Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-19, 23:35   #1126
Troian
Read-only
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Det känns som om en historia upprepar sig här. Troians händelseförlopp liknar läskigt mycket X2ans beteende.

Ny medlem, skapar presentationstråd, beter sig illa direkt mot andra medlemmar, känner sig påhoppad, osv osv. Är det en slump eller?
Förstår ingenting av vad du menar. X2an tycker jag ser ut att sköta sig mycket bra inte sätt ett enda påhopp från h*n sida. Eller har jag missat något?
Troian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 23:38   #1127
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Troian Visa inlägg
Förstår ingenting av vad du menar. X2an tycker jag ser ut att sköta sig mycket bra inte sätt ett enda påhopp från h*n sida. Eller har jag missat något?
Jag tror Micke menar X2-lover (och inte X2an) som tidigare härjade på forumet och betedde sig inte riktigt som man borde.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 23:42   #1128
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag tror Micke menar X2-lover (och inte X2an) som tidigare härjade på forumet och betedde sig inte riktigt som man borde.
Jajamen, blandade ihop namnen, menar självklart X2-lover!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 23:43   #1129
Troian
Read-only
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag tror Micke menar X2-lover (och inte X2an) som tidigare härjade på forumet och betedde sig inte riktigt som man borde.
Aha då förstår jag, trodde Micke menade X2an. Ja det stämmer att han inte har betett sig något vidare här på forumet.
Troian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 00:08   #1130
Troian
Read-only
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 8
Standard

Jaha då ska man bli anklagad för att vara nån idiot som jag inte är!
Troian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 00:34   #1131
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Troian Visa inlägg
Jaha då ska man bli anklagad för att vara nån idiot som jag inte är!
Kanske inte, men man börjar ju undra.

Jag har sett till att hålla mig utanför den här konflikten, men nu klarar inte ens jag att hålla käft längre.

Att komma hit med sin "snyfthistoria" och vilja ha någon form av sympati och uppmärksamhet för att sedan övergå att
reta gallfeber på oss andra, med absurda anklagelser och överförhastade slutsatser hör inte till vad jag skulle normalt beteende.

På många andra forum jag vistas på brukar sådant beteende snabbt innebära att man kastas ut från gemenskapen.
Men här på e-buzz är vi betydligt mer förlåtande och toleranta mot sådant vilket du kan skatta dig lycklig för.
Kanske är det därför du är här? För att vi är ett lätt mål för dina troll-fasoner, vad vet jag.

Jag tycker att administrationen här borde ta i med hårdare tag mot sånt här.


Och för att inte framstå som en hycklare så kan jag meddela att den form av påhopp jag gjort mig skyldig till
i denna post normalt också brukar resultera i ungefär 10 dagars avstängning på mer strikt modererade forum.
En smäll jag är villig att ta för att styrka den poäng jag vill framföra. Så moderatorer varsågod, jag kan ta det.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 00:52   #1132
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Det här är för rörigt nu och jag blev faktiskt ledsen att det har blivit så här.
Medlemmarnas privatliv har ingen med att göra. Det här forumet är för tågintresserande.
Tack för ordet.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 01:23   #1133
Troian
Read-only
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sealpower Visa inlägg
Kanske inte, men man börjar ju undra.

Jag har sett till att hålla mig utanför den här konflikten, men nu klarar inte ens jag att hålla käft längre.

Att komma hit med sin "snyfthistoria" och vilja ha någon form av sympati och uppmärksamhet för att sedan övergå att
reta gallfeber på oss andra, med absurda anklagelser och överförhastade slutsatser hör inte till vad jag skulle normalt beteende.

På många andra forum jag vistas på brukar sådant beteende snabbt innebära att man kastas ut från gemenskapen.
Men här på e-buzz är vi betydligt mer förlåtande och toleranta mot sådant vilket du kan skatta dig lycklig för.
Kanske är det därför du är här? För att vi är ett lätt mål för dina troll-fasoner, vad vet jag.

Jag tycker att administrationen här borde ta i med hårdare tag mot sånt här.


