Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-18, 17:35   #1
Simpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 18
Standard Nu är jag dum

Hejsan!
Första inlägget :P Vill först å främst säga att alla "produkter" jag har sett hittills så är ja mäkta imponerad, SKITsnyggt

Iaf, till mina dumma frågor:
Funkar alla add-ons till Trainz t.ex de som är gjort till MS Train Simulator, funkar dom i Trainz och vice versa?

Och funkar TRS2004 grejerna till TRS2006?

Är ny, har bara spelat demot av Trainz och blev hel såld och nu när ja köper ny dator blir de å köpa alla spelen
Tack på förhand
Simpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 18:04   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Ja, först tänkte jag vilka jäkla dumma frågor. Men sen tänkte jag på att om jag inte hållt på så länge, så hade nog min första fråga vart likadan!

Trainz kan jag inte svara för, då jag håller mest på med MSTS (Microsoft Train Simulator). Men saker som är gjorda för MSTS funkar INTE till Trainz och vice versa.

Dom kan konverteras, men det är väldigt omständigt (vad jag hört), så det görs inte. Dom som gör saker för Trainz eller för MSTS är mest intresserad av nån av dom och gör då saker till den simmen.

Om det vore enkelt att konvertera sakerna, hade nog allt kommit till båda simmarna...

Välkommen till forumet!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 19:42   #3
Simpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 18
Standard

Tack för svaret.
Då en annan fråga:
Vilket är mest värt å köpa?
Eftersom du håller på me MSTS så antar ja att du säger de :P
Men va är dom stora skillnaderna? Tycker dom ser relativt lika ut, sen finns de väl inget "nytt" MSTS typ som TRS2006?
Rätta mig om ja har fel.
Simpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 19:56   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Vilket som är mest värt att köpa är en sak som du bara själv kan avgöra och en sak du med fördel kan göra är att surfa runt här på forumet och kolla på dom båda. Det är lite olika egenskaper i dom, optimalt skaffar man sig båda...

MSTS kan tyckas vara gammal, men nya saker droppar ständigt in, som höjer värdet. Senaste stora tillskottet på MSTS är nog ScaleRail, väldigt snygga och verklighetstrogna spår. MSTS är ju inget stickspår direkt, saker man gör och använder till MSTS kommer att "ärvas" av en ny simulator runt hörnet, TMTS.

TRS2006 är alldeles färskt och Auran har regelbundet kommit med nya uppgraderingar eller helt nya releaser, såsom TRS2006 nu är.

Båda två har mycket aktiva freeware-skapare, så oavsett vad du väljer kommer du ha mycke att göra om du vill installera nytt.


Som sagt, bäst för dig att bilda dig en egen uppfattning genom att surfa runt här! Vad som är bra med en simulator är till stor del hur du själv väger in olika egenskaper.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-19, 00:38   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Som Mazz säger så ska du inte lyssna på vad andra säger. Dom kanske inte gillar det du gillar!?

Men enligt mig, så finns för och nackdelar med båda, så varför inte köpa båda? 129kr kostar MSTS på webhallen nu!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009