Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-17, 21:03   #1
fura
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 29
Standard Total nybörjare ?

Hej
Håller som bäst på att lära upp mig på gmax och har efter en del inledande strul fått till en vändskiva och har fått in den i trainz.
Men det är något problem med texturen - som syns på bilden blir det en blå fyrkant som motsvarar modellens storlek (jag har dighole 2,2 i config). Jag har i gmax jämfört med "turntable AUS 2" och kan inte hitta vad det är som gör att det går att måla terrängen över det "transparenta" på AUS vändskivan men inte på min lilla vändskiva.
Kollar jag på bägge modellerna i TOE ser jag ingen skillnad, nu hoppas jag att någon ser det uppenbara misstaget ..
/Mats
fura besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-01-18, 16:41   #2
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

problemet är antagligen att du har en mindre vändskiva än auran, men med samma upphuggna hål i marken.

prova att tacka hålet med nått fint, typ sand så kommer det se bättre ut



[Johan]
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-18, 20:38   #3
fura
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 29
Standard

Om det vore så enkelt (*suck*) - min gmax modell är 20x20m dvs den ska matcha dighole exakt - att bara den lilla vändskivan syns beror på texturmappningen - se bilden på gropen i gmax med opacity map avslagen
fura besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nybörjare behöver lite råd Deskgrunt Trainz - Allmänt om Trainz 7 2005-01-17 08:59
Nybörjare i surveyor Christian Landskapsdesign - Trainz 2 2004-03-19 07:22
En ideé jag fick!(förenklar för nybörjare!) :o) Olaf Lindström Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 2 2003-02-22 22:03
Lite frågor om Trainz för en nybörjare Surfsmurfen Trainz - Allmänt om Trainz 6 2002-12-15 23:42
Nybörjare behöver info.. J0han MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2002-08-31 14:06



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009