Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-16, 22:13   #16
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
Låter inte mer än rätt i mitt tycke skall ta tag i detta
Om du ändå ska ta tag i det här med att släppa texturer till Rc'n, kan du ju passa på att fråga varför inte alla ommålningarna (bara texturerna alltså) som redan finns, och har släppts till RW, inte har gjorts tillgängliga till Trainz???
Det finns ju tydligen en hel drös med sådana, som säkert skulle vara intressanta för er som inte målar å kladdar själv .

(Jag vill inte ta upp det själv, för risken är att det bara blir en massa tjaffs å missförstånd när jag ventilerar mina åsikter i ämnet CW Rc'n ).

Sen vet jag inte hur noga ni är, men för att få till det någorlunda överensstämmande med verkligheten, så behöver man egentligen använda (clona som jag har gjort själv) olika lok till olika färgscheman, eftersom takventilernas texturer ligger i själva lokets mapp, och inte i texture gruppens.

Det blir ju lite konstigt med ljusgråa ventiler på t.ex BlueX och dom helsvarta loken, + att många andra målningar egentligen ska ha mörkgråa ventiler.
Samma sak med fotstegen och fotstegsplattor, som ska vara gula på vissa målningar, andra ska ha gråa eller svarta.

Själv har jag blivit tvungen att göra 7 st clonor av loken, för att få alla mina målningar att matcha allt det här.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 22:21   #17
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 371
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

fot instegen gick hyfsat bra att få gula iaf tycker jag ...dock är ju som du säger det inte rätt ventilfärg till alla loken ... och sedan bråkar ju även handräckerna i bägge fronterna på loket men det får man nog leva med så länge det är den här mappningen....
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 22:25   #18
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
fot instegen gick hyfsat bra att få gula iaf tycker jag ...dock är ju som du säger det inte rätt ventilfärg till alla loken ... och sedan bråkar ju även handräckerna i bägge fronterna på loket men det får man nog leva med så länge det är den här mappningen....
Dock ser jag det inte som något större problem att ha olika lok/clonor för olika färgsättningar, så har vi ju med många lok och vagnar idag
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 22:29   #19
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 371
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

jo visst har vi det men tror att det jag och Ekan menar är att när man väl använder ne texture group hade det varit lite enklare för oss kladd pellar om det gick att lösa lite enklare ibland
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 03:00   #20
andreas_92
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Laxå, Örebro län
Inlägg: 235
Skicka ett meddelande via MSN till andreas_92 Skicka ett meddelande via Yahoo till andreas_92 Skicka ett meddelande via Skype™ till andreas_92
Standard

Fredrik skriver i följande inlägg http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=464:
Citat:
"Om det finns någon som skulle vilja försöka sig på att konvertera till Trainz så får man gärna kontakta mig".
(inlägget i "Community-ware - Rc-lok - Följ bygget här")

Ifa ni inte sett det!
__________________
Mvh Andreas
Kör just nu TS 2009.

www.fleischmann.de
andreas_92 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 03:10   #21
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andreas_92 Visa inlägg
Fredrik skriver i följande inlägg http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=464:

(inlägget i "Community-ware - Rc-lok - Följ bygget här")

Ifa ni inte sett det!

Får följande meddelande när jag försöker trycka på din länk:
"Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan."
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 04:00   #22
andreas_92
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Laxå, Örebro län
Inlägg: 235
Skicka ett meddelande via MSN till andreas_92 Skicka ett meddelande via Yahoo till andreas_92 Skicka ett meddelande via Skype™ till andreas_92
Standard

Citat:
Får följande meddelande när jag försöker trycka på din länk:
"Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan."
Jaha, men det ska väl inte vara några problem att komma åt inlägget och dess tillhörande tråd?

EDIT: Jag vet inte varför du inte kan komma in på länken. Den som vet får svara på det!

Kanske fungerar det om jag länkar till tråden istället: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=33911&page=2
__________________
Mvh Andreas
Kör just nu TS 2009.

www.fleischmann.de

Senast redigerad av andreas_92 den 2013-02-17 klockan 04:18.
andreas_92 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 10:24   #23
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Varför en massa ommålningar inte finns till Trainz beror på att sättet loket är mappat på. Janne hade en massa målningar men så fort det var text på sidan blev det fel.

Dvs att loket måste mappas om helt för att alla ommålningar ska kunna fungera och därefter exporteras ut på nytt.
Har någon lyckats med en texturegrupp går det ju bra att lägga upp den på members area i så fall.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2013-02-17 klockan 10:25.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009