Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-01, 14:45   #226
DerbyCounty
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Boden
Inlägg: 22
Standard

Finns det någon bild på hur hytten ser ut så att jag kan se?

Och är loket kompatibelt med Trainz Simulator 2 till Mac?
DerbyCounty besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-01, 14:55   #227
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Tycker också den ska släppas fri. Och inte bara fri, utan open source, så vem som helst kan lägga till nya feautres till sin simulatorversion av loket, eller exportera 3D-modellen till andra simulatorer t.ex.
Håller helt med där! Då kommer vi att få se samma utveckling härliga som RC-loket och andra lok hade/har i MSTS! Det kom ju massor av re-paints. Jag vet inte om det är lika "lätt" som i MSTS, men jag är säker på att saker skulle hända.

Citat:
Ursprungligen postat av DerbyCounty Visa inlägg
Finns det någon bild på hur hytten ser ut så att jag kan se?
Här har du hytten: http://averdahl.se/RC-hytt.jpg

Jag tänker mest på hur kanterna runt fönstren ser ut, suddig textur runt fönstren och i taket samt bakom förarstolen. Jag minns inte på rak arm nu, men i ett lok jag har gick det att läsa alla klisterlappar med diverse varningar på. Den interiören var sjukt bra gjord.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-01, 15:19   #228
DerbyCounty
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Boden
Inlägg: 22
Standard

Tack Rogge!
DerbyCounty besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 14:21   #229
kityatyi
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Birmingham
Inlägg: 8
Standard

Hej!

Jag tänker på att köpa RC loket, men kan någon berätta för mig om det är kompatibelt med TS2014?

Om jag spelar på en Brittisk linje, kommer den att reagera på de AWS magneterna?

Mvh,

kityatyi
kityatyi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 18:19   #230
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kityatyi Visa inlägg
Jag tänker på att köpa RC loket, men kan någon berätta för mig om det är kompatibelt med TS2014?
Ja, Rc-loket fungerar utmärkt i TS2014. Om du gör egna Scenarion, läs post #12 i denna tråden: www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35127

Citat:
Ursprungligen postat av kityatyi Visa inlägg
Om jag spelar på en Brittisk linje, kommer den att reagera på de AWS magneterna?
Nej, inte vid varje grön signal, men vid alla gula signaler samt vissa hastighets-nedsänkningar som sker via tavla.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 00:40   #231
kityatyi
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Birmingham
Inlägg: 8
Standard

Hej,

och tack för svaret! Och vad händer om jag kör på en tysk linje t. ex. Hamburg-Hannover eller München-Augsburg, kommer loket att reagera på PZB? Vad händer om jag passerar en röd signal, ska tåget nödbromsa? Naturligtvis, skulle det bästa vara att använda ATC. :-)

Jag ska köpa loket, ser kul ut! :-)

Mvh,
kityatyi

Senast redigerad av kityatyi den 2014-09-07 klockan 03:14.
kityatyi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 04:21   #232
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Hej! RC-loket är inte programmerad till att reagera på någon ATC-system som finns till TS2014. Loket stöder vare sig PZB, LZB eller AWS. och vi har inte heller en färdigutvecklad ATC ännu så loket saknar det också!

Därmed så rullar loket bara på och bryr sig inte om signaler, utan det är upp till dig som förare att hålla koll, helt enkelt!

Det finns flera olika inställningar hos RW som man kan ställa in, t.ex. att tåget ska nödbromsa mot rödljus och mot överskridande av banans STH. I scenarioläget så blir det dessutom "Game Over" om man kör mot rött, och man får börja om hela scenariot igen. (Tror jag har det inställt så iaf.)
Dessa inställningar gäller alla tåg på alla banor!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 11:47   #233
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kityatyi Visa inlägg
...Hamburg-Hannover eller München-Augsburg...
Jag kör Rc-loket på båda ovanstående rutter samt på Berlin-Wittenberg och Munich-Garmisch-Partenkirchen och det fungerar utmärkt. Precis som ADDE skriver får man hålla koll på tex försignaler men för mig höjer det körkänslan och uppmärksamheten.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 22:14   #234
embee
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 33
Standard

Hej,

har försökt packa upp loket men får bara felmeddelanden om att filerna är trasiga. Har provat med både WinRAR och 7Zip. Jag har alla 4 filer för v3.0. Vet någon hur man löser det? Eller går det att ladda ner hela RWP-filen någonstans så man slipper slita sitt hår för att försöka få det att fungera?

