Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-25, 15:33   #1
Mange
Junior Member
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 2
Standard Stort problem med STW 2005

Hej.

Nya STW CD:n är verkligen bra, dock har jag stött på ett irriterande problem.

När jag sätter ut luftledningsstolparna och sedan sparar banan stannar inte utliggarna kvar utan jag tvingas sätta ut dessa på nytt varje gång jag ska köra. Och det börjar bli lite irriterande på min bana som har några hundratal stolpar.

Sen undrar jag om det går att göra någon speciell mall för stolparna eller om man verkligen måste fixa utliggare separat för varje stolpe man har.

Tack på förhand!
Mange besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-12-25, 15:53   #2
DMA23
Junior Member
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 11
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Mange

Hej.

Nya STW CD:n är verkligen bra, dock har jag stött på ett irriterande problem.

När jag sätter ut luftledningsstolparna och sedan sparar banan stannar inte utliggarna kvar utan jag tvingas sätta ut dessa på nytt varje gång jag ska köra. Och det börjar bli lite irriterande på min bana som har några hundratal stolpar.

Sen undrar jag om det går att göra någon speciell mall för stolparna eller om man verkligen måste fixa utliggare separat för varje stolpe man har.

Tack på förhand!
Tjena! ursäkta för att jag inte kan svara på din fråga. men jag har en fråga till dig. jag är nu inom svenska tåg. väntar nu på mina spel ska komma både 2004-2005 nu undrar jag om man måste bygga alla barnor själv? sen undrar jag om det finns svenska rutter i spelet efter som det är svenska tåg.

Svara gärna.- Tack
DMA23 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-25, 16:10   #3
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

Mange, utliggarna sparas i det session du skapar/sparar, inte i själva rutten! Samma sak gäller allt du gör när du använder "?" knappen på något objekt, det sparas i session och inte i rutten. Så när du fortsätter att bygga på rutten så markera ditt "default" session för rutten och inte rutten. Otroligt dumt upplagt av Auran, men de tycker det är jättebra [|)]

DMA23, det finns inga svenska banor med i TRS eller ST2004/2005. Och det finns heller inga prototypsika svenska banor att ladda ner, och ingen kommer att göra någon inom överskådlig framtid.

En svensk bana, BHJ, finns att tanka ner på www.stw.se

/Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-25, 16:19   #4
Mange
Junior Member
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 2
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Tomas

Mange, utliggarna sparas i det session du skapar/sparar, inte i själva rutten! Samma sak gäller allt du gör när du använder "?" knappen på något objekt, det sparas i session och inte i rutten. Så när du fortsätter att bygga på rutten så markera ditt "default" session för rutten och inte rutten. Otroligt dumt upplagt av Auran, men de tycker det är jättebra [|)]

DMA23, det finns inga svenska banor med i TRS eller ST2004/2005. Och det finns heller inga prototypsika svenska banor att ladda ner, och ingen kommer att göra någon inom överskådlig framtid.

En svensk bana, BHJ, finns att tanka ner på www.stw.se

/Tomas

Jaha, då förstår jag. Tack!
Mange besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-25, 16:30   #5
DMA23
Junior Member
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 11
Standard


Citat:
quote:Tidigare skrev Tomas

Mange, utliggarna sparas i det session du skapar/sparar, inte i själva rutten! Samma sak gäller allt du gör när du använder "?" knappen på något objekt, det sparas i session och inte i rutten. Så när du fortsätter att bygga på rutten så markera ditt "default" session för rutten och inte rutten. Otroligt dumt upplagt av Auran, men de tycker det är jättebra [|)]

DMA23, det finns inga svenska banor med i TRS eller ST2004/2005. Och det finns heller inga prototypsika svenska banor att ladda ner, och ingen kommer att göra någon inom överskådlig framtid.

En svensk bana, BHJ, finns att tanka ner på www.stw.se

/Tomas

okej då vet jag. men man slipper väl att bygga alla banor själv eller? men man ser ju hur många som hälst som byger banor och så kan inte dom släppa då? som sagt så är jag ju ny på det här så jag hoppas att ni förstår mig lite. väntar ju på späning efter spelet? men det är bra banor och i övrigt annars? är du nöjd med spelet?
DMA23 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-25, 16:40   #6
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

den enda svenska banan som är släppt är BHJ. I övrigt får du bygga själv, vilket ju är väldigt enkelt. Det är bara ingen som orkat/hunnit göra någon svensk bana som de är nöjda med så den kan släppas. Jag själv har hållt på med ett antal banor, men ingen kan släppas för jag sitter o gör nya objekt hela tiden som jag vill använda mig av innan jag släpper dem, så jag sitter i ett moment 22

Med tanke på att jag hållt på med Trainz i tre år, och är en av dem som står bakom Svenska Tåg 2004/2005 så får man väl påstå att jag är nöjd med Trainz [8)]

/Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-25, 16:58   #7
DMA23
Junior Member
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 11
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Tomas

den enda svenska banan som är släppt är BHJ. I övrigt får du bygga själv, vilket ju är väldigt enkelt. Det är bara ingen som orkat/hunnit göra någon svensk bana som de är nöjda med så den kan släppas. Jag själv har hållt på med ett antal banor, men ingen kan släppas för jag sitter o gör nya objekt hela tiden som jag vill använda mig av innan jag släpper dem, så jag sitter i ett moment 22

Med tanke på att jag hållt på med Trainz i tre år, och är en av dem som står bakom Svenska Tåg 2004/2005 så får man väl påstå att jag är nöjd med Trainz [8)]

/Tomas

hehe okej...oj där ser man ja då måste du ju vara nöjd .
väldigt enkelt säger du. jag tycker att det ser svårt ut...
du har inte lust att berätta lite kort om vad man kan göra på 2005 kan man plocka upp folk. hur fungerar det med godståg och så. Y1-2 finns med såg jag . jo en sak till jag har ju beställt på nordick eller vad det heter. och nu fick jag frakturan. men vart är spelen? måste man betalla först och sen få spelen? tack för att du är så¨snäll och svarar. självklart ska vi tranz hålla ihop
DMA23 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-25, 17:49   #8
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej.

En sak som Tomas glömde att nämna, det är några stycken som har börjat att bygga på moduler, som genom att plocka ihop dem, man snabbt kan bygga en bana. dock så får man placera ut kontaktledningen efter man satt ihop modulerna med varandra.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Stort Problem! Glenna Trainz - Allmänt om Trainz 5 2005-02-21 17:58
Stort problem med trainz! Behöver hjälp! Kvarne Trainz - Allmänt om Trainz 26 2004-01-15 09:46
Svårlöst problem [256-color-mode] Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-10-12 20:20
Panik! Hjälp sökes akut! Stort MSTS-Problem! Kvarne MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-04-21 14:47
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen agdor Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-07-16 22:20



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009