Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-26, 17:56   #31
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

Hej , hoppas det går att lösa , efter att din rutt laddat får jag upp en error ruta som heter error: continue sedan strå de No extended shape data for A1t1 mStrt.s Sedan väljer jag , ja alternativet kommer de en till ruta där de står : Failed to open shap file Global\Shapes\A1t1mstrt.s

Jag har ju winrar, när jag packar upp filen till MSTS mappen , men ska försöka packa upp den till Global mappen , men tror inte de gå... kanske e X-track??
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 18:08   #32
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
Vet du eller ingen varför inte trollhättan rutten går att öppna? Får ju error , men X-track verkar inte gå att få in i MSTS mappen utan hamnar bara på downloads mappen...
Nu börja de brännas , jag kanske har upptäckte felet, de är att jag kan inte få in X-track i MSTS mappen eftersom när jag ska öppna den får jag åtkomst nekad hela tiden , därför har ja inte X-track, men då e ju bara de hur jag får in den i MSTS mappen?????
Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
Hej , hoppas det går att lösa , efter att din rutt laddat får jag upp en error ruta som heter error: continue sedan strå de No extended shape data for A1t1 mStrt.s Sedan väljer jag , ja alternativet kommer de en till ruta där de står : Failed to open shap file Global\Shapes\A1t1mstrt.s

Jag har ju winrar, när jag packar upp filen till MSTS mappen , men ska försöka packa upp den till Global mappen , men tror inte de gå... kanske e X-track??
Att du får Åtkomst nekad, kan bero på att Trainsimulator-mappen är skrivskyddad.

Det där felmeddelandet som du sa, får man om man saknar spårbitar, och det ser ut som du saknar Xtracks.

Som sagt, lägg in New roads före Xtracks.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 18:31   #33
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Rätt, Bombardier! Newroads och X-tracks till Global.

Senast redigerad av Totte den 2010-04-26 klockan 18:43.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 22:28   #34
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Rätt, Bombardier! Newroads och X-tracks till Global.
Jag hittar Newroads i MTST men den där lilla jobbiga X-track e envis.... ( jag fortsätter men de senare.. e väldigt nära på att ge upp men ska nog inte göra de, men under tiden jag hoppas att nån vet varför de krånglar , håller jag mig till Trainz och bygger på PT GBG rutten
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 23:30   #35
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
I Global-mappen finns en fil som heter Tsection och den innehåller både Newroad och X-tracks.
I global-mappen finns Shapes-mapp och finns det massor av filer från Newroad och Xtracks.
Alltså Newroad och X-tracks installeras automatisk till Global-mappen och sen är det klart.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 12:11   #36
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
I Global-mappen finns en fil som heter Tsection och den innehåller både Newroad och X-tracks.
I global-mappen finns Shapes-mapp och finns det massor av filer från Newroad och Xtracks.
Alltså Newroad och X-tracks installeras automatisk till Global-mappen och sen är det klart.
Okaj, jaha de låter ju bra men då undrar jag bara varför din rutt ( trollhättan-GBG-oslo) som jag så gärna vill köra men får error hela tiden , vad de står på meddelandet finns åt inlägg bakåt här... varför ska de bli error..., märkte även att jag får de på en annan svensk rutt :NEJ -rutten
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 12:40   #37
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

En fråga bara, från vilken sida har du laddat hem X-Tracks?
Om du inte laddat hem från http://team.routebuilders.dk/ så ta den för jag har kollat alla spår ska finnas stöd till Thn_Light.

Senast redigerad av Totte den 2010-04-27 klockan 12:47.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 13:19   #38
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
En fråga bara, från vilken sida har du laddat hem X-Tracks?
Om du inte laddat hem från http://team.routebuilders.dk/ så ta den för jag har kollat alla spår ska finnas stöd till Thn_Light.
Jag kom inte ihåg exakt men de va inte den ,så jag laddar ner den och prövar i eftermiddag laddar även ner new road igen...
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 03:01   #39
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Question

Hej igen, jag ger mig inte , datorn får inte vinna.. genom att ge error på trollhättan rutten, Bilden får säga hur de ser ut, och enligt din beskrivning ser de ut som nåt e fel...?? Längst ner finns en RAR fil ju som inte går att packa upp eftersom jag får åtkomst nekad...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg msts fel.jpg (144.9 KB, 45 visningar)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 10:06   #40
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Jag tycker det ser bra ut, men konstigt att du inte kan öppna rar-filen?
Hur ser det ut i Shaps och texture-mapparna då? La du in Newroads först och Xtracks sen? Vad får du för fel i MSTS?
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 11:37   #41
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile

Jag hittade en lösning och installerade X-track via skrivborden.. sedan kopiserade ja gmappen in till Global.. nu kunde jag iallafall starta din rutt.. nu ska jag köra och hoppas inte på nåt error ..
Men nu har jag prövat rutten snabbt och de va ju verkligt, och grymt med stena båtarna och den snygga hamnen med, men man kommer inte till SVerige på den rutten va? trodde nämligen de...
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2010-05-02 klockan 12:45.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 22:07   #42
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Det är därför rutten heter Trollhattan_Light. Trollhattan_2 håller jag på med och bygger till Göteborg.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009