Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-04, 18:16   #226
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MartinO
Förstår mig inte heller på varför man känner behovet av en skryttråd i ett forum som detta men vad vet jag?!
Det är inte meningen att man ska skryta i tråden utan man ska dela med sig av positiva saker, kanske därför den heter "positiva tråden" och inte "skryttråden"

Men som gege sa så behöver du inte läsa de positiva saker som händer oss andra om du tar det som skryt..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 18:45   #227
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MartinO
Avundsjuk? Nej absolut inte, då har du missuppfattat mig totalt. Jag kan liksom de flesta andra låna en slant och köpa en fabriksny bil om jag vill så oroa dig inte för det Skriver man att man köpt en ny bil är det en sak, tjatar man om fabriksny, pengar och sådant är det skryt... och det begriper jag inte!
Nej nu tycker jag att du är väldigt orättvis. Jag har då inte skrytit enligt mig. Jag råkar vara infernaliskt bilintresserad så det händer tyvärr att jag kanske går in för mycket i detaljer angående allt om bilar. Jag vill direkt påstå att jag skryter inte om saker och ting. Det enda jag nämt i pengar är hur mycket rabatt jag fick samt bilskatten om året, om det är skryt så är jag inte alls beredd och hålla med. Varför skulle jag skryta när jag vet att ett bilköp alltid är lika med förlust? Att man får rabatt är väl kanske inte något man skryter med? Däremot är jag glad att jag fick en såpass generös rabatt som jag fick. Får man inte vara glad för att man snart ska bli bilägare eller vad?
Jag känner att jag gjort ett mycket bra bilköp, jag ville dela med mig av min glädje över detta men om du ser ner över detta, så visst gör det men du behöver ju inte hålla på och kasta ut spydiga kommentarer över detta. Du behöver inte läsa det du inte gillar. Trodde du hade bättre omdöme än så, redan efter SJ Praotråden började jag undra, nu är jag riktigt skeptisk...
__________________
http://puggen.deviantart.com/

Senast redigerad av Eric B den 2009-02-04 klockan 19:05.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 18:57   #228
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Vem som helst kan få rabatt idag när bilförsäljarna står med för många bilar i sina hallar. Här i stan fick man en thailandsresa (2 veckor) om man köpte en bil för 150 000... köpte man bil för 200 000 fick man två biljetter till thailand.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:00   #229
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Vem som helst kan få rabatt idag när bilförsäljarna står med för många bilar i sina hallar. Här i stan fick man en thailandsresa (2 veckor) om man köpte en bil för 150 000... köpte man bil för 200 000 fick man två biljetter till thailand.
Får du stora stereopaketet(Dennispaketet!) i bilen så går du ju nästan plus med tanke på thalinandsresans värde!
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:01   #230
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Vem som helst kan få rabatt idag när bilförsäljarna står med för många bilar i sina hallar. Här i stan fick man en thailandsresa (2 veckor) om man köpte en bil för 150 000... köpte man bil för 200 000 fick man två biljetter till thailand.
Haha ok, var det inte bilhandlare i Belgien och USA som hade sloganen "Köp en bil, få en till på köpet"

Nej det är onekligen köparens marknad. Fast andra varor, typ optik till kameror har stigit i pris.
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:02   #231
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Får du stora stereopaketet(Dennispaketet!) i bilen så går du ju nästan plus med tanke på thalinandsresans värde!
Då ska det vara Dennis Brunby Hifi i Eslöv som står för ljudet, (Kalmar enligt Simons bildbevis)
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:03   #232
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Då ska det vara Dennis Brunby Hifi i Eslöv som står för ljudet, (Kalmar enligt Simons bildbevis)
Det finns inga genvägar till dé perfekta ljudet!

För att hålla sig lite till tråden får man väl säga:
Tagga, tagga inför NJ resan till Sthlm och inofficiella "partytvagnen" längst bak i tåget, biovagnen med herr Lindstromer bakom disken!
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler

Senast redigerad av Olaf Lindström den 2009-02-04 klockan 19:05.
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:06   #233
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Det finns inga genvägar till dé perfekta ljudet!

För att hålla sig lite till tråden får man väl säga:
Tagga, tagga inför NJ resan till Sthlm och inofficiella "partytvagnen" längst bak i tåget, biovagnen med herr Lindstromer bakom disken!
Oj, Biovagn. Coolt, vad har den för littera? Är bar inkluderad?
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:06   #234
MartinO
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 38
Skicka ett meddelande via ICQ till MartinO Skicka ett meddelande via MSN till MartinO
Standard

Eric, du får vara hur skeptisk du vill och tycka vad du vill om mig, det gör mig inget alls Jag fortsätter vara lika skeptisk angående dig som jag alltid varit beroende på vissa saker.

