Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-10, 06:09   #901
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

Ny texture på hytt dörren + några filmer av nya motor ljud. (arbete pågår med motor ljud, defenatly not finished yet).

http://www.svoyager.com/picture_gall...sv/c20-p1a.htm

http://www.svoyager.com/movie_galler...sv/c20-p1a.htm

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 10:10   #902
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

WOW Superbt, det är ju det tvättäkta C20 motorljudet du har fått till Svoyager, du är bara helt otroligt duktig. Mvh Johnny Nilsson
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 15:34   #903
Dennis
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 253
Standard

Verkligen bra jobbat med motorljudet..Det låter exakt som på riktigt.
Längtar tills nästa version så man kan köra till det ljudet.. =D
Dennis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-11, 17:15   #904
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
Vilken nödbroms talar du om?
SV
Han menar de nödbromshandtag/reglage som finns i pasagerarutrymmet. Dessa reglage har "delayed action", d.v.s. tåget nödbromsar inte direkt utan föraren för en indikation på IDUn vilket reglage som är aktiverat och när föraren öppnar dörrarna vid nästa station går tåget i nödbroms och går inte att köra vidare förrän reglaget är återställt.

Ett annat problem är de knappar på ut- och insidan av vagnen som aktiveras när föraren friger passagerardörrarna. På utsidan sitter tämligen stora runda knappar. När ddörrarna är frigivna lyser ramen runt knapparna grönt. Hur det ser ut på insidan vet jag inte.

Detta taget ur minnet.

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-11, 18:40   #905
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936
Han menar de nödbromshandtag/reglage som finns i pasagerarutrymmet. Dessa reglage har "delayed action", d.v.s. tåget nödbromsar inte direkt utan föraren för en indikation på IDUn vilket reglage som är aktiverat och när föraren öppnar dörrarna vid nästa station går tåget i nödbroms och går inte att köra vidare förrän reglaget är återställt.

Ett annat problem är de knappar på ut- och insidan av vagnen som aktiveras när föraren friger passagerardörrarna. På utsidan sitter tämligen stora runda knappar. När ddörrarna är frigivna lyser ramen runt knapparna grönt. Hur det ser ut på insidan vet jag inte.

Detta taget ur minnet.

//Lars S
Jag tror att det lyser grönt även i passagerarutrymmet men den syns inte så mycket eftersom det är för ljust i C20... Alltså när ljuset är på...
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-11, 18:47   #906
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Affe
Jag tror att det lyser grönt även i passagerarutrymmet men den syns inte så mycket eftersom det är för ljust i C20... Alltså när ljuset är på...
Det lyser grönt även inne i vagnen och det syns mycket tydligt. En ljudsignal hörs då dörrarna frias.

Hur ofta passöppning tillämpas vet jag inte, men jag har aldrig varit med om det vid stationer på linjen. De gånger jag har råkat ut för det så har det varit vid en ändstation under vintern.

Senast redigerad av Kristian den 2007-09-11 klockan 18:50.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-11, 20:24   #907
Dennis
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Krille400
Det lyser grönt även inne i vagnen och det syns mycket tydligt. En ljudsignal hörs då dörrarna frias.

Hur ofta passöppning tillämpas vet jag inte, men jag har aldrig varit med om det vid stationer på linjen. De gånger jag har råkat ut för det så har det varit vid en ändstation under vintern.
Jag har vart med om det typ 3 gånger och alla på ändstation Skarpnäck.
Dennis besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-15, 17:14   #908
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Svoyager: Jag har funderat på om det inte vore möjligt att animera den svarta knappen på hand micken och sen lägga till det klassiska ljudet innan ett utrop, så att när du trycker in knappen så spelas ljudet upp? Är det möjligt?
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 01:45   #909
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

kOLLA IN DET HÄR HELHÄFTIGA VIDEOKLIPPET
http://www.youtube.com/watch?v=5HXM6X0u70c
ALLTSÅ MED RIKTIGT C20 BROMSLJUD OCH RIKTIGT C20 ACC LJUD+BROMSPYSLJUDET OCH DÖRRÖPPNINGS OCH STÄNGNINGSLJUDET.
JAG UNDRAR HUR HAN HAR FÅTT IN DET I SPELET TYCOON ROLLER CASTER 3 EGENTLIGEN. MVH JOHNNY NILSSON
__________________


Senast redigerad av Jonmpa den 2007-09-16 klockan 01:47.
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 11:15   #910
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

jag tycker inte att det ser ut som at han har gjort det i spelet...
Personen har säkert spelat in ljudet ochh sen lag in det i ngt redigerningsproram... Jag tror det...
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 11:21   #911
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
kOLLA IN DET HÄR HELHÄFTIGA VIDEOKLIPPET
http://www.youtube.com/watch?v=5HXM6X0u70c
ALLTSÅ MED RIKTIGT C20 BROMSLJUD OCH RIKTIGT C20 ACC LJUD+BROMSPYSLJUDET OCH DÖRRÖPPNINGS OCH STÄNGNINGSLJUDET.
JAG UNDRAR HUR HAN HAR FÅTT IN DET I SPELET TYCOON ROLLER CASTER 3 EGENTLIGEN. MVH JOHNNY NILSSON
Du behöver inte skrika!!

Sen kanske du skall ställa frågan du skrev på Youtube på engelska istället om du vill ha ett svar av honom, personen kommer från England och kan troligen inte svenska.

Hälsar
Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se
Bengt74 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 12:54   #912
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Jasså på så sätt, men ändå verkar det ju oerhört invecklat iallafall, men också oerhört intressant.

Så du Affe tror alltså att han har gjort en filmsnutt från spelet och sedan stoppat in dessa ljud som ett slags bakgrund till filmklippet ungefär som bakgrundsmusik som ligger på vissa filmsnuttar på Youtube eller. Det skulle va kul att veta vilka ljudredigeringsprogram man kan använda för sånt.

Ja, hursomhelst så tyckte jag klippet var skitbra iallafall med alla verkliga C20 ljud.

Mvh Johnny Nilsson
__________________


Senast redigerad av Jonmpa den 2007-09-16 klockan 13:11.
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 13:24   #913
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt74
Du behöver inte skrika!!

Sen kanske du skall ställa frågan du skrev på Youtube på engelska istället om du vill ha ett svar av honom, personen kommer från England och kan troligen inte svenska.

Hälsar
Bengt
Skrika? menar du att jag använde stora bokstäver för att pocka på uppmärksamhet för detta häftiga videoklipp?
Jag använde ju inte ! iallafall.

Nu har jag ställt frågan på engelska på Youtube.

Mvh Johnny Nilsson
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 14:18   #914
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Jo, men det känns lite drygt att lästa stora bokstäver i hella inlägget.. ELLER HUR?
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 14:38   #915
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Så du Affe tror alltså att han har gjort en filmsnutt från spelet och sedan stoppat in dessa ljud som ett slags bakgrund till filmklippet ungefär som bakgrundsmusik som ligger på vissa filmsnuttar på Youtube eller. Det skulle va kul att veta vilka ljudredigeringsprogram man kan använda för sånt.

Mvh Johnny Nilsson
Inget redigerningsprogram då men han har säkert spelat upp ljudet sammtidigt som den lilla tunnelvagnen åker,öppnar och stänger dörrarna .mm
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009