Det här är felmeddelandet jag får:

! C:\Users\embe\Desktop\Community-ware Rc-lok (Trainz och RS)_3a4378770ed3_v3_RW_TS_part1..rar: Checksum error in Rc_Lok_model_files_TS2013_v3.0.rwp. The file is corrupt
! C:\Users\embe\Desktop\Community-ware Rc-lok (Trainz och RS)_3a4378770ed3_v3_RW_TS_part1..rar: Unexpected end of archive
! C:\Users\embe\Desktop\Community-ware Rc-lok (Trainz och RS)_3a4378770ed3_v3_RW_TS_part1..rar: Packed data checksum error in Rc_Lok_model_files_TS2013_v3.0.rwp. The volume is corrupt
! C:\Users\embe\Desktop\Community-ware Rc-lok (Trainz och RS)_3a4378770ed3_v3_RW_TS_part2..rar: Unexpected end of archive
! C:\Users\embe\Desktop\Community-ware Rc-lok (Trainz och RS)_3a4378770ed3_v3_RW_TS_part2..rar: Packed data checksum error in Rc_Lok_model_files_TS2013_v3.0.rwp. The volume is corrupt
! C:\Users\embe\Desktop\Community-ware Rc-lok (Trainz och RS)_3a4378770ed3_v3_RW_TS_part3..rar: Unexpected end of archive
! C:\Users\embe\Desktop\Community-ware Rc-lok (Trainz och RS)_3a4378770ed3_v3_RW_TS_part3..rar: Packed data checksum error in Rc_Lok_model_files_TS2013_v3.0.rwp. The volume is corrupt
embee besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 14:04   #235
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Har du fortfarande problem? Normalt ska det gå bra med Winrar
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 17:59   #236
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av embee Visa inlägg
Eller går det att ladda ner hela RWP-filen någonstans så man slipper slita sitt hår för att försöka få det att fungera?
Tyvärr gör det inte det.

Däremot tycker jag att det år 2014 känns lite väl ålderdomligt att packa en så pass relativt liten fil i fyra separata .rar-filer istället för en (1). Packa lok och rutter i flera separata filer gjordes 2002, idag behövs inte det. Fredrik, kan du fixa det?
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 18:01   #237
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Tyvärr gör det inte det.

Däremot tycker jag att det år 2014 känns lite väl ålderdomligt att packa en så pass relativt liten fil i fyra separata .rar-filer istället för en (1). Packa lok och rutter i flera separata filer gjordes 2002, idag behövs inte det. Fredrik, kan du fixa det?
Jag håller med dig! Loket släpptes då 2009.

Senast redigerad av Totte den 2014-10-16 klockan 18:07.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 20:16   #238
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

...och uppdaterades 2013, iaf TS-versionen. Även den är splittrad, och newS har ytterligare filer som krävs som man inte kan ladda ner på members area. Dessa är skins. Det är förståeligt, Man vill ju inte komma i trassel för att man säljer andra företags varumärken utan tillstånd, men jag tycker de ska finnas tillgängliga här på forumet eller på banbyggarna.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 10:50   #239
Tåg-Lasse
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 8
Question Hur får man tåget installerat?

Hej! Köpte min andel igår och laddade ner alla filerna gällande RW/TS, men får det inte att fungera. Antog först att man öppnar första paketet med Winrar och att det sedan packar upp alltihop i en mapp, man det packade bara upp första delen. Packade således upp de andra delarna manuellt också, men programmet sammanförde inte delarna utan det blev fyra olika mappar med i princip samma innehåll (förutom del 2 som var helt tom bortsett från en readme-fil).
När jag installerar RWP-filerna med packet managern så kommer det inga felmeddelanden, likväl finns tåget inte med när man väljer scenario (t.ex. newS Swedish Test Route, där det står att jag saknar RC loket).

Har f.ö. TS 2015

ps. Gäller några andra tåg också, t ex newS´donationware tåg...

pps. Sedan finns det ett annat fel, och det är att när jag installerar t.ex. newS´ Actros-paket så installeras det till synes bra, men sedan när man kollar med treeview (på höger sida i packet managern) så är allt skrivet i rött, och när jag försöker avinstallera paketet så får jag meddelandet att inga objekt hittades...) Väldigt konstigt, eller hur

Hälsningar Thomas
Tåg-Lasse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 12:43   #240
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Du har tåget som modell installerat. Men däremot inte texturfilerna! Dem måste man ladda ner separat.

Du hittar dem Här, scrolla ner bara: http://www.klemund.de/RailSimulator/...ads-title.html
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009