Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-12, 21:19   #1
EL8
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: No(r)way
Inlägg: 20
Thumbs up Video av msts2

press play on tape

Dette ser veldig bra ut
EL8 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-02-12, 22:13   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Fantastiskt! Ser tydligt med avgaser och hur växlarna rörde sig. Bra textur på tågen och hjulen.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-12, 23:44   #3
avslutat_konto
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Björklinge, , Sweden.
Inlägg: 358
Standard

Helt fantastskt...KRS släng dig i väggen för ovasett hur mycket dom patchar och håller på är det en besvikelse.

Det här ska bli intressant att se i den färdiga produkten, har man kört FSX vet man vad som väntar
avslutat_konto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 12:13   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Fin grönska, trevligt ljud, bra flyt, balanserade färger...

För att inte tala om de suveräna spåren... Snygga redan out-of-the-box, med modellerade slipers och oregelbundna längder...

Bådar gott det här... Utgår ifrån att Microsoft förstår att man måste göra marknadsföring också för att få köpare, så det borde bli en ordentlig skjuts för tågsimulatorhobbyn när MSTS2 når diskarna...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 16:14   #5
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

och som sagts tidigare av folket bakom MSTS siktar de på release i början av 2009 så vi har en stund på oss..
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 01:01   #6
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Thumbs up

VILKEN OTROLIGT VERKLIGHETSTROGEN GRAFIK, JA JAG SÄGER BARA EN SAK ATT VISSTE MAN INTE ATT DET ÄR SIMULATORBILDER DET HÄR SÅ SKULLE MAN JU LIKA GÄRNA KUNNA TRO ATT DET ÄR RIKTIGA FILMADE TÅG. Mvh Johnny Nilsson
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 18:23   #7
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

En del snyggt, annat inte... Bara jag som får lite modelljärnvägskänsla av sista klippet (loket som växlar)?
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-16, 21:01   #8
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Mja, så särskilt imponerad var jag i alla fall inte...
Finns faktiskt rutter till MSTS som är lika väl detaljerade som filmklippet.
Synd bara att allt ska vara så in i vassen "amerikanskt".

Vi får hoppas att man även tänker lite mer europeiskt och att det följer med lite "flera europeiska rutter", gärna smalspår typ "Rhätische Bahn" och Österrike...(de japanska rutterna kan vi klara oss utan den här gången... ) Franska TGV-tågen hade varit ballt...
  Svara med citat
Gammal 2008-02-16, 23:17   #9
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Mja, så särskilt imponerad var jag i alla fall inte...
Finns faktiskt rutter till MSTS som är lika väl detaljerade som filmklippet.
Synd bara att allt ska vara så in i vassen "amerikanskt".
Men, man får väl ändå skilja lite på vad som idag finns tillgängligt till MSTS eller Trainz som freeware-rörelsen skapat, relativt vad som kommer i spelet direkt ut ut boxen... det som kom med MSTS/Trainz var ju inte speciellt upphetsande, med dagens ögen... Vad väntar ni er??? Att det ska komma en fantastiskt fin KMJ-rutt direkt ut ur boxen?

Ge RailSimulator eller MSTS2 ett år, så lär det nog vara fint så det räcker... Om nu någon orkar bry sig förståss, när det redan finns de optimala simulatorerna i MSTS eller Trainz, eller föralldel det tågfotande som forumet numera sysslar med i huvudsak.

Varför bry sig om att en ny simulator klarar så mycket mer vad gäller antal polygoner, storlek på texturer osv... Grundbultar för en underhållande simulator, men varför bry sig när vi redan har de trygga simulatorena som funnits sedan länge...

Förstår inte riktigt hur ni tänker egentligen...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-17, 01:21   #10
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Vad väntar ni er??? Att det ska komma en fantastiskt fin KMJ-rutt direkt ut ur boxen?

Förstår inte riktigt hur ni tänker egentligen...
DET hade varit kul, KMJ direkt ur boxen, skulle springa och köpa MSTS 2 på direkten...

