Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-07, 18:53   #1
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard Källfiler till P80 personvagnar version 2

Hej, länge sedan jag var på forumet och även länge sedan jag gjorde något i TrainSim.
Är ett bra tag sedan som jag insett att jag aldrig kommer att avsluta detta projekt med en andra version av 80-tals vagnarna.
Har därför ett längre tag tänkt att jag skulle donera källfilerna om det finns någon hugad som vill ta upp tråden och avsluta dem.

Ambitionen var att inkludera i stort sett varje variation på vagn och målning.
De är korrigerade jämfört med version 1 genom att fönstren sitter mer korrekt och korrugeringen på sidan är mer rätt.
Har lagt till fler detaljer både på vagnsändar och tak för olika varianter.
Finns med prototyper på de flesta vagnarna och målningarna fast bara en av varje så det behöver kompletteras för att få till enhetliga tågsätt.
Restaurangvagnen saknar inredning, har gjort en rätt dålig variant på ASEA-boggier som säkert någon kan göra bättre.
3D-filerna är gjorda i Blender och texturerna i Gimp.

Vill någon ta tag i dessa modeller och få in dem i simulatorn blir jag bara glad.
Då zip-filen är för stor att ladda upp här har jag lagt den på Dropbox:
https://www.dropbox.com/s/gahti6bczmz0qgg/P80.zip?dl=0

Mvh Anders
KMW besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009