Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-06, 22:12   #301
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smajlet Visa inlägg
Ja där ser man.
Hur går det med ditt byggande då?
Hej smajlet, enligt Steam har du inte kört tågsimulator på 10 månader. Stämmer det?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 22:41   #302
smajlet
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 803
Standard

Nä stämmer verkligen inte.
Var igång senast 3 dagar sedan.
Är inloggad på steam nu men inte simulatorn.

Senast redigerad av smajlet den 2019-07-06 klockan 22:42.
smajlet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 22:54   #303
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej smajlet, enligt Steam har du inte kört tågsimulator på 10 månader. Stämmer det?

Ser att du gillar att analysera och fråga andra varför de inte spelar Varför? Undrar bara
kevpa00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 23:34   #304
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Ni kan väl vara bussiga och ta sånt som inte hör hemma i tråden nån annanstans?

Citat:
Ursprungligen postat av smajlet Visa inlägg
Hur går det med ditt byggande då?
Det går framåt. Idag har jag satt upp lite nya tavlor som marmar har fixat.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 23:55   #305
smajlet
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 803
Standard

Härligt att byggandet fotskrider framåt.
Ser fram emot nästa uppdatering.
Lycka till med arbetet och håll lusten uppe.
smajlet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 17:43   #306
Glawiel
Medlem
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Sweden
Inlägg: 10
Standard

Den senaste länken till din google drive ligger just nu nere tyvärr, hade nog behövt en uppdatering då jag inte får igång min rutt trots lösningar med tyska signaler och svenska signaler etc etc. Mvh
Glawiel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 17:51   #307
Glawiel
Medlem
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Sweden
Inlägg: 10
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Det kan den vara ja!

Och nu finns det en uppdaterad version av banan att ladda ner.

Totte: Nässjö dröjer ett tag till, men jag kan säga att det går mycket snabbare att bygga nu med all data från Trafikverket/Lastkajen. Inget mer detektivarbete för att lista ut vilken kurvradie eller lutning man behöver eller var en viss signal eller tavla ska stå - det är bara att kolla i Google Earth. Google Maps har också fått bättre bilder där jag bygger vilket underlättar en hel del.







Den senaste länken till din google drive ligger just nu nere tyvärr, hade nog behövt en uppdatering då jag inte får igång min rutt trots lösningar med tyska signaler och svenska signaler etc etc. Mvh
Glawiel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-17, 02:22   #308
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Här är senaste versionen: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....6&postcount=19

Funkar inte den länken menar du?

Vad menar du med tyska signaler? Några tyska signaler behövs inte.

Har du inte haft någon tidigare version installerad rekommenderar jag att du kollar tråden för v 1.0 där det finns instruktioner om vilka assets som behövs för att allt ska fungera: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34794

Senast redigerad av Hgv den 2019-07-17 klockan 02:35.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-17, 11:23   #309
Glawiel
Medlem
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Sweden
Inlägg: 10
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Här är senaste versionen: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....6&postcount=19

Funkar inte den länken menar du?

Vad menar du med tyska signaler? Några tyska signaler behövs inte.

Har du inte haft någon tidigare version installerad rekommenderar jag att du kollar tråden för v 1.0 där det finns instruktioner om vilka assets som behövs för att allt ska fungera: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34794


Den länken funkar finfint! Det är den andra länken till din google drive som jag inte kan komma in på.

Okej, jag får nämligen runtime error och krasch på dom flesta loadsen, jag hinner alltså inte ens att ladda in förräns det kraschar.
Mvh
Glawiel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-17, 13:24   #310
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Glawiel Visa inlägg
Den länken funkar finfint! Det är den andra länken till din google drive som jag inte kan komma in på.
Ingen fara, du behöver bara den senaste!

Det är svårt att säga varför du får runtime error. Det kan ibland hända om datorn inte klarar banan, men det är nog mer sannolikt att du saknar någon viktig asset.

