Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-08, 20:05   #76
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jodå, dom träden har jag använt, men med tanke på att splinen är 100/200 m breda, så är dom lite klumpiga att använda. För övrigt, så jobbar jag på med Mora och Mora strand. Men det är svårt att få till bra, när man är där irl flera gånger i veckan. Man sätter överdrivna nivåer då än om man bygger en plats där man inte är så ofta. Därför går det lite segt.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 17:14   #77
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Mora börjar ta form. Marktexturer och lite objekt kvar. Inte helt nöjd, men det är väl för att man är där så ofta...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 16:30   #78
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Mora i princip klart. Inte nöjd, men tänker inte jobba mer på det. Ska sedan bygga villaområden utanför Mora, Siljanssågen, lite skog och sedan signalsätta.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 12:32   #79
nejmeg
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 175
Standard

Faran med att bo för nära sin "byggstad". Jag gav mig aldrig på Hedemora för så petig som jag brukar vara hade jag tveksamt blivit nöjd... Men det är bra att du orkar kämpa på!
nejmeg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 15:58   #80
simhag8
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 404
Skicka ett meddelande via MSN till simhag8
Standard

Hörru gamle fotarn från Orsa! ni vill vi ha lite bilder : )
__________________
Simon
simhag8 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 16:28   #81
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Då kommer här några! Säg till om ni känner igen er, jag tvivlar!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Mora_4.jpg (137.3 KB, 275 visningar)
Filtyp: jpg mora_5.jpg (86.1 KB, 273 visningar)
Filtyp: jpg mora_6.jpg (120.0 KB, 271 visningar)
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 17:24   #82
tågfreak 96
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: halland Sverige
Inlägg: 319
Standard

när tror du den kommer släppas??
__________________
tågfreak 96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 17:27   #83
nejmeg
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 175
Standard

Sist jag var i Mora var det kolmörkt, så osäker på om det ska vara en skog mellan spåransamling ett och det gäng spår som drar iväg neråt i bild 1. Annars tycker jag det ser skapligt ut.

Bild 3 måste vara Mora Strand hmm?? Jag blir nöjd bara du får med det där Värdshuset vid stranden (och möjligen de där toaletterna i närheten ,och det där ångloket som står där.., nej nu ska jag inte vara så kravsen)
nejmeg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-13, 17:35   #84
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Nja, lite för mycket skog ä det nog... För övrigt, ångloket är med. Använde en liten spårbit och satte dit ett franskt ånglok som följer med spelet, i brist på annat. Angående världshuset, menar du glassbaren som numera är lite mer än så, och ligger precis vid stationen? Den har jag fått med, som du ser, men något hus som passade riktigt, det hittade jag inte. Eller menar du världshuset i en timmerbyggnad några hundra meter mot stationen? Jag kan ge mig sjutton på att jag har några timmerhus som skulle passa men kan helt enkelt inte hitta dem...
EDIT: Vill inte ge något släppdatum för det slutar bara med att tiden av någon anledning dras över och folk börjar tjata...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-14, 21:21   #85
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Nu har jag börjat jobba med Siljanssågen. Jag är noga med att man ska ha utsikt över Siljan där, som i verkligheten. Jag undrar, om någon vet om industrispåren inne på sågens område är elektrifierade? Vad jag vet är dom inte det, och T44 används där. Men någon som vet säkert?
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-15, 12:58   #86
nejmeg
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 175
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Nja, lite för mycket skog ä det nog... För övrigt, ångloket är med. Använde en liten spårbit och satte dit ett franskt ånglok som följer med spelet, i brist på annat. Angående världshuset, menar du glassbaren som numera är lite mer än så, och ligger precis vid stationen? Den har jag fått med, som du ser, men något hus som passade riktigt, det hittade jag inte. Eller menar du världshuset i en timmerbyggnad några hundra meter mot stationen? Jag kan ge mig sjutton på att jag har några timmerhus som skulle passa men kan helt enkelt inte hitta dem...
EDIT: Vill inte ge något släppdatum för det slutar bara med att tiden av någon anledning dras över och folk börjar tjata...
Det är nog vär(l)dshuset du tänker på precis. Varför kan du inte hitta dem? Har de försvunnit?

Senast redigerad av nejmeg den 2010-02-15 klockan 12:59.
nejmeg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-15, 15:13   #87
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Nej, men jag kommer inte ihåg namnen, och jag har försökt med allt jag kan komma på...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-15, 18:43   #88
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag gjorde en liten film från Mora. Börjar vid Siljanssågen och kör till Mora. Det är ju inte alls klart men ni kan ju kommentera ändå. http://www.youtube.com/watch?v=3iRHXEHSBLQ
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 10:37   #89
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Nu är allt landskap, så när som på lite finputs, klart på streckan Mora-Borlänge! Det som återstår är att sätta ihop rutten med Dalabanan och Ostkustbanan och sedan signalsätta. Innan släpp så ska jag också ändra i spåren på streckan Skavstaby - Stockholm så att pendelstationerna verkligen ligger på innerspåren och inte till höger. Det är så i Köpenhamn och rörde av någon anledning ihop det eftersom jag körde mycket DK2000 i MSTS när jag byggde denna strecka. Dessutom ska jag lägga till Hagalundsdepon. Om någon vill sköta signalsättning, eftersom jag är usel på det, säg till! Detta är ju ett ganska stort ruttprojekt och förhoppningsvis är i alla fall någon intresserad av att hjälpa till!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 15:57   #90
nejmeg
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 175
Standard

Önskar jag kunnat hjälpa dig. Den dator jag "fått" kan inte på långa vägar få igång Trainz (får knappt igång MSTS). Men om jag skulle få tillbaka min fungerande dator så funderar jag, har du möjligen någon lista över signaler eller liknande eller tänkte du typ slumpa ut dem på lämpliga platser? Bara lite nyfiken
Kämpa på!
nejmeg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009