Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-04-22, 17:54   #421
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard

Har google maps äntligen uppdaterat sin overlay så dem iallafall ligger rätt?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot_9.jpg (89.8 KB, 270 visningar)
__________________
Glad 19 åring med mycket energi som älskar att bygga modeller och fota allt som passerar framför kameran
Hjälper även Arvid (Germundal) med sin rutt!
Project Södra stambanan

Bygger och försöker importera X61 till Railworks!
X61-Tråden
kevpa00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-26, 16:26   #422
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Ja nu ser det ut att stämma! Men fortfarande väldigt suddig bild tyvärr.

Nu ska jag se till att få ut Malmbanan, sen får vi ser hur motivationen är med att bygga vidare på Jönköpingsbanan...
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-26, 19:37   #423
gp3119
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
Standard

Hej.

Vad behöver du för hjälp med bangårds ritning eller något liknande?
__________________
_____________________________
Sj Gp3119 f.d VGJ:s lok nr 29
gp3119 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-26, 23:01   #424
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Alla ritningar är förstås av intresse! Men som tur är finns bra data från Trafikverket.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-27, 09:32   #425
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Ja nu ser det ut att stämma! Men fortfarande väldigt suddig bild tyvärr.
Du skulle sett Mjölby - Tranås innan bilden uppdaterades, Man fick dra lite på måfå
__________________
Glad 19 åring med mycket energi som älskar att bygga modeller och fota allt som passerar framför kameran
Hjälper även Arvid (Germundal) med sin rutt!
Project Södra stambanan

Bygger och försöker importera X61 till Railworks!
X61-Tråden
kevpa00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-12-28, 14:10   #426
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej Hgv!
God fortsättning! Jag har lyckats att få din rutt att fungera med RW64!
Orsaken var SE-End Signal boven i dramat. Så jag tog bort många av dem.
Det skulle vara toppen att nån fixar statisk End Signal för de lyser rött hela tiden.

Senast redigerad av Totte den 2022-12-28 klockan 14:13.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-12-31, 00:32   #427
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Statisk End-signal finns redan i min SEV2-signalpack tror jag...

EDIT: Jag hade fel. SEV2-signalerna var aldrig färdiga. Har bara en testsignal (H5+DV4 i en stolpe) färdig att testa men har aldrig fått feedback på den och har inte gått vidare från det stadiet sen dess.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2022-12-31 klockan 00:43.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-12-31, 12:33   #428
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Tack för felsökningen! Själv har jag inte öppnat rutten på länge, har svårt att se att jag kommer få tid att bygga vidare.

Om det är så att det är just stopplyktorna som får det att krascha i 64 bit så skulle jag rekommendera att istället för att gå in och ta bort en massa lyktor så kan man helt enkelt ta bort scriptet för lyktorna. De fungerar då som ett vanligt objekt och borde inte orsaka några problem. I en signal utan script lyser dessutom alla lampor hela tiden (dvs den enda lampan för en stopplykta) så det enda problemet det orsakar är att man får stopp på lite oväntade ställen.

Sedan om Adde lyckas ordna ett nytt script som funkar i 64 bit så kan man bara byta ut scriptet och slipper ta bort och sätta dit signalerna.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-12-31, 14:01   #429
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Om det är så att det är just stopplyktorna som får det att krascha i 64 bit så skulle jag rekommendera att istället för att gå in och ta bort en massa lyktor så kan man helt enkelt ta bort scriptet för lyktorna. De fungerar då som ett vanligt objekt och borde inte orsaka några problem. I en signal utan script lyser dessutom alla lampor hela tiden (dvs den enda lampan för en stopplykta) så det enda problemet det orsakar är att man får stopp på lite oväntade ställen.
Testade just detta och det funkar.

Ta helt enkelt bort eller byt namn på filen SE End Signal.lua i Assets\newS\sweden\RailNetwork\signals\scripts och stopplyktorna kommer lysa hela tiden.

