Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-02-11, 19:44   #31
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Äntligen är man nöjd.

Har ändrat om ett flertal gånger i karet. Att jag bytte från grus till sand var en sak, då jag gjorde det för pansarmalarnas skull. Men sen har det alltid varit att man tittat på det och undrat om det inte skulle se bättre ut med roten på andra sidan eller den/dom växterna där istället. Har också provat utan och med fartyget.

Vet att jag skrev att jag var nöjd med karet i mitt förra inlägg, men riktigt nöjd var jag visst inte. Men nu är jag det. Kan kolla och kolla och ser inget jag vill ändra på. Skönt för både mig, fiskarna och växterna!

__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-03-01, 08:35   #32
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Beställt ett Colour rör nu, för att få lite trevligare/mysigare kar att titta på. Läst att även fiskarna uppskattar att slippa det superstarka vita skenet (från Day röret). Ett plus är också att det blir mer färg på fiskar och växter.

Fick vattenormbunke från en granne för några dar sen och fick en ordentligt stor java ormbunke för en dag sen av samma granne. Fint med grannar som har samma intresse!

__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-04-01, 16:44   #33
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Colour röret fick åka tillbaka, då det blev konstigt med det. Fiskarna bytte färg beroende om dom var under det eller det andra röret.

Och jag upptäckte att orsaken till att en massa fiskar dött för mig, berodde på fartyget. Så det fick åka ur karet, som jag sen bytte allt vatten i + att jag stoppa en kolsvamp i filtret. Efter det, så har ingen fisk dött (för runt 3 veckor sen).

Maila affären där jag köpte fartyget och skrev att dom borde kolla upp det, då en massa fiskar dött för mig och när jag plocka ut det, så upphörde fiskdöden. Dom beklaga bara och skrev att ingen annan haft problem med det fartyget.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009