Så farliga kommentarer har jag väl ändå inte fällt heller? Internetforum är farliga saker eftersom allt blir bokstavligt och hur du tolkar det jag skriver torde inte vara på samma sätt som jag gör och vice versa. Det du uppfattar som vanligt snack kan ju uppfattas som skryt av mig, eller hur? Blir spännande situationer iaf Nu fortsätter vi med en positiv attityd här Gick bilresan bra? Inga idioter ute i trafiken?
MartinO besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:06   #235
alexfaldt
Exilskånsk lokförare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Nässjö, Sweden
Inlägg: 449
Standard

Hemma i Ängelholm erbjuder vissa handlare: "Köp två bilar - betala halva priset för den billigaste!"

Så just nu är det köparens marknad......
__________________
//Alexander - läs min lblogg: http://blogg.alexfaldt.se
alexfaldt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:08   #236
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Oj, Biovagn. Coolt, vad har den för littera? Är bar inkluderad?
Bar och hela fadderullan i S11'an läängst baaak i tågets färdriktning! Undras varför den går sist!

F.ö så brukar väl alltid herr Lindstromer vara bartender på dessa tåg..
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/

Senast redigerad av vfp420b den 2009-02-04 klockan 19:10.
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:15   #237
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MartinO
Eric, du får vara hur skeptisk du vill och tycka vad du vill om mig, det gör mig inget alls Jag fortsätter vara lika skeptisk angående dig som jag alltid varit beroende på vissa saker.

Så farliga kommentarer har jag väl ändå inte fällt heller? Internetforum är farliga saker eftersom allt blir bokstavligt och hur du tolkar det jag skriver torde inte vara på samma sätt som jag gör och vice versa. Det du uppfattar som vanligt snack kan ju uppfattas som skryt av mig, eller hur? Blir spännande situationer iaf Nu fortsätter vi med en positiv attityd här Gick bilresan bra? Inga idioter ute i trafiken?
Oj, hårda ord. Nyfiken här över vad skepsisen över mig på vissa saker, gäller...
Aja det hör inte hit. Vi lägger ner stridsyxan nu iallafall. Det du uppfattade som skryt av mig, var iallafall inte menat som det. Har inte hämtat bilfan än haha, görs på lördag. Idioter i trafiken finns överallt, när som helst, jag kanske tillhör den skaran, vem vet?
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:17   #238
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Oj, Biovagn. Coolt, vad har den för littera? Är bar inkluderad?
Litt S11, ni hade ju två sånna också en gång i tiden!(en är i NJ's ägo numera, den andra har väl SJ Event fortfarande)...

Bar i ena halvan, bio i andra är den byggd för.

Några bilder från vagnen/vagnstypen finns på länken:
http://www.jarnvag.net/vagnguide/S11.asp

Citat:
Ursprungligen postat av vfp420b
Bar och hela fadderullan i S11'an läängst baaak i tågets färdriktning! Undras varför den går sist!

F.ö så brukar väl alltid herr Lindstromer vara bartender på dessa tåg..
Alkoholfria drycker endast på fredag, så det blir kaffetender typ.
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler

Senast redigerad av Olaf Lindström den 2009-02-04 klockan 19:19.
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:18   #239
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vfp420b
Bar och hela fadderullan i S11'an läängst baaak i tågets färdriktning! Undras varför den går sist!

F.ö så brukar väl alltid herr Lindstromer vara bartender på dessa tåg..
Beror inte det på att det saknas utrymningsvägar i ena änden? Då får den väl inte gå mitt i tåget? Biografen tar ju upp hela ena änden utan möjlighet till genomgång om jag inte minns helt fel, tillskillnad från S12 som har en korridor med genomgångsmöjlighet.
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 19:20   #240
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Beror inte det på att det saknas utrymningsvägar i ena änden? Då får den väl inte gå mitt i tåget? Biografen tar ju upp hela ena änden utan möjlighet till genomgång om jag inte minns helt fel, tillskillnad från S12 som har en korridor med genomgångsmöjlighet.
Nej, det finns genomgång, problemet är dock som du nämner att det inte är en korridor utan folk måste isåfall gå igenom salongen vilket kan förta filmupplevelsen för biobesökarna något.(se jvg.net bilderna i mitt inlägg ovan)

Alltså först eller sist i tåget som gäller, av praktiska skäl. Tippar på att vagnssammansättning blir typ Rapid + 1 klass + Bistro + 2 klass + Bio som vanligt(om inte växlarna är på annat humor och vill kasta runt vagnarna typ? )

Hugade fotografer kan kontakta mig via pm för lite närmre tidsuppgifter, bilder kan komma att publiceras på www.lokstallet.se om fotograferna samtycker!(ut o fota nu alla! )
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler

Senast redigerad av Olaf Lindström den 2009-02-04 klockan 19:23.
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009