Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-05-15, 11:21   #1
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard En liten uppmaning

Om ni svarar på inlägg så försök att tillföra tråden något istället för att upprepa vad som tidigare sagts.

Vi kommer att ha lite hårdare syn på detta nu efter omstarten. Detta betyder ju inte att ni är förbjuda att skriva men vi ser hellre att vi fyller forumet med fakta än med postningar som inte tillför något.

Så försök att tänka på det.
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 16:00   #2
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Så om någon gjort ett snyggt tåg, rutt eller ommålning så får inte 100 personer skriva JÄTTE SNYGGT som ex. utan bara en?

Med vänliga hälsningar:



X2000 - Sveriges stora stolthet, ända in på 2000-talet.
Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 16:07   #3
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard


De flesta skriver ju ut sin mail så då är det bättre att man skickar ett mail och tackar personen för det snygga jobb han gjort.

Flera personer har klagat på att det blir för mycket "wooow" "snyggt" och att informationen i forumet mattas ut.

Märker vi att en tråd börja spåra ut (ursäkta uttrycket...) kommer vi antingen låsa/ta bort inlägg eller flytta den till off-topic

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 17:30   #4
Trigger
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 1 513
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Men man känner sig mycket stoltare om man ser att många har skrivit i just den tråden man skapat för kanske ett tåg man gjort...sen blir man ännu mer gladare när man vet att andra läser att andra har skrivit att det är snyggt. Forumet blir inte slött eller sånt på dom datorerna jag tittar på...Det är därför jag älskar (har älskat kanske om detta ändras) att alla är så aktiva m.m och skriver att någonting verkligen är snyggt. Det är ju barnsligt om bara en får skriva snyggt till exempel...Ha det som förut...det var därför jag saknade detta forum så mycket nu när det var nere.

TACK
//Trigger


Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 17:37   #5
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Det handlar inte om att visst antal får skriva "wooow" e.t.c utan om att försöka höja kvaliteten på infon i forumet. Om du ser att t.ex Pson gjort ett snyggt skin vad hindrar dig då att skicka honom ett mail där du berömmer honom...

Allt handlar om sunt förnuft. Vissa trådar tidigare gick ju nästan till absurdum...

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 17:55   #6
Trigger
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 1 513
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

tycker jag inte!!!

MVH:Trigger


Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 17:58   #7
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Rätt tänkt, Fredrik!
Nu återstår bara att se om principen fungerar i praktiken. Tanken är god, så varför inte?



Med vänliga hälsningar
Lukas Nilson

/ Webmaster på www.s-klass.cjb.net
 
Gammal 2002-05-15, 18:37   #8
Zzarr
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 895
Standard

Jag tycker att det var bra att man fick beröma folk i forumet, men att det är onödigt om man sriver flera inlägg med samma info!!!

Men det är ju bara vad jag tycker.

Zzarr besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 19:15   #9
SwedishRailRoading
Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Växjö, , Sweden.
Inlägg: 36
Skicka ett meddelande via ICQ till SwedishRailRoading
Standard

Jag tycker det är en rätt bra idé att man försöker begränsa lite "onödiga" poster genom att skicka kommentarer via mail istället.
Det underlättar också sökfunktionen när man letar efter specifik fakta...

Tror det skulle fungera rätt bra faktiskt!


Kungen på räls! - TGV -
SwedishRailRoading besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 19:39   #10
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Jag håller med Fredrik att i många fall så har trådarna spårat ur och helt hamnat utanför ämnet. Har själv märkt att man ibland glider ifrån åt ett helt annat håll trådarna. Men visst vill man många gånger ge beröm och tack för många saker, som man tycker ser jättebra ut och visst kan man även skicka ett mail till personen ifråga som Fredrik skriver, men personligen tror jag att jag själv är för lat för detta. Forumet är ju uppdelat i olika fack.

MSTS General
Landskapsdesign
3D-design
Virtuella Tågbolag
Off-topic

Trainz General
Landskapsdesign - Surveyor
Trainz 3D-design

Kanske det skulle kunnas läggas till ett fack till.