Att köra amerikanska godståg kan ju vara en grej "over there", men jag hoppas att MSTS 2 kommer i en speciell "europeisk version" med europeiska rutter (gärna stambanan Stockholm-Malmö, tyska ICE-rutter etc, etc), men nu så lutar det åt att det blir precis som nuvarande MSTS, fokus på det "amerikanska", tyvärr...

Och då spelar det ingen roll hur jkla snyggt MSTS 2 är eller blir, det blir en besvikelse för oss tågsimmare i Europa...

Och jag börjar bli väldigt less på dessa orange BNSF-lok...
  Svara med citat
Gammal 2008-02-17, 11:41   #11
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

MSTS2 kommer med 2 nordamerikanska rutter och 2 från europa enligt infon på hemsidan.

Dessutom kommer du just kunna köra Stockholm-Malmö då denna finns med i WOR-databasen.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-17, 12:02   #12
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Men, det jag försökta säga är att är det inte mest rimligt att vi har förhoppning på att en ny simulator är så pass kraftfull att den kan hantera näst intill kompromiss-lösa fordon, näst-intill kompromisslös natur osv osv... Ovanpå det har den all funktionalitet som verklighetens järnväg har...

Om en sådan simulator ser dagens ljus, spelar det väl ingen som helst roll om det inte finns rätt rutter eller rätt fordon ut ut boxen??

Vi sysslar väl med det här för att det är roligt att utöva, inklusive att bygga? Och, rätt fordon och rätt rutter kommer väl då så småningom? Iallafall om simulatorn används och inte är sågad jämsmed fotknölarna, för då är ingen intresserad av att skapa nått material till den heller...

__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-02-17, 13:26   #13
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Kanske lättare att bygga nya rutter med demdata. Slipper höja och sänka marken.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-10, 20:43   #14
Perre
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Ösmo, Sweden.
Inlägg: 87
Unhappy

Vad gör jag för fel när jag ska titta på denna video, för mig blir det bara en massa laddhack och en bild vart 5:e sekund typ. Försöker spara den först för att se den lokalt för att slippa laddhacken men det blir samma sak ändå. Har en bärbar dator på 1.6 Ghz och Windovs Vista Home Premium.
__________________
// Perre
Perre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-03-16, 23:19   #15
Tootie
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 25
Standard Eh

Har svårigheter att tyda vissa inlägg.
Är folk för eller emot att MSTS2 kommer ut?

Själv tycker jag att det är otroligt. Om spelet motsvarar den filmsekvensen så är det utan tvekan en grym simulator.
Det som slog mig först var det mycket förbättrade ljudet, härligt.
Jämför endast med MSTS dessutom.
Detaljriktigheten är ju A&O för att spelet ska vara roligt, annars kan vi ju likväl börja lira A-train på Amiga istället.

Vad det gäller uppdelningen i KRS anser jag direkt att det var korkat. Att släppa en UK/Tysk version av RailSimulator för Europa var det tråkigaste som kunde hända. Köper hellre den amerikanska versionen faktiskt. Spelar ju ingen roll om man ändå ska lägga till add-on. Sen kan man ju diskutera hur häftigt det är att inte ha något att göra tills add-ons kommer ut, toklite scenarios i spelet. Mest för att visa upp lite av vad som kan utnyttjas för dem som bygger, inget för oss som inte kan bygga.

Och att vi ser någon form av KMJ-rutt i någon retail-simulator är ju till att lura sig själv om att det skulle hända.

Så vad som krävs i MSTS2 är en konkurrenskraftigt 3D-motor som klarar dagens grafik och även framtidens d.v.s DX10.
Ett färdigt spel som kan spelas direkt och såklart moddas.
Enkel moddning så att utvecklingen kan komma igång omedelbart och implementeras utan svårigheter.
Stöd för fler än ett 3D-verktyg kanske? Enkel katalogstruktur/filstruktur?
Tootie besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009