Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-09, 14:23   #151
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBSF Visa inlägg
C1-C3 kunde man dra ner hela ruten, var en helt annan konstruktion än C4 och uppåt. resten är som du säger!
Aha,
det är alltså fönsterhandtagets fäste man ser som två ljusa punter upptill på fönstren ? Det måste ju dit!

Här justerat innerfärgerna till C1-C3 till blekt ljusgrön och C4-C5 till blekt vitgult enligt RobertEs utmärkta foton!

C13 och C14 börjar väl annars närma sig originalen så smått ?
Svenolov har löst vagnnummersättningen på ett mycket elegant sätt så alla mjukvarubitar är snart på plats och hårdvaran gör jag väl klar efterhand som era synpunkter inkommer!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120409_0001.jpg (106.7 KB, 160 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120409_0000.jpg (128.6 KB, 159 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 14:44   #152
henrik645
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
Standard

Bra! Jag gillar särskilt den blå färgen på den andra vagnen i ditt senaste inlägg.
__________________
Henrik.V
henrik645 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 14:44   #153
Troian
Read-only
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 8
Standard

Fina bilder. Lan är inte du lite av en veteran här på forumet, hängt här sedan några åt tillbaks va? Du är en ikon! Jädrans snygga bilder hörru, det blir för snyggt alltså.
Troian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 14:44   #154
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Jadu, dessa börjar ju bli klara. Hittar inte några fler fel nu förutom hytten! Allting är skitsnyggt och jag beundrar dig för dig goa' arbete! Asbra Lan!

Vill du bygga varianter så;
Gör alla fönster öppningsbara på C13 och måla den blå så har du C6.
Måla om C14 i C9 färger så har du C9.
Vissa C4r har varit blå under 80 och 90-tal.
C2rna fick fönstret under destinationsrullen övertäkt mot slutet.
En C13 var målad röd med stor text GEVALIA på sidan. (I denna vagn delade de ut kaffe och annat varm drickat!)
Vädrade versioner (något för Ekan?) - tunnelbanevagnarna är rena i en vecka, sen ser de ut som fan igen.
C1-C6 hade STH 70 tror jag?
C7-C8-C11-C15 STH 80
C9 STH 90 (vet inte riktigt dethär med STH, är vad jag minns)

Hängande destinationsskyltar i rutorna var inte ovanligt förr ifall du vill ge dig på något sådant.
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 14:47   #155
Troian
Read-only
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBSF Visa inlägg
Jadu, dessa börjar ju bli klara. Hittar inte några fler fel nu förutom hytten! Allting är skitsnyggt och jag beundrar dig för dig goa' arbete! Asbra Lan!

Vill du bygga varianter så;
Gör alla fönster öppningsbara på C13 och måla den blå så har du C6.
Måla om C14 i C9 färger så har du C9.
Vissa C4r har varit blå under 80 och 90-tal.
C2rna fick fönstret under destinationsrullen övertäkt mot slutet.
En C13 var målad röd med stor text GEVALIA på sidan. (I denna vagn delade de ut kaffe och annat varm drickat!)
Vädrade versioner (något för Ekan?) - tunnelbanevagnarna är rena i en vecka, sen ser de ut som fan igen.
C1-C6 hade STH 70 tror jag?
C7-C8-C11-C15 STH 80
C9 STH 90 (vet inte riktigt dethär med STH, är vad jag minns)

Hängande destinationsskyltar i rutorna var inte ovanligt förr ifall du vill ge dig på något sådant.
Hörru du grabben, skulle inte du kunna tare lite lugn. Tagga ner lite nu va, låt lan jobba i lugn och ro i sin egen takt. Du bombaderar denna tråd med massa bilder på tunneltåg hela j-a tiden. Om du skall komma med förslag så posta via lans PM eller e-mail om han nu har det. Jag skulle ta en jädrans illa upp om folk bara gnäller så som du gör. Respektera ikonen lan nu va!
Troian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 14:55   #156
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Troian Visa inlägg
Hörru du grabben, skulle inte du kunna tare lite lugn. Tagga ner lite nu va, låt lan jobba i lugn och ro i sin egen takt. Du bombaderar denna tråd med massa bilder på tunneltåg hela j-a tiden. Om du skall komma med förslag så posta via lans PM eller e-mail om han nu har det. Jag skulle ta en jädrans illa upp om folk bara gnäller så som du gör. Respektera ikonen lan nu va!
Ursäkta mig? Vad är det här för någon jä*la attityd?

Jag respekterar att Lan vill arbeta i lugn och ro, det gör jag verkligen, jag försöker bara hjälpa Lan med hans arbete, och jag tror faktiskt Lan också tycker att jag hjälpt till.
Om du är missnöjd med mig, klaga via PM eller gå in i Pisstråden och klaga.

jag gör inget mer än att jag försöker hjälpa till och få Lans skapelser att bli så bra som möjligt. Hade Lan misstykt med mig hade han nog sagt det.
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 15:00   #157
Troian
Read-only
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBSF Visa inlägg
Ursäkta mig? Vad är det här för någon jä*la attityd?