Och för att inte framstå som en hycklare så kan jag meddela att den form av påhopp jag gjort mig skyldig till
i denna post normalt också brukar resultera i ungefär 10 dagars avstängning på mer strikt modererade forum.
En smäll jag är villig att ta för att styrka den poäng jag vill framföra. Så moderatorer varsågod, jag kan ta det.
Men vad ni skriver och skriver, känner mig hatad här. Hur många gånger måste skriva att det var ett missförstånd, jag skrivde två kommentarer där jag tyckte att det såg ut som att GBSF bara utnyttjade lan. Det visade sig dock att det bara var jag som missförstått det hela.
Men det var försent för nu har man hela forumet emot mig och alla tycker att jag är en stor idiot. Jag kan erkänna att jag har gjort ett påhopp, men ni andra gör påhopp mot mig hela tiden. I varje inlägg ni skriver så står det Troll och ni pekar nu även ut mig för att vara en person som jag inte är. Ni borde själva tänka på vad ni skriver innan ni postar för även ni gör påhopp.

Som sagt så har jag gjort ett påhopp samt att jag svurit lite men det klassas inte som ett påhopp. Typ såhär: "Sjukt jävla aptungt, diggar dina grejer fett. Keep it up bro! "


Jag hade hoppats att jag idag skulle kunnat sitta och skriva en massa trevliga kommentarer och visa screenshots från mina projekt i Trainz och RW. Men all tid och energi går åt att försvara mig när jag är inloggad här. Det är inte så lätt och kul att ha alla emot sig.

Finns det någon lösning på detta problem? Men även om alla påhopp upphör från båda sidor, så känns det som att folk alltid kommer tänka "Jaha nu har han den där Troian skrivit igen vad fan vill han nu då?" och att ni alltid kommer vara lite negativa mot mig. Det känns som att allt är förstört och att jag är och kommer förbli lite utanför gruppen, om ni förstår hur jag menar?

Men godnatt 3D-tåg, får se hur många Troll anklagelser det blir imorgon då?

Senast redigerad av Troian den 2012-04-20 klockan 01:33.
Troian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 03:27   #1134
Robert
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 389
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Det känns som om en historia upprepar sig här. Troians händelseförlopp liknar läskigt mycket X2ans beteende.

Ny medlem, skapar presentationstråd, beter sig illa direkt mot andra medlemmar, känner sig påhoppad, osv osv. Är det en slump eller?
Jag har också tänkt på det. Men jag har inte velat spekulera om det på forumet. Något som däremot är helt uppenbart är att han trollar.
Robert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 06:16   #1135
Troian
Read-only
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
Jag har också tänkt på det. Men jag har inte velat spekulera om det på forumet. Något som däremot är helt uppenbart är att han trollar.
Nu så har jag gång på gång försökt förklara mig om hur det ligger till, men ni har gett er fan på att ni ska såga mig för allt jag gör. Nu skiter jag i era kommentarer fullständigt, låtsas att ni inte finns!
Troian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 12:39   #1136
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Blä för att hosta och inte har orka att åka iväg till Vässarö under helgen

Eller orka skulle jag nog, mer att jag ska jobba hela nästa vecka :/ (iofs en bra sak)
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 22:24   #1137
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Om din tid går till att försvara dig här, varför inte bara sluta med att göra det? Då lägger du tid på det du gillar, men du verkar ju gilla att göra allt för att vinna. Du vinner garanterat ingenting på att fortsätta som du gör. Inse att du har gjort fel och var ärlig, så kommer många förmodligen mildra sina åsikter om forumförstörare som dig. Skönt att Fredrik tog bort din postmöjlighet temporärt, men det kan bli permanent och IP-block om du fortsätter på din linje.

Förstår fortfarande inte varför man har flera users under samma IP.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 22:29   #1138
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Troian Visa inlägg
Jag vet inte hur jag fick mailet, men jag har fått ett mail där det finns en bild på min far med ett hakkors i pannan!


Jaha här fortsätter man på samma bana, alla mot en person NI är så fega människor som ger er på en ensam person! Allt beror på ett missförstånd från min sida!
Men jaha man får väl lämna detta forum för här är man inte välkommen av någon. Jag som trodde att det skulle vara så trevligt här på 3D-tåg, men jag hade tydligen fel.
Hur vet du att du fått mailet då?

Du kunde lika gärna skryta om att du är Carl Bildts son, Obamas kusin eller något annat otroligt i det här fallet. Nu är det slut med lögnerna!

Lögner borde bestraffas hårt i det här fallet.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 19:01   #1139
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag tror Micke menar X2-lover (och inte X2an) som tidigare härjade på forumet och betedde sig inte riktigt som man borde.
Tänkte väl det!
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-30, 07:58   #1140
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Orsasskolan verkar vara i princip den enda skola i landet som inte är lediga idag. MORR!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009