T.ex. Beröm eller Tack.. bla bla bla eller nånting ditåt.

Där man då enbart ger ett beröm eller tack för nånting som står i dom andra trådarna. Då kan ju trådarna behandla det som är tänkt utan en massa onödiga inlägg och dom som gärna vill få lite uppskattning för sina omålningar, byggen m.m. ta sig en titt i detta fack istället, för att se om deras jobb har uppskattats.

Bengan.

Bengan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 19:42   #11
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
quote:
Jag håller med Fredrik att i många fall så har trådarna spårat ur och helt hamnat utanför ämnet. Har själv märkt att man ibland glider ifrån åt ett helt annat håll trådarna. Men visst vill man många gånger ge beröm och tack för många saker, som man tycker ser jättebra ut och visst kan man även skicka ett mail till personen ifråga som Fredrik skriver, men personligen tror jag att jag själv är för lat för detta. Forumet är ju uppdelat i olika fack.

MSTS General
Landskapsdesign
3D-design
Virtuella Tågbolag
Off-topic

Trainz General
Landskapsdesign - Surveyor
Trainz 3D-design

Kanske det skulle kunnas läggas till ett fack till.

T.ex. Beröm eller Tack.. bla bla bla eller nånting ditåt.

Där man då enbart ger ett beröm eller tack för nånting som står i dom andra trådarna. Då kan ju trådarna behandla det som är tänkt utan en massa onödiga inlägg och dom som gärna vill få lite uppskattning för sina omålningar, byggen m.m. ta sig en titt i detta fack istället, för att se om deras jobb har uppskattats.

Bengan.

Där kan också kommentarer till bilder i galleriet få bo... Ibland vill man kanske kommentera postade bilder i galleriet som man tycker förtjänar det..

__________________________________________________ __
_____/Mats A
Mazz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 19:48   #12
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:
Citat:
quote:
Jag håller med Fredrik att i många fall så har trådarna spårat ur och helt hamnat utanför ämnet. Har själv märkt att man ibland glider ifrån åt ett helt annat håll trådarna. Men visst vill man många gånger ge beröm och tack för många saker, som man tycker ser jättebra ut och visst kan man även skicka ett mail till personen ifråga som Fredrik skriver, men personligen tror jag att jag själv är för lat för detta. Forumet är ju uppdelat i olika fack.

MSTS General
Landskapsdesign
3D-design
Virtuella Tågbolag
Off-topic

Trainz General
Landskapsdesign - Surveyor
Trainz 3D-design

Kanske det skulle kunnas läggas till ett fack till.

T.ex. Beröm eller Tack.. bla bla bla eller nånting ditåt.

Där man då enbart ger ett beröm eller tack för nånting som står i dom andra trådarna. Då kan ju trådarna behandla det som är tänkt utan en massa onödiga inlägg och dom som gärna vill få lite uppskattning för sina omålningar, byggen m.m. ta sig en titt i detta fack istället, för att se om deras jobb har uppskattats.

Bengan.

Där kan också kommentarer till bilder i galleriet få bo... Ibland vill man kanske kommentera postade bilder i galleriet som man tycker förtjänar det..

__________________________________________________ __
_____/Mats A

- Detta låter bra tycker jag.




Mvh R o g e ®

Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 19:53   #13
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

vi har också tänkt på en liknande idé. Vi ska titta närmare på det...
Helt klart en bra kompromiss i så fall...

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-05-15, 22:17   #14
x995
Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 69
Standard

Du vet att jag håller med dig helt Fredrik!

Förra gången jag tog upp det här temat blev jag ju hängd men det verkar som om deltagarna mognat.

Kenny och Patrik

x995 besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
En teaser och en liten fråga... mpo 3D-design - Trainz 7 2005-06-11 19:12
En liten bildgåta, klura på nu! Olaf Lindström Tågbilder 3 2005-01-23 23:42
En liten julklapp från Banbyggarna Banbyggarna Allmänt om tågsimulatorer 2 2003-12-24 22:41
En liten film... Jocke Off-topic 0 2003-11-09 17:36
En liten uppmaning Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 0 2002-05-15 11:21



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009