Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-06, 18:30   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard Inget liv hos RW-gänget??

Hej!
Jag tycker det är trist att det är inget liv hos RailWorks. Ser mest Trainz hela tiden. Sån´t är viktigt att inspirera varandra här i forumet.
Vad tycker ni?
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-11-06, 19:15   #2
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Ja, får jag bukt problemet att använda ASTGTM-data så är jag igång med Dalabanan igen...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-06, 19:48   #3
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag är nöjd med DEM-datan på min dalabana, 20-talet. Jag försöker få igång Klemunds (var det väl) spår men det krånglar lite och min 4-årige son har då ingen sympati för att jag sitter med tågsimulatorn när vi kan spela medieval total war II istället.......
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 17:48   #4
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Kanske folk (även jag) är besvikna på senaste versionen av Railworks 2014. Jag märkte egentligen ingen skillnad men det finns naturligtvis...
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 17:56   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Kampen med höjddata, newS spår som ni brottas med och TS2014 är faktiskt lite bättre.
RW är svår tycker jag och har mycket att lära än. Det är jobbigt att leta efter objekt och det tar tid.
Tack för ni svarade och jag hoppas fler svarar.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 18:03   #6
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag är helt nöjd med MSTS och ORTS. Visst, jag kör och njuter av grafiken i RW ibland, men jag har inget intresse av att bygga. Men visst, det vore kul om det blev större intresse för RW!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 17:48   #7
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jag har tagit en välbehövlig paus, byggandet och alla projekt höll mig så pass upptagen att mycket kunde gått snett i det verkliga livet.
Dock har ni mitt ord på att jag återkommer alldeles strax i ett bättre tillstånd
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 21:48   #8
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Har gått från mycket låg till ännu lägre aktivitet.
Har inte ens startat RailWorks på en månad!
Allt annat som tar tid och sitter vid dator hela dagarna så är det
svårt få motivation till att sitta vid datorn på kvällarna också.
Projekten ligger därmed i träda tills motivationen återvänder.
Värsta är att man glömmer hur saker fungerar mellan gångerna
och då blir det svårare komma igång igen.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 23:34   #9
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

God fortsättning!
Jag uppskattar mycket låg aktivitet fortfarande nu. Jag ser bara Trainz som lever numera.
Jag hoppas verkligen den här nya året RW vaknar till.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 23:56   #10
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jag kan avslöja att jag bygger på Västkustbanan just nu... Eller har i princip bara byggt Kungsbacka station och lagt 2-3km räls söderut... Nu ska man satsa mot Mölndal-hållet också.

Ska prova på 3D-modellering också. försöka förstå LUA och kunna skapa mycket mer än en bana till RW.

Dalabanan? Den är nog svår. Om någon vill bygga vidare på den så skicka mig ett PM.

Har suttit hela dagarna långa med ruttbygge. Jag tot det är dags att varva ner också och försöka göra annat. ska snart börja jobba också, så tid till RW blir lägre för min del.

Men jag hoppas andra kan bidra mer till RW så vi kan få till det bättre. sedan får man nog hålla ögonen på Rail-Sim.de, de kan släppa ut loktyper som även rullar i Sverige. då behöver bara någon göra en repaint till dessa.

Har f.ö. en repaint till norska personvagnarna, Tågkompaniets målning. Problemet är att jag itne får in det i vagnen. någon som kan hjälpa mig?
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2014-01-05 klockan 00:01.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-05, 00:01   #11
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej Adde!
Va kul! Kan du då skapa egen tråd om Västkustbanan, så vi andra kan se lite bilder?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-05, 00:12   #12
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Jag bygger på min virituella bana. Ska försöka ge mig på 3D modeller i Maya också och förhoppningsvis kunna bidra med ett lok eller två. Det skulle jag vilja iallafall. Men just nu håller jag på att försöka lära mig c++ samt c# och det upptar all min tid just nu, samt att man har skola också.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-05, 00:23   #13
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej Adde!
Va kul! Kan du då skapa egen tråd om Västkustbanan, så vi andra kan se lite bilder?
Det ska jag nog ordna inom kort, eller nästa gång jag bygger på banan. Målet är att nå Kungsbacka Hede så jag kan köra någon form av tåg fram o tillbaka.

Ska nog börja rälslägga banan, och ev. ge lite plattformar på sina håll, sedan bygger jag på det med signaler och stolpar, skyltar och till slut är det dags att bygga på omgivningen.

Varför jag väljer Västkustbanan är för att nästan alla fordon som finns till RailWorks rullar här. Jag vill ju ge dem ett hem. Inte minst Öresundståget som Granders bygger på. Långsiktigt funderar jag på att bygga ända till Helsingör. Då har jag byggt en hel linje och mellan 2 länder med olika signalsystem.

Ja, jag gillar verkligen Three country corner route.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-05, 01:33   #14
McDOZ
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 147
Standard

Gott Nytt År alla TågSimmare!

Jag brottas fortfarande med RW och min bauta rut, som bara växer.
Jag har äntligen kommit fram till Älmhult, Phu. Det har tagit några år.
Jag tror det är ca: 150 Km Älmhult - Malmö.
Jag körde igår natt mellan Älmhult - Köpenhamn och det tog 1 1/2 timme med snabbtåg.
Köra godståg samma sträcka (100 km/tim) eller Älmhult - Trelleborg skulle nog ta flera timmar?

Jag tycker nog att RW 2014 är bättre och stabilare än tidigare versioner.
Startar mycket snabbare och kraschar inte lika ofta som tidigare.
Men, efter senaste mindre uppdatering av RW får jag väldigt ofta kraschar när jag jobbar med nivåreglaget / verktyget.

God Fortsättning på er alla.
P.s. Jag bygger H0 moduler också, lägger inte allt krut på RW. Lol
McDOZ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009