Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-20, 14:51   #1
theodorskold
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Lidingö, Stockholm, Sweden.
Inlägg: 61
Standard Problem med installation av MS Trainsim

Hej! För ett tag sen hade jag Windows ME. Men har uppgraderat till Windows XP för ett ganska långt tag sen, då mitt tåg intresse försvann, men nu har det kommit tillbaka oxh jag kör trainz igen. Men när jag hade ME så gick det att installera, men nu så stannar installationen, tror det stannar på startup.mpg 10/11% klar av installationen.

Efter ca. 10 min, kommer en varning ruta upp och där man kan välja abort, ignore (nått liknande) men hursomhelst så vet jag inte varför det händer så?
Har försökt att installera 3ggr nu och alltid samma sak.

Nån som vet varför?
theodorskold besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-11-20, 15:47   #2
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Kan vara allt från en fragmenterad hårddisk till en smutsig CD-skiva, så det är lite svårt att just specifiera vad som är fel. Defragmentera hårddisken, ta bort/stäng av onödiga program som kan vara igång under installationsprocessen och störa den (t ex MSN, ICQ etc).

Stäng även av antivirusprogrammet när du installerar MSTS, det kan störa processen (se då till att du INTE är uppkoplad mot Internet!)

Själv kör jag Windows XP och har aldrig haft problem med att installera MSTS.
  Svara med citat
Gammal 2005-11-20, 15:57   #3
theodorskold
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Lidingö, Stockholm, Sweden.
Inlägg: 61
Standard

Ok! Tack! Ska försöka följa dina råd
theodorskold besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009