Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-09-12, 13:46   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Nytt från Svenska Wupper-expressen.

Hej, här kommer senaste nytt angående rutten, det är båda bra och mindre bra nyheter.

Patch 7.02 är klar med svenska signaler på ytterligare ca 7 mil med två tillhörande aktiviteter. Innan den släpps så måste vi komma överrens om några saker först:

1. Vilket format vill vi ha på grundrutten 7.01? Vi kan välja på flera små filer med de små problem som vi har haft. Vi kan välja på en stor 84Mb zip-fil. Eller så kan vi välja på en .exe-fil enligt byggare Bob's ide på den andra tråden.
Denna modifiering är ingen stor sak. Det kan jag ordna på någon timme (ev med hjälp av byggare BOB). Ni bestämmer.

2. Patchen är på ca 7Mb. Själva patchningen i Route-riter måste dock räknas som en tidig betaversion för jag får det inte att fungera om jag gör som i instruktionerna.
Däremot så kan jag få ut alla uppdaterade filer som finns efter V7.01 och zippa ihop dessa och släppa den som en patch. Ni packar helt enkelt upp filerna i mappen och kör som vanligt. Jag har provat detta på tre olika datorer här hemma och det fungerar utmärkt. Även här kan vi göra en exe-fil om ni vill ha det. MEN MEN MEN ni tar backup innan ni lägger in denna patch eftersom den inte är testad på andra system och inte följer den procedur som Route-riter skriver.

3. Vad gör vi med 'modemarna' som har problem att ladda hem stora filer?
om ni går in på www.svttl.se och trycker på länken 'register' så ser ni vad jag kommer att använda i rutten när det är dags för riktiga aktiviteter, den kommer säkert att uppadateras.
Skall vi göra en CD med rutten för 'modemarna' som jag skall skicka? Kan vi då även skicka med materialet som skall rulla på rutten? Vad krävs för tillstånd osv osv? Får man ta ut ett självkostnadspris i sådana fall för CD-skiva, fodral en snygg bild och porto?

Jag vill ha många kommentarer och snabbt eftersom jag så fort som möjligt vill lägga ut uppdateringen på internet innan jag, på måndag morgon, åker och jobbar igen i fem dagar.

Ordet är ert!

M v h Pursche SVTTL

/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-14, 18:42   #2
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag åker och jobbat igen. Patchen kommer ut nästa helg när jag kommer hem igen.

/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-14, 20:53   #3
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!!

Vill gärna ha en cd med rutten och ev. rullande material då jag sitter med modem.

MVH Kenneth
knebert besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-15, 15:59   #4
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev knebert

Hej!!

Vill gärna ha en cd med rutten och ev. rullande material då jag sitter med modem.

MVH Kenneth
Kan bara instämma!

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-17, 23:12   #5
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Rutten kan jag ordna. Det andra blir värre då ingen vill diskutera saken i tråden. Därför så kommer det troligen att bli som följer, om jag får som jag vill:

- Rutten kommer att finnas i en zip-fil på ca 85 Mb för nedladdning.
- rutten kommer också att finnas på fem småfiler i Winrar-format för nedladdning.
- Om jag får hjälp att lära mig hur man gör så blir den uppzippade/upprarade filen i .exe-format för att enkelt kunna installeras. Uppgraderingar kommer ut med jämna mellanrum tills hela rutten är färdig med svenska signaler. Då kommer en slutlig stor fil enligt ovanstående punkter att komma ut och de gamla tas bort.



/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Radera delar av Svenska Tåg 2004 från PC:n alvesta Trainz - Allmänt om Trainz 1 2005-03-03 07:15
Ue nytt växlingslok från STW emges Trainz - Allmänt om Trainz 37 2004-05-19 17:28
Nytt från TAC LLJ 3D-design - Trainz 0 2003-08-20 09:38
Nytt från TAC LLJ Trainz - Allmänt om Trainz 1 2003-05-01 08:43
Nytt ånglok direkt från smedjan Hawk MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 5 2002-06-10 06:46



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009