Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-21, 16:50   #31
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Grafiken såg förvisso inte ut att vara något superduper, men å andra sidan tror jag inte det är riktigt vad man har fokuserat på vad gäller Run8.
Verkar som att körkänslan (ljud, fysik osv) är det viktigaste och det är nog, enligt mig, en alldeles riktig prioritering. Railworks är riktigt snyggt, men jag tröttnade väldigt fort på RW. Det är en bra simulator, synd bara att man inte kan köra tåg!

För mig, och många andra, är inte heller superhäftig grafik särskilt viktigt, utan man fokuserar så mycket mer på att köra tåget och hantera det på ett bra sätt, att man inte riktigt tänker så mycket på smådetaljer.

Nu finns även en andra video uppladdad på forumet , och det verkar verkligen riktigt lovande! Jag ser fram mot det här.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 17:01   #32
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Verkar bli en bra simulator.
Synd bara att dom inte tänker ha modd support, så man kan själv inte göra några egna grejer för det, tror det kan vara ett dåligt drag.
Men det får tiden visa.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 21:22   #33
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Jag tycker också denna simulator verkar spännande. Men man får se när den kommer ut hur den känns.
Grafiken är rent dålig (som på msts) men är det andra bra så uppväger det ju den dåliga grafiken. Sen är det ju version 1,0 som kommer ut.


Jag har också samma känsla som vissa att railworks är en väldig snygg simulator och har vissa väldigt bra funktioner (cab sway) men känslan att köra tåg infinner sig inte alltid. Den rullar för lätt tycker jag ,lutningar tycker jag är väldig konstig med den etc.

Senast redigerad av jorgen3 den 2012-07-21 klockan 21:24.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 18:17   #34
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

MSTS har inte dålig grafik...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 00:08   #35
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Vad som är dåligt/bra är ju lite beroende på ens egna preferenser.

Jämför man MSTS med Railworks 3 eller World of Subways 3, så kan man nog med gott samvete säga att det är rent dålig grafik, tycker jag.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 00:56   #36
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Med OpenRails blir grafiken MSTS-rutterna betydligt mycket bättre. Vänta bara så ska du få se!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 09:27   #37
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Med OpenRails blir grafiken MSTS-rutterna betydligt mycket bättre. Vänta bara så ska du få se!
Det säger jag ingenting om, men det spelar ingen riktig roll. För det finns ingen tågsimulator som i dagsläget faktiskt har lyckats riktigt bra med amerikanska tåg vad gäller fysik och körkänsla. Men här verkar Run8, även enligt de videos man har sett, vara riktigt vass. En fungerande EOT, distance-meter på displayerna (som också tycks vara multifunktionella just som i verkliga livet), fungerande varmgångsdetektorer mm. Det här kan bli riktigt grymt!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-08, 01:12   #38
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

I denna tråd på Run8America.com, kan man se ett antal nya skärmdumpar. För att vara en teknisk simulator inriktad på tågkörning och järnvägar, tycker jag faktiskt att grafiken är bra. Förhoppningsvis gör det också att det inte behöver vara alldeles för prestandakrävande, utan kan flyta hyfsat på även lite mer "normala" datorer.

Nu är det bara 1,5 vecka kvar till planerat släpp och det är verkligen med spänning jag ser fram mot den här simulatorn.

Hur många här inne vore förresten intresserade av att ha en "svensk" session, där vi svenskar kan samlas och köra online?
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-08, 20:42   #39
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Ja det var mycket bättre grafik än de som man såg i filmerna.

Jag skulle vara intresserad av det ,köra svenskt på amerikanska
järnvägar och med tunga tunga amerikanska tåg.

Tågen man väljer med är förprogrammerade tåg (20 st tror jag det är)
som 3D TRAIN STUFF har gjort ordning.

Någon måste ta på sig att vara fjärrtågklarare (eller 3) och styra sträckan

There are actually three dispatchers along our route and they are as follows; 1) BNSF DS 12 - BNSF Bakersfield Yard to Kern Jct. 2) BNSF DS 13 - Barstow to South Mojave Jct. 3) UP Omaha DS 254 (54) - UP Bakersfield Yard to Mojave (Fleta). Of course if you like a real challenge, and are good at multi-tasking, you could act as all three and also run a train all at the same time!
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-08, 22:37   #40
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Får man ihop ett gäng härifrån, är det ju inte omöjligt att dra igång en egen session någon kväll och köra och ha kul.

Vad gäller dispatch-delen, så tror jag att det räcker med en DS, eftersom vi nog inte kommer bli särskilt många tåg på sträckan. Jag tar gärna DS-delen annars, men det är ju ett senare bekymmer.

Kul att det verkar finnas lite intresse i alla fall!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009