Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-26, 23:03   #16
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Hawk, tänk bara på att de texturerna kommer med en ganska tråkig begränsning. De är fritt att använda dem när man skapar och texturerar om modeller. Men man får INTE sedan låta någon annan arbeta vidare med texturerna utan de måste börja om från scratch. Jag använder då och då texturer därifrån men det är lite tråkigt att behöva skriva in den begränsningen när man släpper modellerna.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-26, 23:31   #17
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
Hawk, tänk bara på att de texturerna kommer med en ganska tråkig begränsning. De är fritt att använda dem när man skapar och texturerar om modeller. Men man får INTE sedan låta någon annan arbeta vidare med texturerna utan de måste börja om från scratch. Jag använder då och då texturer därifrån men det är lite tråkigt att behöva skriva in den begränsningen när man släpper modellerna.
Ja var bara negativ.., det var faktiskt bara en idè, jag kom ihåg att jag läst om i någon tråd i något Tyskt forum
Några texturer borde väl vara användbara.
Själv har jag reggat mig som medlem, man kan ju även bidrag med egna texturer....
Ursäkta att jag lade mig i den här tråden
Men en 3D modell blir ju aldrig något utan en bra textur
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 09:52   #18
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Ja var bara negativ.., det var faktiskt bara en idè, jag kom ihåg att jag läst om i någon tråd i något Tyskt forum
Några texturer borde väl vara användbara.
Själv har jag reggat mig som medlem, man kan ju även bidrag med egna texturer....
Ursäkta att jag lade mig i den här tråden
Men en 3D modell blir ju aldrig något utan en bra textur
Tycker inte det var negativt, tvärtom.
Resurser för bra texturer behövs också, inte enbart 3D meshar.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 10:57   #19
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Tycker inte det var negativt, tvärtom.
Resurser för bra texturer behövs också, inte enbart 3D meshar.


Ursäkta sarkasmen, men det var "bear's" ordaval som jag tyckte var negativt!
Det finns inga begränsningar som han skrev.
Allt blir som vanligt, vill man måla om någons modell, så FRÅGAR man om lov och och får svaret nej, med hänvisning till sidan med texturer.
Allt som kan komma till nytta är väl POSITIVT

Kanske inte alla som kände till den sidan heller.
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 12:07   #20
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Jättebra tips, här har jag hittat massor med användbara textur-delar... Bl.a tegelväggar och ventiler till hus...

Ni som själva har bra texturbilder, tänk på att man kan bidra med dessa till den här siten, så blir den ännu bättre...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 12:13   #21
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
Hawk, tänk bara på att de texturerna kommer med en ganska tråkig begränsning. De är fritt att använda dem när man skapar och texturerar om modeller. Men man får INTE sedan låta någon annan arbeta vidare med texturerna utan de måste börja om från scratch. Jag använder då och då texturer därifrån men det är lite tråkigt att behöva skriva in den begränsningen när man släpper modellerna.
Håller inte med dig Bear, jag använder ofta dessa texturer på mina modeller och då skall följande stå i config eller annorstädes i modellens filer:


"CGTextures note: One or more textures on this 3D model have been created with images from CGTextures.com. These images may not be redistributed by default, please visit www.cgtextures.com for more information."

Om nu någon annan, med mitt tillstånd, använder min textur så är inte längre CGT-texturen "by default" och lägger man bara till CGTextures note i sin nya modell är allt OK!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 23:00   #22
nejmeg
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 175
Standard

Väldigt bra idé med en samling av delar. Någon susning om var delarnas ska förvaras?
nejmeg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:34.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009