Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-03, 20:01   #16
melin1971
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Jönköping
Inlägg: 76
Standard

jösses, jönköping, ooohh jag vill ha, jag bor i Norrahammar 1 mil söder om jönköping. så järnvägen upp till torsvik vore trevligt , ser väldigt bra ut.
melin1971 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 18:53   #17
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Jönköping C har fått lite ny belysning.

I övrigt ligger arbetet med rutten nästan helt nere. Jag hoppas på en uppdatering av 3D-spåren eftersom de just nu gör rutten nästintill obrukbar där det är många spår med i samma scen (godsbangården framförallt).

Dessutom kvarstår många av de signalproblem som jag har nämnt tidigare, trots att jag har rivit och bytt både spår och signaler fler gånger än jag orkar tänka på... Fortfarande är det helt ologiskt beteende från vissa signaler så det gör ju att jag börjar fundera på om det är nåt fel i själva signalerna, i signalsystemet i RW eller om jag helt enkelt har klantat mig.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg nattljus.jpg (188.8 KB, 457 visningar)
Filtyp: jpg nattljus2.jpg (158.7 KB, 455 visningar)
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 18:55   #18
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Förresten, jag har märkt att det blir väldigt skarpa kanter längs horisonten i RW3 (t.ex. där kustlinjen avtecknar sig mot Vättern). Går det att få till dis eller liknande så att det ser lite mer realistiskt ut? Det såg faktiskt bättre ut i RW2.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 18:56   #19
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Tråkigt om du lägger ner men förstår också frustrationerna av både spår och signalproblemen. Annars ser det mycket bra ut
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 19:11   #20
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Lägger ner gör jag inte. Jag har ju faktiskt satt upp några lampor, det är ju rätt onödigt om banan ändå ska läggas ner.

Däremot känner jag inte för att lägga mer spår eller börja byta ut en massa spår för att få bättre prestanda förrän jag vet om det kommer någon uppdatering till spåren jag redan använder eller om det är bäst att byta ut allt.

När det gäller signalerna är jag rätt säker på att det finns en del komponenter som inte direkt är kompatibla, i alla fall inte så som det är skriptat idag. Då tänker jag framförallt på V- och V-försignaler i kombination med vanliga huvudsignaler och försignaler. Det verkar helt enkelt som att man får välja mellan att ha fungerande signalering mot banan eller fungerande korsningar, om korsningarna råkar ligga "illa" till (och eftersom banan inte är påhittad kan jag ju inte bestämma själv var korsningarna ska ligga ). Men det vore ju kul om det gick att få det att funka tillsammans.

Jag tror också det behövs fler varianter av en del signaler för att kunna signalera på ett bra sätt i lite mer komplicerade bangårdar m.m.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 21:33   #21
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
...

Däremot känner jag inte för att lägga mer spår eller börja byta ut en massa spår för att få bättre prestanda förrän jag vet om det kommer någon uppdatering till spåren jag redan använder eller om det är bäst att byta ut allt.
Hej!
Fantastiskt fin rutt! Som jönköpingsbo av födsel och ohejdad vana känner jag ju klockrent igen mig.
Jag fixade till en prestandaförbättring genom att ändra lite i SE Concrete.bin enligt nedan. Man tar alltså bort SAD från Provider, Network från Product och sad_tracks\sleeper_lowDetail.xml från BlueprintID i mellansektionen.

/Micke
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bin2.jpg (71.2 KB, 422 visningar)
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 22:01   #22
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Måste säga att den här banan ser redigt bra ut, känner igen mig till punkt och pricka i varje bild.
Ser fram emot att rulla igenom stan med en T43:a, eller inom en inte allt för avlägsen framtid, ett Ma!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 16:39   #23
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mibl Visa inlägg
Jag fixade till en prestandaförbättring genom att ändra lite i SE Concrete.bin enligt nedan. Man tar alltså bort SAD från Provider, Network från Product och sad_tracks\sleeper_lowDetail.xml från BlueprintID i mellansektionen.
Tack för det tipset, det funkar alldeles utmärkt! Gjorde samma ändring på SE Wood och Wood Rusty och har nu ca 37 fps på bangården.

Ma låter inte fel, men högst på önskelistan för att få rätt känsla här är ändå X14!
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 17:18   #24
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Tack för det tipset, det funkar alldeles utmärkt! Gjorde samma ändring på SE Wood och Wood Rusty och har nu ca 37 fps på bangården.

Ma låter inte fel, men högst på önskelistan för att få rätt känsla här är ändå X14!
Basse hade ju X10-familj på G som såg mycket bra ut, men det verkar som arbetet är lagt på is!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 20:31   #25
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Basse hade ju X10-familj på G som såg mycket bra ut, men det verkar som arbetet är lagt på is!
Yes, jag blev aldrig riktigt nöjd så det ligger för närvarande på is. Dock så bör det komma igång igen när X60n rullar ute på spåren, vilket bör vara i en inte allt för avlägsen framtid. Var en del trassel med boggisarna men det ska fungera nu.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 21:39   #26
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Den kan också få åka här, åtminstone när och om linjen till Nässjö blir klar.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 23:09   #27
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Thumbs up Hgv.. ser att många betittar ditt inlägg ikväll...

Det var som attan... Snyggt byggt!!... som boende i Jönköpings kommun... känner man igen sig...!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 22:08   #28
tågab rules
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Värmland,Deje
Inlägg: 1
Standard

Otorligt fint,dock kan jag inget om detta spel men ser kul ut och gillar din rutt skarpt så de vore kul om man kan ladda ner den,än en gån otroligt fint!

Z66:an vacker!

tågab rules besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 02:06   #29
McDOZ
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 147
Standard Man blir så glad när solen skiner .....

Helt fantastiskt!
Solen skiner från en blå himmel och maskrosorna vajar i den jummiga vättern-brisen.
Vilken saga! 5 stjärnor ifrån mig
Betongviadukterna verkar vara customtillverkade? Eller har du hittat dom färdiga?
Vilket 3D prog använder du?

Mvh // Gert P, Malmö
McDOZ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 03:14   #30
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Den jummiga vätterbrisen? Det låter behagligt, inte som den råkalla vind som brukar komma från Vättern!

Viadukter/broar har jag "byggt själv" i den mån att jag har använt det som bjuds i RW och satt ihop olika delar (en bro här, ett betongblock där). Har inte byggt nåt själv i 3D-program. Det är dock nåt jag saknar: typiska svenska (vanliga tråkiga gråa) betongbroar/viadukter. Nån som känner sig manad att bygga?

Tack för kommentarerna förresten! Jag hoppas på att släppa rutten när den blir lite mer användbar. Än så länge är det bara byggt Jönköping godsbangård - Jönköping - Bankeryd + nån km till. Kanske kan släppa version 1 när banan har nått Falköping?

Senast redigerad av Hgv den 2012-02-08 klockan 03:18.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009