Adde, tror du du kan lista ut vad det är som gör att stopplyktans script kraschar 64 bit?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-12-31, 15:16   #430
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Hej, jag har heller inte kört TS på jättelänge. Jag har skaffat mig en ny dator i augusti och har sedan dess fokuserat på annat. TS med alla DLCer jag har och alla assets vi använder kommer ta mycket plats i datorn som har begränsat med hårddiskutrymme (2TB SSD, där jag inte kan expandera med vanliga SATA-hårddiskar pga hur datorn var uppbyggd.)

Jag har varit sjuk här i mellandagarna och är inte helt återställd ännu så jag har inte ork att installera allting för att sedan testa hur saker o ting fungerar för mig. Det jag vet är att koderna för våra svenska signaler o bommar är mycket gamla och skapades innan DTG satte en standard på hur det ska fungera, och vi har aldrig rättat oss efter den standarden.

Jag släppte tidigare i år en ny script till våra vägbommar som följer den nya standarden, men för signalerna så har jag istället byggt vidare på den script som nån här på forumet (jag glömde namnet på) skrev från scratch när Rail Simulator var ny. Jag vet inte om den fortfarande kan orsaka buggar, signalernas betéende är så annorlunda mot DTGs idag. Ibland funderar jag på om jag kan ta en script från UKs Pro-signal och anpassa det efter svenska signalbilder för att få till en stabilare simulering?
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-08, 22:01   #431
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Det slog mig helt plötsligt med SE-End signal.
Testade placering av länkar, 1:ans länk ska vara nära stoppbocken och 0:ans nära växeln, båda länkarnas pil riktas mot stoppbocken. Signalen tänds då loket passera 0:ans länk.
Testa ni!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-09-09, 15:26   #432
Pinocchio
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 26
Question All track components disappeared inexplicably in the game,I want someone can help me!

Hello everyone, I want to ask you an important question here, why all my Jörköpingsbanan v 1.0 route add-on track components are inexplicably lost or disappeared in the game, as shown in the figures below, I hope you can help me solve this important technical problem here. What needs to be explained here is that I have installed everything in full accordance with the installation instructions of the route add-on, that is, first I installed a series of necessary support add-on files(such as relevant payware and freeware routes add-on, landscape/scenery objects add-on, locomotive and rolling stock add-on and the related others in the game), then I installed the route add-on itself. And because a download website is not available any more, I hope you can leave me this landscape/scenery object add-on or its reliable download address link here: Renault Kangoo v1.0. Well, I am waiting for your friendly reply on it here/I am looking forward to your reply on it here, thank you first, and all my best wishes/greetings to you! See you. Good luck *^_^*

Senast redigerad av Pinocchio den 2023-09-09 klockan 15:53.
Pinocchio besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-09-09, 15:54   #433
Pinocchio
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 26
Standard

https://www.flickr.com/photos/199101...posted-public/
https://www.flickr.com/photos/199101...posted-public/
https://www.flickr.com/photos/199101...posted-public/

Senast redigerad av Pinocchio den 2023-09-09 klockan 15:58.
Pinocchio besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-09-09, 18:01   #434
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Not sure if it helps, but did you try with the latest version, available here?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-09-09, 19:27   #435
Pinocchio
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 26
Standard So that's it!

Thanks a lot for the prompt reply from the original author of this route here! It seems that I can't run this route add-on on my PCs due to its x64 bit version, and Railworks/TrainSimulator program is running with v74.8a version at present meantime/meanwhile. Anyhow, I already know why this is the case or what's happening on it. After all, it also involves complex and specific technical issues. Thank you for your enthusiastic reply on it! Here, I also sincerely wish all your route building work(including landscape/scenery objects deployment for this route add-on) will be completed successfully/smoothly, as well I sincerely wish our Railworks/TrainSimulator program business can develop better and better, and bring us much more joy and pleasure! And all my best wishes to you! See you. Good luck

Senast redigerad av Pinocchio den 2023-09-09 klockan 19:43.
Pinocchio besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009