Har du Trollhättan? Den använder till stor del samma assets så om Trollhättan funkar borde Jönköping göra det tycker jag.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-17, 13:37   #311
Glawiel
Medlem
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Sweden
Inlägg: 10
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Ingen fara, du behöver bara den senaste!

Det är svårt att säga varför du får runtime error. Det kan ibland hända om datorn inte klarar banan, men det är nog mer sannolikt att du saknar någon viktig asset.

Har du Trollhättan? Den använder till stor del samma assets så om Trollhättan funkar borde Jönköping göra det tycker jag.



Jag hade inte Trollhättan, men jag laddade ner den senaste på den nu för att testa.

Jag fick även runtime error på Trollhättan då också, samt på din rutt. Och jag kan inte svara på vad det skulle vara för viktig asset jag saknar för att det skulle ge mig runtime error?
Mvh
Glawiel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-17, 14:12   #312
Glawiel
Medlem
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Sweden
Inlägg: 10
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Ingen fara, du behöver bara den senaste!

Det är svårt att säga varför du får runtime error. Det kan ibland hända om datorn inte klarar banan, men det är nog mer sannolikt att du saknar någon viktig asset.

Har du Trollhättan? Den använder till stor del samma assets så om Trollhättan funkar borde Jönköping göra det tycker jag.



Tror jag har fått svar på mina problem, jag har kört 64 bitars versionen.

När jag har felsökt för mig själv, alltså att prövat att köra kombabilitetsläge för W8 , på 64 bitars så har det fortsatt att krascha.

Men om jag stänger av kombabilitetsläget och startar 32 bitars versionen. Då går iallafall Trollhättanrutten igång som den skall.

Nu har jag problem med en crash dump av din rutt, så mest troligt så saknar jag assets ja, har du inte samlade assets nerpackat?
Mvh
Glawiel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 02:25   #313
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Glawiel Visa inlägg
har du inte samlade assets nerpackat?
Nej, av den enkla anledningen att nästan alla assets inte är mina och det är tveksamt om man har tillstånd att distribuera dom hur som helst. Men Totte har ju gjort det och han har så vitt jag förstår inte hamnat i finkan (än! ) så det kanske är nåt jag kan ordna i framtiden.

Det är lite oklart om du överhuvudtaget kan få igång Jönköpingsbanan ens i 32 bit? Jag bygger och kör nästan bara i 32 bit, har funnit en del konstigheter (krascher) med 64 bit som jag inte orkar med.

För att se om banan funkar, testa med enklast möjliga scenario - det kan ju vara att vissa scenarion skapar problem av olika anledningar. Kör t.ex. "Free roam Forserum" som är ett tomt scenario utan några tåg.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 10:43   #314
Glawiel
Medlem
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Sweden
Inlägg: 10
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Nej, av den enkla anledningen att nästan alla assets inte är mina och det är tveksamt om man har tillstånd att distribuera dom hur som helst. Men Totte har ju gjort det och han har så vitt jag förstår inte hamnat i finkan (än! ) så det kanske är nåt jag kan ordna i framtiden.

Det är lite oklart om du överhuvudtaget kan få igång Jönköpingsbanan ens i 32 bit? Jag bygger och kör nästan bara i 32 bit, har funnit en del konstigheter (krascher) med 64 bit som jag inte orkar med.

För att se om banan funkar, testa med enklast möjliga scenario - det kan ju vara att vissa scenarion skapar problem av olika anledningar. Kör t.ex. "Free roam Forserum" som är ett tomt scenario utan några tåg.


Det vore iallafall underbart, hade sparat en massa tid osv.

Nu kom jag in på ett standard scenario iallafall med X2000 JKPG till Forserum, nu ser jag att jag saknar lite saker såsom stolpar till ljusen osv, dom svävar lite lätt. HAHA.
Glawiel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 12:57   #315
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Skönt att det verkar lösa sig! Vilka stolpar är det du saknar? Kanske lättast om du lägger upp en screenshot. Ta en titt på RW_Tools också, där kan du analysera rutter och få en lista på vilka assets som saknas.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009