får yttra sig här, men då utestänger ni inte bara mig, utan alla andra som inte har ett virituellt bolag.
alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-14, 06:23   #7
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Vem som helst får yttra sig.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Remiss 4. Taket! Pursche Virtuella Tågbolag 7 2004-07-24 19:47
Remiss 7. Nya kontrakt.... Pursche Virtuella Tågbolag 5 2004-06-29 20:20
Remiss 6. Fordonsflottan.... Pursche Virtuella Tågbolag 2 2004-06-17 16:50
Remiss 3 Fabrikerna??? Pursche Virtuella Tågbolag 3 2004-06-09 19:01
Remiss 2. Hur veta vad som kör var? Pursche Virtuella Tågbolag 13 2004-06-09 09:09



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009