Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-06, 17:20   #1
Trigger
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 1 513
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard Hur i H landar man ILS i flight sim 2002?

Är det jag som glömt hur man gör? har förr mig att man sätter in frekvensen för landningsbanan i NAV 2 och sen ställer man inte kursen till banan i couse. Och sen när man kommer i det gröna fältet så slår man på ILS knappen så ska autopiloten ta ner planet. Och sen några meter från marken så slår man av den och landar manuellt. När jag försöker göra det så fortsätter bara planet rakt fram på samma höjd. Jätte irriterande.

Någon som kan hjälpa mig?

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5
Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-06, 17:59   #2
Macley
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 338
Skicka ett meddelande via ICQ till Macley Skicka ett meddelande via MSN till Macley
Standard

Det är nog så att du måste trycka på APR knappen också. Bör finnas en sådan.
Då skall autopiloten ta ned planet på ett säkert sätt.

Men just denna funktion är inte så bra i FS, höjden kan man ibland få sköta lite själv. Detta beror på vilket plan man använder, tror att det finns något addon, (PMDG:s 737??) som har en väldigt bra autopilot.


MVH Macley


Macley besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-06, 18:01   #3
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Hej .

Jag brukar ställa in ILS frekvensen i NAV 1 och sedan slå på Approach i autopiloten. Kursen (course) behöver man som sagt inte ställa in, den kan vara bra att navigera sig med vid dålig sikt.
Hoppas det hjälper...


tjalle besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-06, 18:11   #4
DV12
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Finland.
Inlägg: 651
Skicka ett meddelande via MSN till DV12
Standard

Du skall som sagt veta banans frekvens och riktining. Frekvensen ställer du in i Nav1. Riktningen ställer du in i course så att att kompass nålen har samma riktning som banan har, jag talar nu om B737 men principen är den samma för alla plan! Approach knappen är i flight simulator helt oanvändbar tycker jag, det är dessutom mycket roligare att flyga en manuell landning och ger mera glädje då man lyckas med den perfekt . Om du flyger med IFR rules (tror de hette så) så kommer flygledningen att dirrigea dig hela vägen i höjd och riktning, ganska behändigt om man inte själv orkar sitta och räkna ut en massa krångliga saker om höjder och sånt !

Säg till om de är något du undrar, jag förklara så gärna de lilla jag kan!


/Johan
DV12 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-06, 20:53   #5
MagnusH
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 177
Skicka ett meddelande via ICQ till MagnusH
Standard

Olika ILS har olika höjaktivering.. vissa går igång vid 2200ft, medans en del kräver att man ligger på 1500ft..alltså, under 2200 och 1500.. eller?
MagnusH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-06, 21:48   #6
DV12
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Finland.
Inlägg: 651
Skicka ett meddelande via MSN till DV12
Standard

Jo så är det! Men bara man lyssnar på flygledningen kommer man nog rätt!


/Johan
DV12 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-06, 23:03   #7
Trigger
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 1 513
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Ska ställa in det nästa gång i NAV 1 och se. Men sen trafikledningen har nog smuttat på för mycket vin eller nått för dom säger alltid till mig att gå ner i alltitude i allra sista minuten. Hade man lyssnat helt på dom så hade du varit på 1500ft när du egentligen ska va på landningsbanan! Väldigt dumt gjort tycker jag.



Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5
Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-07, 02:02   #8
Trigger
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 1 513
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev DV12

Du skall som sagt veta banans frekvens och riktining. Frekvensen ställer du in i Nav1. Riktningen ställer du in i course så att att kompass nålen har samma riktning som banan har, jag talar nu om B737 men principen är den samma för alla plan! Approach knappen är i flight simulator helt oanvändbar tycker jag, det är dessutom mycket roligare att flyga en manuell landning och ger mera glädje då man lyckas med den perfekt . Om du flyger med IFR rules (tror de hette så) så kommer flygledningen att dirrigea dig hela vägen i höjd och riktning, ganska behändigt om man inte själv orkar sitta och räkna ut en massa krångliga saker om höjder och sånt !

Säg till om de är något du undrar, jag förklara så gärna de lilla jag kan!


/Johan
Nu gick det mycket bättre när man ställde in frekvensen i NAV 1 .

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5
Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-07, 13:19   #9
DV12
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Finland.
Inlägg: 651
Skicka ett meddelande via MSN till DV12
Standard

Fint att de fungerar nu! Det jag menade med att flygledningen dirrigerar en, så menade jag inte ända ner till banan. Utan de ger de direktiv man behöver för att komma in i rätt vinkel mot landningsbanan så att sedan localiser och glideslope kan komma i "liv"! Sedan är det bara att följa dem hela vägen ner!


/Johan
DV12 besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
En liten fråga om Flight Simulator 2002 jimsom Off-topic 1 2004-09-20 21:01
Flight Simulator 2002 Arman Off-topic 13 2003-04-28 22:42
OS-krönika Salt Lake City 2002 Pson Off-topic 0 2002-12-26 19:30
Frankrikes Grand Prix 2002 Pson Off-topic 12 2002-07-22 13:48
flight simulator johan Off-topic 7 2002-07-10 11:19



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009