Jag respekterar att Lan vill arbeta i lugn och ro, det gör jag verkligen, jag försöker bara hjälpa Lan med hans arbete, och jag tror faktiskt Lan också tycker att jag hjälpt till.
Om du är missnöjd med mig, klaga via PM eller gå in i Pisstråden och klaga.

jag gör inget mer än att jag försöker hjälpa till och få Lans skapelser att bli så bra som möjligt. Hade Lan misstykt med mig hade han nog sagt det.
Men hörru tagga ner ordentligt nu va? Jag menade heller inget illa. Jag tycker mest att du bara utnyttjar lan för att du ska få så bra modeller som möjligt. Medans lan sliter så sitter du och bara gapar efter mer och mer. Det tycker inte jag är hyffsat för en pöjk. Lan är en gammal man vad jag har förstått så ha lite översende. Du ska bara vara tacksam för det han gör, inte leta fel o.s.v...

Hoppas du förstår. Mvh
Troian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 15:04   #158
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBSF Visa inlägg
Ursäkta mig? Vad är det här för någon jä*la attityd?

Jag respekterar att Lan vill arbeta i lugn och ro, det gör jag verkligen, jag försöker bara hjälpa Lan med hans arbete, och jag tror faktiskt Lan också tycker att jag hjälpt till.
Om du är missnöjd med mig, klaga via PM eller gå in i Pisstråden och klaga.

jag gör inget mer än att jag försöker hjälpa till och få Lans skapelser att bli så bra som möjligt. Hade Lan misstykt med mig hade han nog sagt det.
GBSF är den som hjälpt till allra mest med detta projekt, med sina djupa kunskaper i ämnet är han ovärdelig! Detta kanke uppfattas som gnäll men GBSF är min allra främsta 08-agent, med rätt att gnälla !
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 15:19   #159
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Wink Åter till ämnet!

Senaste ändringarna på C1-C3 med blekgrön inredning och "öppningsbara" fönster samt C4 och C5 med blekare inredning:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120409_0003.jpg (124.3 KB, 154 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120409_0002.jpg (98.8 KB, 155 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120409_0000.jpg (188.8 KB, 156 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120409_0001.jpg (113.2 KB, 156 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 15:29   #160
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
GBSF är den som hjälpt till allra mest med detta projekt, med sina djupa kunskaper i ämnet är han ovärdelig! Detta kanke uppfattas som gnäll men GBSF är min allra främsta 08-agent, med rätt att gnälla !
"08-agent, med rätt att gnälla" - haha, det där gjorde min dag!

Blir bara snyggare och snyggare Lan! Helt otroligt arbete. Min post högre upp ser du förslag för fler varianter på vagnarna!

Grymt arbete, och längtar tills dessa vagnar släpps!
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 15:32   #161
henrik645
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
Standard

Som sagt, väldigt snyggt Lan!
__________________
Henrik.V
henrik645 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 17:33   #162
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Destinationsskylt som GBSF nämner.
Vill minnas, att dom hängde på knopparna som satt på fönstrena och att dom satt vid dessa fönstren, samt att dom från början, bara var svartvita.

[http://mjtag.dinstudio.se/files/dest...slagsbanan.jpg]
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120409_0002.jpg (119.1 KB, 150 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 17:35   #163
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Ser riktigt bra ut! Vore snyggt med en sån här interiör också: http://www.tramways.com/webalbum/swe...ro_max_046.jpg

__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 18:11   #164
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Ser riktigt bra ut! Vore snyggt med en sån här interiör också: http://www.tramways.com/webalbum/swe...ro_max_046.jpg

Precis det jag också tänkte på.
Just C4-C15 hade inga "väggar mellan dörrarna och säterna. Kanske inte C4 och C5, de jag inte har åkt med, men C6-C15 är jag säker på att de har inga "väggar som delar upp vagnen.
Stångarna o liknande har silvrig färg (på C6), du kan mappa dem med texturen env_metal (?).
Dörrarna på C6-C15 (kan även vara C4) ska vara bruna innuti, med orange "dörrkarm". Resten utav väggarna ska vara blekgult/vitt.
Golvet är grått, även räfflat på C6 (kanske även några upp, ej C12-C15)

Säterna bifogade jag en bild på hur tyget ser ut, likaval dörrarna och detaljer, se mitt bildinlägg (OCH BILDEN UNDER!) tidigare i tråden.

Hoppas jag inte är för petig!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_7462.jpg (270.3 KB, 146 visningar)
__________________
X2an!

Senast redigerad av X2an den 2012-04-09 klockan 18:21. Anledning: Så jag bifogade filen trots allt...
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 18:17   #165
Robert
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 389
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Stångarna o liknande har silvrig färg (på C6), du kan mappa dem med texturen env_metal (?).
Dörrarna på C6-C15 (kan även vara C4) ska vara bruna innuti, med orange "dörrkarm". Resten utav väggarna ska vara blekgult/vitt.
Golvet är grått, även räfflat på C6 (kanske även några upp, ej C12-C15)
Dörrarna på C4 var gröna på insidan har jag för mig. Annars var det metallstolpar och glasrutor som skärmade av precis som på C6. Har för mig att det var gröna innerväggar under fönstren också och att C4 hade samma triangulära högtalare som C2 med flera.

Jag har mest betraktat det här utan att säga nånting men jag tycker det är jättekul med allt fint som dyker upp till Trainz. Det hade man aldrig kunnat ana för några år sedan.
Robert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009