Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-16, 00:16   #2011
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Fantastisk bygge!!

När Åstaberg är färdig kommer man inte känna igen sig från V3 alls!
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-16, 06:12   #2012
ante
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Mörbylånga, Sweden.
Inlägg: 269
Standard

Fina bilder,det blir bara bättre och bättre.

Hälsar
Anders
ante besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-16, 17:52   #2013
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Helt fantastiskt!!!
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-16, 22:11   #2014
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard

__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 11:40   #2015
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

*** PRESS(AD)RELEASE ***

STOCKHOLMSRUTTEN VERSION 4.

Hej.

För att sätta "press" på oss själva i nyskapandet och byggandet av Stockholmsrutten, har vi nu satt ett kraftigt "design freeze" för Stockholmsrutten version 4.0.
Detta innebär att vi arbetar av punkt efter punkt, i en uppställd "att göra" lista. Vi har alltså fryst ruttens utveckling, för att kunna göra ett släpp inom rimlig närtid. Ett estimerat datum är satt för release.

Övrig utveckling, ändring med mera som vi vill göra och kommer att göra, blir antingen som version 4.5 eller som version 5.0. Vi har så många roliga, tokiga ide'er som vi vill implementera i denna rutt, men framför allt, förlänga den så vi alla tre i byggteamet, kan köra den med start från sin hemort!! .

Det blir alltså en fortsättning på Stockholmsrutten, även efter version 4...

Med "pressade" hälsningar
Bönan, Mikban och Wase.

-----------------------------------------------

English version of press(ed)release:

STOCKHOLMSROUTE VERSION 4.

Hallo.
In order to push ourselves in new-thinking and building of the Stockholm route, we have implemented a “design freeze” for the Stockholm route V4.0.
This means that we are working after a point by point “to do” list. We have freezed the development of the route in order to facilitate a release within a foreseeable future. An estimated release date has been set.

Other developments, changes etc. that we will create and/or implement, will be present either in Version 4.5 or V5. We have loads of exciting ideas we are going to implement into this route, but above all, we intend to extend this route so that all three of us in the build team can drive from our respective hometowns.

In other words, there will be a continuation of the Stockholm route even after version 4.

With "pressed" regards
Bönan, Mikban and Wase.

.
FALUN STATION, ett antal år tillbaka i tiden... FALUN STATION, in the past years...
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av wase den 2017-04-21 klockan 12:11. Anledning: English version of announcement...
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 16:25   #2016
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Vilken utmärkt idè, Men vad blev det preliminära releasedatumet? Ni är enormt duktiga och ambitiösa verkligen och det ni bygger är så vackert och detaljerat. Vi är nog många som sitter som dreglande hundar och längtar tills version 4.0 i första hand blir släppt, Lycka till grabbar!!!
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 18:58   #2017
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Tack Jonmpa, jag kan lugnt säga att vi alla tre njuter av arbetet med våran rutt. Det är härligt!

Vad angår det preliminära releasedatumet, så har Björn redan visat datumet i ett tidigare inlägg, med andra ord, inlägg nr. 2000

ruttens födelsesdag!!
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 20:01   #2018
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Ok 12e augusti ungefär sorry är lite glömsk
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-24, 15:48   #2019
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

En liten film från Stockholms Södra, fantastisk detaljnivå måste jag säga. Noter att detta fortfarande är WIP, och fler detaljer ska till, men håll med om att det redan ser fantastiskt snyggt ut?

https://youtu.be/D45wM6S9G2c
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-24, 17:09   #2020
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Hmmm, konstigt, jag känner inte igen dom husen som står vid Falun C i den bilden... har aldrig varit en varulokal eller mindre byggnad där såvitt jag minns... Stora Kopparbergs kyrka vet jag inte om den syns från stationsområdet.

När det kommer till min hemort så måste jag ursäkta och varna i förväg att jag är enormt petig!!!
__________________

Choo choo fox

Senast redigerad av Jonatan den 2017-04-24 klockan 17:15.
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-24, 17:37   #2021
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Jonatan var god förstå att det är en enorm mängd arbete vi lägger på bygget. Numera är alla objekt vi placerar ut gjorda för hand, förutom spår, signaler och till dels vegetation.

Vi har inte en 360 graders vy tillgänglig på alla orter vilket vi skulle behöva för att kunne göra det 120% realistisk, vi har nu tiles som sträcker sig över 100 mil, ej heller har vi tillgång till folk som vill plåta byggnadar åt oss så vi har dom fotorealistiska texturerna som behövs.

Du är varmt välkommen att plåta byggnader åt oss i din hemort så får vi se om vi vill ändra något utan att lova något. Fler bilder = mer material att jobba med.

Tilläggas ska också att det är w.i.p. och därsom inte klart.
Om vi känner det är så det ska se ut, ja då är det konstnärens frihet och så det kommer se ut i V4.

Kritik är alltid välkommen, men låta det gärna vara konstruktiv kritik.
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-24, 17:48   #2022
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Precis som Mikban säger, rutten är ju ett par hundra kilometer lång och det blir omöjligt att få allt 100% rätt överallt.

Självklart är det dock alltid välkommet med konstruktiv kritik så att vi kan byta ut eller ändra till det bättre. Och bilder behövs som sagt till nya objekt, alla bidrag är välkomna.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-24, 20:45   #2023
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Viktig sak är signalsystemet. Måste vara rätt länkade mot varandra, för annars funkar inte aktiviteter.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-25, 06:31   #2024
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
På denna bild syns tydligt vilket stort antal magasin med mera som låg bredvid station. Rutten skall återspegla en tidsperiod mellan 1980 till 1990 i Falun. Troligt att några av dessa hus fanns kvar då...
.
Bifogade bilder
 
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-25, 12:17   #2025
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Hej!

Jag har nu börjat med arbetet på Arlandas tre stationer. Efter en natts arbete är det i dagsläget bas-konstruktionen som står klar.

Jag bjuder på lite för och efter bilder. Jag vill gärna fråga er om ni känner igen er på den plattformen som jag har gjort tills nu?

Bild 1 & 2 före
Bild 3 & 4 efter
Bifogade bilder
    
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:09.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009