Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-02-09, 18:48   #1
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard Problem med nytt ljudkort & 5.1 högtalare =(

Hej!

Jag köpte för ett tag sen sådana saker och ljudkortet blev ett nytt(tror det heter Chronos CMI8738![:I]) då mitt integrerade AC97 ju inte är så bra för sådana högtalare...

Musik och sådant från CD och HÅRDISK går...
Alla sorts filer går att spela utan problem i både winamp och i Windows Media player... (exemeplvis: .midi .mp3 .wav)

När man startar exempelvis tågspelet(detta gäller ALLA spel utom ett som installerats EFTER att ljudkort och 5.1 högtalarna är inköpta!) så hör man inte ljud hela tiden och vissa "kanaler"(heter det så?) hörs inte! Man hör inte tutan exempelvis och när man kör in i en tunnel så kommer det lju...

Likaså hör man hur vagnarna rycker när man åker...
Och när du går in i tåget igen så kan det vara bytt och du hör ej ljud i tunneln![8]

Om man kör exempelvis GTA VICE CITY så är det ljud ifrån bilarna och männsikorna som pratar men inte ljud i övrigt...[V]

Jag har en Raildriver också om det är någon som tror att den faktan kan vara viktig?

TILÄGG:
Det är en WIN98SE och ljudkortet(det gamla!) är inaktiverat i BIOS!

TILLÄG NR2:
OM ni har någon fråga mer så finns jag online på MSN i stort sett hela kvällen och tja, större delen av dygnet!

MVH: Olaf L, hoppas innerligt på hjälp snarast möjligt p.g.a en halvt riven lägenhet efter allt sittande vid spelen utan ljud![}]
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-03-06, 13:43   #2
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hej...

Jag installerade XP på den nya hårdisken och nu funkar alla spel och musik etc helt perfekt! Man kan undra om 98an hade något emot surroundhögtalare!?[}]

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
2st problem. Någon annan med samma? Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 3 2004-06-30 19:38
Nytt från Svenska Wupper-expressen. Pursche Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 4 2003-09-17 23:12
Gahhh, problem med ett nytt Add-On!! Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2003-03-10 10:36
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen agdor Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-07-16 22:20



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009